• rosemarypatrik

Bröllop 2015

Hej, är det några fler än vi som planerar långt i förväg? för vår del är det mycket för ekonomins skull, för vi vill ha ett fint och inte något budgetbröllop. Så vi börjar långt i förväg. Finns det fler som vi?

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-06-03 18:49
    Pga ekonomin, så kommer vi nog inte ha bröllopet förän 2018

• Svar på tråden Bröllop 2015
  • Mariaa

Här har ni en till 2015 brud!! Sommaren 2015 kommer vi bli man och hustru!! *Lycklig* Vi tänkte först göra det 2014 men det är så mycket annat som vi håller på med just nu att det känns bäst om vi gör det 2015. Däremot har vi inte något datum längre men vi har bestämt oss för sommaren iaf!

• BellaBella

Jossen,
    Hej! Ja du va verkligen ute i god tid! Va roligt att ni satt ett datum nu! Grattis!

Mariaa,
    Hejsan! Låter som oss haha! Va roligt att ha några att snacka bröllop med!!

Hur mycket sparar ni i månaden? 
    Hur stora bröllop ska ni ha??

• Mariaa
    BellaBella skrev 2013-04-15 20:14:03 följande:
    Ja, bröllopskompisar behöver vi allihopa!! Flört  Så ni har inte heller spikat datum? *s* Jag tycker sånt är super svårt!! Obestämd

Vi planerar vår förlovning och förlovningsfest just nu som blir av i juli så alla slantar går till det. Men i augusti är det tänkt att vi ska börja spara till bröllopet. Det blir runt 1500-3000 kronor i månaden som vi sparar till matkostnaden. Längre än så har vi inte kommit men det blir väll till att spara mellan 500-1000 kronor i månaden på allt det andra. 

Just nu lutar det åt 80-100 gäster så det verkar bli ett ganska stort bröllop! Solig  Drömmer

Hur tänker ni andra göra???  Skrattande
  • Jossen

Haha ja verkligen i god tid. Men jag är planerings - / kontrollfreak. Men så här långt i förväg KAN man ju inte planera för mycket. Inte vi. Det är ju svårt att köpa kläder etc eftersom vikten kan pendla m.m. Jag är väldigt liten och hoppas på att träna upp mig innan dess. Men jag kollar inspiration på klänningar och letar sömmerskor osv.

Vi sparar inte till bröllopet just nu, eftersom jag är mammaledig. Men snart så. Vi kommer väl sätta en minimi nivår på 200:- /månaden till att börja med, sen blir det nog mer i slutet av månaden. Plus från födelsedagar osv. Sen har vi en hel del sparat redan som vi säkert kan ta av om det krisar:)

Vi kommer bli ca 80 - 90 vuxna och kanske barn, 15 stycken ( om de vi räknar med ska få barn hinner få det). Så det blir ganska stort här med. Då har vi fått sålla en del men tagit de närmsta vännerna och familjen.

Men jag vet inte alls var vi ska ha våran fest. Kan inte komma på ett ställe som tar så mycket människor som vi ska vara här, samt personal/band/ dansgolv m.m... Så är det när man bor på liten ort.

• rosemarypatrik
    BellaBella skrev 2013-04-15 13:35:30 följande:
    Oj, vad är det för klänning? Har du bild?
    Inte än, de ligger kvar i killens kamera
  • rosemarypatrik

Vi småplanerar. Hittat en kyrka som vi ska kolla upp i sommar, då vi ska gifta oss i sthlm men bor i katrineholm, det är för att det ska vara enkelt för min mamma som är rullstolsburen och ska slippa riksfärdstjänst. hoppas nu bara på att hitta en bra lokal också, blir mer intensivare i sommar, just nu planerar vi lite grann och gör dekorationer till bröllopet

• Mariaa
    Jossen skrev 2013-04-15 20:57:10 följande:
    Vi kommer bli ca 80 - 90 vuxna och kanske barn, 15 stycken ( om de vi räknar med ska få barn hinner få det). Så det blir ganska stort här med. Då har vi fått sålla en del men tagit de närmsta vännerna och familjen.

Men jag vet inte alls var vi ska ha våran fest. Kan inte komma på ett ställe som tar så mycket människor som vi ska vara här, samt personal/band/ dansgolv m.m... Så är det när man bor på liten ort.
    Ni har inte funderat på att ha en underbar tältfest och catering då?  

Jag är själv liten sugen på det för jag tycker det kan vara så vackert.. (Jga har fria händer i vilken sorts lokal vi ska ha för ahn tycker allt jag hittar på är lika fint, haha)  Hjärta
  • Mariaa

Oj, av nån anledning kastade jag om bokstäverna på jag och han. Ignorera det. Flört

• Mariaa
    rosemarypatrik skrev 2013-04-16 09:04:26 följande:
    Vi småplanerar. Hittat en kyrka som vi ska kolla upp i sommar, då vi ska gifta oss i sthlm men bor i katrineholm, det är för att det ska vara enkelt för min mamma som är rullstolsburen och ska slippa riksfärdstjänst. hoppas nu bara på att hitta en bra lokal också, blir mer intensivare i sommar, just nu planerar vi lite grann och gör dekorationer till bröllopet
    Åååååååh, Stockholm som har dom finaste lokalerna och bästa alternativen.. *Avis* Flört
    Vart i Stockholm ska ni vara? Jag är nyfiken i en strut eftersom jag bor och jobbar där/här i veckorna som servitris. Jag bodde på heltid i Stockholm i flera år men jag bor inte här på heltid längre utan på helgerna bor jag i vårt hus i dalarna så jag är en pendlare. Solig
  • Jossen
    Mariaa skrev 2013-04-16 13:21:34 följande:
    Ni har inte funderat på att ha en underbar tältfest och catering då?  

Jag är själv liten sugen på det för jag tycker det kan vara så vackert.. (Jga har fria händer i vilken sorts lokal vi ska ha för ahn tycker allt jag hittar på är lika fint, haha)  Hjärta
    catering vill jag inte ha. Jag är ganska duktig på att göra mat, lite kommer vi kanske beställa, men inte mycket. Tält är jättedyrt, men absolut, det har vi tänkt på. Det svåra är ju då, var ska man ha tältet? Vi kan ju inte bara slå upp det någonstans ett par dagar innan festen och hoppas på det bästa;)
Svar på tråden Bröllop 2015