• MeaJ

Bildtråd - "Mulliga" brudar

Jag blir lite less på alla modellbilder på brudar.
    Då jag själv är en "mullig" blivande brud, så skulle jag vilja se äkta "mulliga" brudar i sina klänningar.
    Andra bilder hänvisar jag till andra trådar.
    Jag får själv bidra med bild senare då jag inte har någon klänning än.

Sommarbrud 2013
  • Svar på tråden Bildtråd - "Mulliga" brudar
  • Marione

Jag tror att det kan bli snyggt med röda band i ryggen, ingen luciakänsla eftersom det bara är där. Däremot är jag mer tveksam till de röda pärlorna. Kan se litet och plottrigt ut. Skulle hellre satsa på tex blommor i samma färg som banden i ryggen och blommor i håret för att hålla ihop det.

• Lindlund
    Chicita skrev 2013-07-05 21:58:52 följande:
    Asch jag kikade för fort och axelbanden är ju inte flyttbara Lindlund.
    Men det går säkert att "skala av" lite i ytterkanten på dom istället för att göra att det ser lite mindre ut. Dom hamnar aningen långt ut på axlarna och skuldrorna och det förstorar intrycket...

Men med det sagt (vi skulle ju vara ärliga Flört) Så tror jag ändå att modellen på klänningen är rätt för dig annars. Det är bara den lilla lilla detaljen jag stör mig på
    Tack! Jag uppskattar verkligen din kommentar och jag ska höra med dem! Det är säkert inte någon omöjlighet! =) Det var ju just dem här kommentarerna jag ville ha för att det är svårt att se själv och speciellt när man provar så där. Jag vill ju vara så vacker som möjligt på min stora dag!
    Marione skrev 2013-07-05 22:13:17 följande:
    Jag tror att det kan bli snyggt med röda band i ryggen, ingen luciakänsla eftersom det bara är där. Däremot är jag mer tveksam till de röda pärlorna. Kan se litet och plottrigt ut. Skulle hellre satsa på tex blommor i samma färg som banden i ryggen och blommor i håret för att hålla ihop det.
    Hmm ja, detta med pärlor, band och blommor gäller nu att fundera på! =) Det är tur att det är en stund kvar tills det är dags =)
    Var inte rädd för mörkret, ty ljuset vilar där
  • stormhelen
    Lindlund skrev 2013-07-05 21:06:03 följande:
    Va duktig du har varit med dina kilon! =) Jag tror absolut du lyckas med de sista du kämpar med!

Nej du har så rätt, hur man än gör tror jag det är svårt att göra en klänning rättvis på bild.
    Du har nog rätt med bandet, även om det är det i ryggen jag tänker på, som man snörar ihop klänningen med eftersom det är snörning och inte dragkedja eller knappar.

På något sätt känns det som om jag är ute i senaste laget med klänning men det blir nog bra till slut! Men jag måste säga att idag var andra gången som det verkligen sjönk in att vi ska gifta oss. Första gången var när vi beställde ringarna. =)
    Var inte rädd för mörkret, ty ljuset vilar där

Ja, jag känner igen känslan av att det känns surrealistiskt. ^_^ Men som du säger så sjunker det in lite mer hela tiden som när man provar klänningen, får hem ringarna, när  man är på tårtprovning etc.

• stormhelen
    Lindlund skrev 2013-07-05 22:19:18 följande:

* Förtydlinade av rött band.

Jag tror att om du har bara själva snörningen i ryggen i rött så ser det helt okej ut, men om det är ett band som går runt midjan så blir det lite "Lucia" aktigt.

;)

• viXan
    Fru Polack skrev 2013-07-05 17:05:43 följande:
    GHAAAA!!!! VARFÖR får jag inte upp bild här? Snälla kan ni kika i mitt galleri om jag ser ut som en tunna i min klänning? Min syrra tycker det. Stl 46-48

Jag kan inte heller se dina bilder...

Prova om du har en annan webläsare? Typ om du använder explorer så prova firefox eller nått annat...

Nog för att man vill att ens systrar ska vara ärliga, men "en tunna" är kanske inte det man vill höra 2v innan vigseln :S

• midsommarpar

Den här ska jag ha, med snörning i ryggen. Den är helt underbart skön att ha på sig och allt överflöd bara försvann med klänningen =)

Läste att ni diskuterade ang. röd snörning och jag har nog tänkt ha det till den här och ev röda skor också =)

• Fru Polack

Testar lägga upp klänningen via mozilla..... //Tunnan

• Chicita
    Fru Polack skrev 2013-07-11 19:29:27 följande:
    Din syster behöver glasögon Tungan ute

Inte bästa bilden kanske. Men på sin höjd kanske du skulle behöva något som slätar ut lite under (typ "hålla in fläsket underklänning" men kanske inte så stark - för tjock är du absolut inte)
    Jag tycker nästan att klänningen ser för stor ut eftersom den veckar sig som den gör. Så min tanke om något utslätande är mest för att hindra klänningen från att "haka upp sig" 
  • Fru Polack
    Chicita skrev 2013-07-11 19:46:52 följande:
    Din syster behöver glasögon Tungan ute

Inte bästa bilden kanske. Men på sin höjd kanske du skulle behöva något som slätar ut lite under (typ "hålla in fläsket underklänning" men kanske inte så stark - för tjock är du absolut inte)
    Jag tycker nästan att klänningen ser för stor ut eftersom den veckar sig som den gör. Så min tanke om något utslätande är mest för att hindra klänningen från att "haka upp sig" 
    Vad SKÖNT att höra!!!!!!! Tack!
  • amerika
    Fru Polack skrev 2013-07-11 19:29:27 följande:
    Håller med Chicita!! Du ser inte alls ut som en tunna, tvärtom, fin figur och form!! 
Svar på tråden Bildtråd - "Mulliga" brudar