• eddan

    barn är välkomna men vi vill nog helst att dom stannar hemma ;( hur formulera?? PANIIK!

    Sitter och knåpar på infoblader till vår inbjudan och vet inte hur jag ska formulera mig. Börjar brinna i knutarna över att få iväg dessa inbjudningar så hoppas nån kan hjälpa mig :)Barn är givetvis välkomna, men vår festlokal är liten så jag vet inte hur skoj dom skulle ha där. Plus att vi gärna vill att våra vuxna vänner kan stanna och dansa med oss så länge som möjligt :) Våra små kommer åker hem efter middag! Tycker inte barn och alkohol är en bra kombo.Hur ska jag skriva??     

  • Svar på tråden barn är välkomna men vi vill nog helst att dom stannar hemma ;( hur formulera?? PANIIK!
  • Chicita

    Om det inte är livsviktigt att dom lämnar barnen hemma så kanske ni kan formulera er med utgång från det...

    Vi välkomnar både barn och vuxna. Men då festlokalen är liten och vi inte har aktiviteter anpassade för barnen så kanske dom har det roligare hos barnvakten.

    Eller nåt sånt?
    Du kanske fick igång fantasin i alla fall Glad 

  • Myris

    Vi har skrivit så här (googlade lite & gjorde om lite)

    "Brudparets barn och spädbarn är givetvis välkomna,
    men -lämna äldre barn hemma
    då middag och fest inte är barnanpassade."

  • sanna88

    Vi skrev: vi älskar barn men denna kväll vill vi fira med våra vuxna vänner En annan lite roligare är: Vi älskar era barn men denna kväll älskar vi eran barnvakt

  • karamell

    Vi skrev:

    Vi önskar oss ett barnfritt bröllop, undantag gäller för ammande.

    Enkelt och tydligt tycker jag, och respekterar inte gästerna våra önskemål så är de inte särskilld bra vänner och bör inte vara bjudna. Jag tycker inte man ska behöva skriva en massa lull om att man älskar barn, som om det vore fel att vilja ha ett barnfritt bröllop, föräldrarna tycker nog att det är skönt att få gå på en barnfri fest i alla fall =)
    lycka till =)  

  • mirreth

    Jag är inte så mycket för springande och högljuda barn så de får snällt vara hemma på vårat bröllop. Räknade även hur många det skulle bli om alla tar med sina och det blir minst 28 st! På våran inbjudan står "Vi har valt att hålla vigsel och fest barnfri sånär som på några kusinbarn, kusiner och våra egna barn." Vad folk sedan tycker om att deras telningar inte får vara med struntar jag faktiskt i, det är våran dag.

  • daniiel
    Chicita skrev 2013-03-10 00:26:07 följande:
    Vi välkomnar både barn och vuxna. Men då festlokalen är liten och vi inte har aktiviteter anpassade för barnen så kanske dom har det roligare hos barnvakten.
    Jag tyckte det här förslaget var jättebra, just för att då framgår det att barnen är välkomna om dom vuxna inte kan eller vill lämna ifrån sig barnen till barnvakt, men att ni inte tar något ansvar för att underhålla barnen. Då vet föräldrarna vad som gäller för kvällen och kan fatta ett beslut utifrån det.
  • Chicita
    daniiel skrev 2013-03-10 14:04:31 följande:
    Jag tyckte det här förslaget var jättebra, just för att då framgår det att barnen är välkomna om dom vuxna inte kan eller vill lämna ifrån sig barnen till barnvakt, men att ni inte tar något ansvar för att underhålla barnen. Då vet föräldrarna vad som gäller för kvällen och kan fatta ett beslut utifrån det.
    Det var det jag kände också. Och då tyckte jag inte att alla dom här vanliga "vi älskar barn men i kväll älskar vi er barnvakt" och massa varianter av det, funkade så där riktigt bra...
    Men det går nog att slipa lite på formuleringen.
    Jag var inte riktigt pigg i huvudet halv ett på natten, med 12 timmars arbetsdag bakom mig Flört 
  • palma2013

    Det är nog enklast och tydligast för alla om ni planerar er bröllopsfest helt barnfri. Då slipper ni tveksamheter och "rättvisa" bland gästerna. Jag skulle föredra HELT barnfritt ELLER att barn ÄR välkomna. Inget mittemellan.


    Om ni på inbjudan vänder er med namn på de inbjudna så är det mycket tydligt att bara de är bjudna då behöver ni inte förtydliga mer. Ex Herr och fru Johansson inbjudes..... eller Maria Lasson och Mats Jansson inbjudes .....

  • Mustikka

    Barn är en gudagåva men denna kväll får de stanna hemma och sova!

  • Chicita
    palma2013 skrev 2013-03-10 15:05:34 följande:

    Det är nog enklast och tydligast för alla om ni planerar er bröllopsfest helt barnfri. Då slipper ni tveksamheter och "rättvisa" bland gästerna. Jag skulle föredra HELT barnfritt ELLER att barn ÄR välkomna. Inget mittemellan.


    Om ni på inbjudan vänder er med namn på de inbjudna så är det mycket tydligt att bara de är bjudna då behöver ni inte förtydliga mer. Ex Herr och fru Johansson inbjudes..... eller Maria Lasson och Mats Jansson inbjudes .....


    Vart står det att bara vissa barn är välkomna?
    Barn ÄR välkomna enligt TS. Men dom kommer inte vara i en barnanpassad lokal, det kommer inte anordnas några särskilda aktiviteter för att roa barnen och TS är orolig över att föräldrarna kanske går hem tidigare pga det.

    Hon ville ha hjälp med en formulering där man får fram just det...
    Alltså att man får ha med barnen, men att hon vill att föräldrarna stannar så länge dom kan.
    Föräldrarna får alltså själva välja om dom vill ta med barnen och sen åka hem efter middagen. Eller ta med barnen, någon hämtar barnen efter middagen så föräldrarna kan stanna, eller att föräldrarna lämnar barnen hemma helt. 
    Det är alltså fritt val.
    Inte orättvist alls 
Svar på tråden barn är välkomna men vi vill nog helst att dom stannar hemma ;( hur formulera?? PANIIK!