När skicka inbjudningarna?
Vi ska vigas i mitten av juli. När tycker ni att vi bör skicka ut inbjudningarna? Tänkte eftersom det är mitt i semestern.
Vi ska vigas i mitten av juli. När tycker ni att vi bör skicka ut inbjudningarna? Tänkte eftersom det är mitt i semestern.
Enligt etikett ska man egentligen inte skicka ut tidigare än 2 månader, men om gästerna inte känner till bröllopet och man inte tänkt skicka ut något save the date så hade nog jag skickat ut dom relativt snart, iom att det är mitt i semestern. Vi kommer nog skicka ut ca 3 månader innan, men vi har skickat save the date-film innan.
Vi gifter oss 3/8 och kommer att skicka inbjudningarna början av maj, tre månader innan. Men vi skickade spara datumet i höstas med tanke på semestertider. Har ni skickat spara datumet? Annars skulle jag nog skicka dem snart.
Vi gifte oss 16 juni och skickade ut ett halvår innan, men det berodde på att vi hade vigsel och fest på annan ort för majoriteten av gästerna vilket innebar resa och övernattning. Annars brukar 2-3 månader vara brukligt.
Ne, det har vi inte. Visste inte ens att att fanns för nån vecka sen ;) Känns lite som om det förstör överraskningen lite. Nästan i gen som vet om våra planer alls.
Då skulle jag skicka dem snart så inte alla har planerat semestern redan. För vår del blev överraskningsmomentet av spara datumet eftersom inte många visste något. Vi fick många roliga reaktioner, speciellt från hans sida då han levt ungkarlsliv tills nu
Många i min bekantskapskrets har redan bokat campingstuga/charterresa, m.m. till sin sommarsemester, så hoppas att era gäster inte är lika planerande och har möjlighet att komma på ert bröllop
Vi gifter oss i slutet av juni och skickade ut inbjudningarna i början av feb, med tanke på semestertider. OSA 1 maj, så man hinner med all planering med placeringar, mat och dryck och annat smått och gott..
Vi gifter oss den 21 sep och kommer skicka ut inbjudan nu i mitten på mars, 6 månader innan för att slippa tänka på de i sommar och så. Har osa datum senast den 2 juni, men de är för där vi ska ha festen vill veta :)
vi gifter oss också i mitten av juli och vi skickade ut våra ingjudningar lagom till alla <3 dag.. :)
Så ni bör nog skicka ut dem så snart som möjligt... vi har redan fått några svar och ala som svarat tycker att de känns jätte bra att de fått indjudan få här tidigt och kan planera sin sommar lite och boka övernattning för de som behöver.. :)
vi hade inte häller några save the date kort.. Tycker de förstör hela överraskningen..
Fast dom blir ju lika överraskade av save the date kort som en inbjudan, det borde ju inte vara SÅ stor skillnad:)