Happilyeverafter skrev 2013-09-02 13:35:24 följande:
Välkommen till alla nya tjejer!
Pia88 gud vad du är duktig som redan kommit så långt i planeringen!! Jag borde väl också börja se mig om efter smink och frisör snart...annars kanske alla "bra" blir tagna!
Skickat 1000 offerter till olika bussbolag idag...det är bara 1,2 kilometer emellan kyrka och festställe men vi har några äldre gäster...vad tycker ni? Behöver man fixa transport vid så pass "korta" avstånd.
Frisör använder jag samma som jag vanligen går till och smink finns på samma studio.. Bokade i förra veckan då mamma hade pratat med frissan och hon sagt att det finns dom som börjat boka.. Då vi redan har bokat kyrka, lokal och fotograf så lika bra boka frissan så vi säkert får rätt dag..
Hur kommer era gäster att ta sig till kyrkan? Kan de ta bilen sen till festplatsen? Har ni tänkt skåla i skumpa redan vid kyrkan eller går det att ta det vid festplatsen?... Ni skulle ganska enkelt komma undan då med transport.. Vi kommer ha våra gäster att ta sig med egen bil ca 45 km... No hard feelings där inte, har varit på min del av bröllop med både längre och kortare transportsträckor mellan kyrka och fest och har
aldrig fått skjuts... Det här inte till här helt enkelt..