Bröllop 27 juli 2013
Jag tänkte att vi som gifter oss den 27 juli 2013 kunde samlas i denna tråd. Berätta gärna var i planeringen ni är. Vilken typ av vigsel, vilken typ av fest ni planerar m.m? Problem, framgångar och funderingar ryms här.
Jag tänkte att vi som gifter oss den 27 juli 2013 kunde samlas i denna tråd. Berätta gärna var i planeringen ni är. Vilken typ av vigsel, vilken typ av fest ni planerar m.m? Problem, framgångar och funderingar ryms här.
CoG: kul att ni samlar på dem. Jag hittade den av en slump i en tråd här på bröllopstorget. Hade inte sett serien tidigare men de är ju så fina.
Pamjofre: ja det var det vi tänkte. Den kommer att vara superfin på en av våra hyllor i vardagsrummet. Har ni tänkt ha ngn?
Hej alla brudar! Tänkte hoppa in här
Vi har efter att ha pratat igenom allt bestämt oss för att istället för att gifta oss nästa år med 60-70 gäster och med en budget på 140.000kr så kommer vi gifta oss i år, 27 juli, för dom närmaste ca 17st, här hemma i trädgården, med en budget på max 20.000kr (helst 15.000kr), och ha ett "riktigt" stort bröllop om ca 5-7 år som vi börjar spara till redan nu.
Anledningen till det är att vi känner att vi behöver pengarna till så mkt viktigare saker, t.ex körkort till båda och en bil då vi bor en bit ifrån stan och har 3 småbarn.
Det känns tråkigt att inte få det där drömbröllop man ställt in sig på länge nu, men det känns ändå som det rätta beslutet då vi inte har så mkt pengar till vardags.