CJ5 skrev 2013-09-15 07:33:07 följande:
Tjejer vad gillar ni för klänningar? Stora puffiga, sjöjungfru, med/utan ärm? Jag har aldrig provat någon brudklänning, kanske faller alla bitar på plats då, men nu googlar man som sjutton och jag hittar INGET! Blir galen på mig själv.
Jag har motsatt problem, jag hittar FÖR många jag skulle kunna tänka mig att gifta mig i
har kollat lite på olika kinaklänningssidor för att få inspiration, där finns huuur mycket som helst (nästan för mycket...).
Hur som helst, klänningen nedan hör till en av mina favoriter för tillfället (finns på t.ex. DinoBridal och MillyBridal). A-linje, kanske lite väl långt släp för min smak men i övrigt jättefin tycker jag! Jag hade tänkt mig något ganska fluffigt med mycket tyll och med stor, vid kjol och ganska smal i midjan. Jag är ganska smal i midjan men har breda höfter så jag hade tänkt att en A-linjeformad klänning kanske skulle dölja de breda höfterna lite och framhäva midjan men nu vet jag inte ifall det är så att det snarare förstärker mina breda höfter? Så jag ska nog åka till en brudklänningsbutik och testa lite olika typer av klänningar och känner jag mig rätt kommer jag att hitta en alldeles för dyr som får följa med mig hem
Jag har alltid tänkt mig en golvlång klänning men sedan hittade jag så jättemånga fina kortare klänningar också, som t.ex. den här, så nu funderar jag på att ha två klänningar, en längre till vigseln och middagen och en kortare till senare på kvällen då det eventuellt blir dans osv.
Nu hade inga av de här bilderna axelband fast jag gärna gillar någon typ av sådant så slipper man ha klänningen så spänt att man inte kan andas för att den säkert ska hållas uppe, och är det något som stör mig är det klänningar som hela tiden håller på och hasar ner så man måste dra upp dem.
Så jag skulle nog också rekommendera att du åker och provar några klänningar och vi får hoppas att du då skulle hitta något du skulle vara intresserad av det finns ju så jättemånga klänningar i alla möjliga stilar så att hitta något borde ju inte vara helt omöjligt.