Malin91 skrev 2013-09-04 11:39:30 följande:
Usch, jag mår nästan dåligt över det här med val av festlokal...
Som jag skrivit tidigare var vi ju och kollade på en lokal som var helt fantastisk. Tre våningar, typ 400kvm på varje våning. Våning 1 bestod av entre, toa och kök. Våning 2 kan man duka upp till middag. Och våning 3 får man plats med bar, ställa upp bandet som ska spela, lite stolar och dansgolv. Men denna lokal kostar 8500:- att hyra, och då ingår inte porslin utan det kan man hyra för en extra kostnad på 3500:-. Lokalen ligger ca 30 min från kyrkan, och 15 min utanför stan.
Sedan har vi hittat en helt okej lokal för typ 2000:- (vet inte vad porslin kostar), men då blir det ju så att man måste plocka undan matborden osv för att kunna ha dansgolv sedan, vet inte om det blir tight med bandet...
Hur skulle ni göra??
På ett sätt känns det kanske som tre våningar är stort, kan ju bli så att alla håller till på olika våningar och det inte blir en fest då "alla är med". Och tar man en billigare lokal finns det ju större möjligheter (pengamässigt) att smycka fint...
Hjäääääälp mig att komma med tankar kring det här, paniken bara växer :b Måste ju bestämma mig snart så inte lokalerna blir bokade !!
Våra lokaler är båda väldigt dyra, 12 000 för festlokalen (utan porslin) och 5000:- för vigsellokalen. Men i vårt fall känner jag att det är värt det för båda lokalerna är precis vad vi är ute efter och då vill jag inte kompromissa...smålar hellre på andra saker
Våra lokaler ligger dessutom i två olika städer (ca 20 minuter mellan).