När skicka inbjudningarna?
Vi ska vigas i mitten av juli. När tycker ni att vi bör skicka ut inbjudningarna? Tänkte eftersom det är mitt i semestern.
Vi ska vigas i mitten av juli. När tycker ni att vi bör skicka ut inbjudningarna? Tänkte eftersom det är mitt i semestern.
Vi gifter oss 27 Juli och skickade i januari. vi hade inga "save-the-date" kort innan. Fick inbjudan förra veckan för ett bröllop i september.
Gör det du känner passer er bäst.
Vi skickade våra tidigt pga semester tiderna är då vi gifter oss.
Vi gifter oss 19 oktober och vi planerar att skicka våra i slutet av maj början av juni. Då endast familj vet om bröllopet kan det nog vara skönt att ha lite tid på sig
Vi kommer gifta oss den 24 maj 2014 och kommer att skicka ut inbjudningarna runt november i år pga att många vi känner skulle ha problem att få ledigt från jobbet (och de behöver resa långt).
Vi gifter oss den 27/7 nu i sommar och skickade ut inbjudningarna i mitten av februari. Vi tänkte att det det är i mitten av sommaren och många har semester och vill kunna planera in detta.
Sedan har vi även många som kommer från bl.a. Finland och Danmark så vi tänkte att det kan vara bra för dessa personer att få veta långt i förväg då det är en bit att åka.
Tack =)
Då skickar vi ut inbjudningarna så fort vi kan =)
Låter bli "Save the date"-kort och skickar de vanliga inbjudningarna direkt.
Va skönt att fler tänker skicka inbjudningar i god tid. Vi gifter oss 6/6 2014 och kommer skicka inbjudningarna vid nyår eller i början på januari. För att folk planerar semestrar och vi har gäster som ska resa långt å behöver övernattning.
Vi gifter oss den 27 juli
Vi skickade ut "Boka in den..." kort (till de vänner vi bjuder in till bröllopet) i slutet på november.
I april kommer vi att skicka ut inbjudningskorten till alla och det är då våra släktingar får veta något om vårat bröllop för första gången.
Vi tänkte som så att vänner kan man förvarna, dom kan ha annat dom funderat på att göra under sommaren.
Den närmaste släkten som vill närvara, dom kan säkert se över sina planer så att även ett bröllop passar in i schemat :)
Är lite förvånad att ni inte har skickat ut inbjudningarna än :) Vi gifte oss i augusti och inbjudningarna skickades ut i februari...
shit vad jag känner mig stressad gifter oss 29 juni och vi har inte skickat än vi jobbar ju hela tiden och hinner aldrig :/