• Bamsemums

Fler som ska gifta sig Juli 2014?

Det är fler som har skapat trådar om sin månad, tänkte göra samma sak Då jag inte har sett "min" månad här än. Så är det fler som ska gifta sig Juli 2014? Hur långt har ni kommit med planeringen och hur känns det? :)      

• Svar på tråden Fler som ska gifta sig Juli 2014?
  • Ploppcorn

Hej, jag slänger mig in i tråden. jag ska också gifta mig nästa år i juli, prliminärt 26 juli. har bokat lokal, men ska kolla upp kyrkan i veckan också. Har börjat fundera på hur många man ska bjuda, räknar på bugdet och tittar på dekorationsgrejer, ungefär så långt har jag kommit... Bamsemums skrev 2013-04-02 16:42:50 följande:Det är fler som har skapat trådar om sin månad, tänkte göra samma sak Då jag inte har sett "min" månad här än. Så är det fler som ska gifta sig Juli 2014? Hur långt har ni kommit med planeringen och hur känns det? :)      

• Malin91

Ploppcorn: Hej. Vi gifter oss den 19e juli 2014. Hittills har vi hunnit med:
    Boka kyrka, bokat lokal, "bokat" band till festen, varit runt och testat lite brudklänningar men inte hittat rätt än, bestämt "stuk"/färg på dukning osv (har ialf en bild i huvudet :b), skickat ut "save-the-date" kort till de inbjudna.... Ja, det är väl typ det. Lite smått också, som typ bestämt tärnor, bestman, toastmaster, solist i kyrkan, att vi ska göra mat själva..... Det känns bra, tycker vi kommit igång bra men det är ju väldigt mycket kvar! 

• Carro87
    Ploppcorn skrev 2013-10-07 15:35:29 följande:
    Hej, jag slänger mig in i tråden. jag ska också gifta mig nästa år i juli, prliminärt 26 juli. har bokat lokal, men ska kolla upp kyrkan i veckan också. Har börjat fundera på hur många man ska bjuda, räknar på bugdet och tittar på dekorationsgrejer, ungefär så långt har jag kommit... Bamsemums skrev 2013-04-02 16:42:50 följande:Det är fler som har skapat trådar om sin månad, tänkte göra samma sak Då jag inte har sett "min" månad här än. Så är det fler som ska gifta sig Juli 2014? Hur långt har ni kommit med planeringen och hur känns det? :)

Välkommen och grattis! :)

Vi gifter oss den 12 juli och har gjort detta:

* kyka bokad

* präst bokad

* festlokal bokad

* gästlista klar

* budget klar

* fotograf bokad

* band bokad (preliminärt)

* värd och värdinna klar

* skickat ut spara-datum-kort

Jag vet inte riktigt vad nästa steg blir... kollar runt lite på brudklänningar men det är ju så svårt. Jag tror jag ska besöka en affär för att pröva lite brudklänningar så jag får lite mer koll på vad jag vill ha :)

Vad pysslar ni andra med?

• Pia88

Pysslar inte så mycket just nu..  Men köpte ljus i färgtemat i förra veckan.. var nedsatt till halva priset, så nu "behöver" vi inte mera ljus Flört är ju endå sommarbröllop inomhus...

5 st blev 9€ Skrattande  har små värme/paraffinljus från tidigare i grönt och rosa.. samt större blockljus till serveringsbordet i vitt, rosa och grönt...

Annars...
    Vi väntar på offerten på maten..  och däremellan ringer vi till kommunhuset och jagar på vår undantagsansökan för bygget... känns som vi är i ett dödläge just nu då inget lockar...
  • Julibrud2014

Jag har varit i ett litet down-läge när inget riktigt ville sig som jag ville med bröllopsplanerna (och byggplanerna står still) men nu börjar det rulla lite smått igen.
    Vi har bestämt att vi kommer att ha fotograf endast för porträttfotografering. Det var egentligen inte pengarna som avgjorde utan att jag känner att jag inte vill ha en fotograf springande bredvid mej hela den här dagen, jag kommer att ta för mycket stress över det.

Lokal har också löst sig. Lösningen stod min pappa för som på egenhand har ringt och kollat och preliminärbokat en lokal (utan att vi visste men med möjlighet att boka av om vi inte ville ha den) Jag har nog aldrig varit så förvånad som när jag fick höra att pappa bokat. Han brukar inte ha något intresse av sådana här saker.  Lokalen han hittat rymmer hela gästlistan och ligger väldigt vackert i närheten av vattnet. Dessutom kunde han via kontakter få den billigt så nu kommer vi att betala ca 1000kr för lokalen. Ibland är pappa bra Glad

Till helgen ska jag prova brudklänning för första gången. Spännande.

Försöker komma på hur inbjudningar och festprogram ska se ut fortfarande. Jag försökte tillverka inbjudningskort idag men de blev förskräckliga så jag vet inte riktigt hur jag ska göra. Skulle verkligen vilja tillverka själv och inte beställa färdigtryckta men nu börjar jag ge upp snart. Glad Hur gör ni andra med inbjudningskort?

• Carro87

Julibrud2014 skrev 2013-10-08 16:37:49 följande:Jag har varit i ett litet down-läge när inget riktigt ville sig som jag ville med bröllopsplanerna (och byggplanerna står still) men nu börjar det rulla lite smått igen. Vi har bestämt att vi kommer att ha fotograf endast för porträttfotografering. Det var egentligen inte pengarna som avgjorde utan att jag känner att jag inte vill ha en fotograf springande bredvid mej hela den här dagen, jag kommer att ta för mycket stress över det. Lokal har också löst sig. Lösningen stod min pappa för som på egenhand har ringt och kollat och preliminärbokat en lokal (utan att vi visste men med möjlighet att boka av om vi inte ville ha den) Jag har nog aldrig varit så förvånad som när jag fick höra att pappa bokat. Han brukar inte ha något intresse av sådana här saker.  Lokalen han hittat rymmer hela gästlistan och ligger väldigt vackert i närheten av vattnet. Dessutom kunde han via kontakter få den billigt så nu kommer vi att betala ca 1000kr för lokalen. Ibland är pappa bra Till helgen ska jag prova brudklänning för första gången. Spännande. Försöker komma på hur inbjudningar och festprogram ska se ut fortfarande. Jag försökte tillverka inbjudningskort idag men de blev förskräckliga så jag vet inte riktigt hur jag ska göra. Skulle verkligen vilja tillverka själv och inte beställa färdigtryckta men nu börjar jag ge upp snart. Hur gör ni andra med inbjudningskort?Vissa dagar sprudlar bröllopsideerna och det resulterar i att många saker blir klara och avbockade på checklistan, medan det andra dagar inte känns så motiverande att ta tag i olika samtal, internet-letande och beslutsfattande....Skönt att det löst sig med lokal, ibland kan föräldrarna överraska  Så kul att få prova klänningen, vad är det för typ av klänning? Kinaklänning eller från butik?Jag har bara börjat kika runt på lite olika inbjudningskort. Jag har fastnads för en modell där det är "fickor" i kuvertet där man kan stoppa ner små kort med övrig information som man inte vill ska stå med på det officiella inbjudningskortet. Vad gäller festprogrammet så vet jag bara att jag vill ha ett A4 som viks på längden....När har ni tänkt skicka ut inbjudningskorten? Vi ska nog inte skicka ut dem förrän i maj så vi har ännu lång tid på oss att fundera över layouten    

• Carro87

Oj vad konstig texten ovan blev, den flöt ihop med inlägget jag citerade... 

• Julibrud2014

Jag kommer att prova brudklänning i butik på lördag så att jag får koll på hur olika modeller fungerar och lite storlekar och liknande.

Vet inte hur jag kommer att göra i slutändan. Kinaklänningar är ju frestande när man ser till priset men känns nog lite riskfyllt att beställa en klänning utan att ha prövat dessutom verkar det som att kvaliten har varierat mycket.

Jag hoppas på att hitta en ganska enkel klänning nertill men med lite spets upptill och gärna med axelband. Min drömklänning finns på Ellis bridal nr 11358 men har ingen aning om hur jag ska hitta en butik som har den så att jag kan pröva har ingen aning om pris heller.  Men om någon känner till brudbutiker i närheten av Stockholm som har Ellis bridal som märke så får ni gärna säga till.

Jag vet inte riktigt när vi kommer att skicka ut inbjudningskort. Ganska tidigt efter jul tror jag eftersom vi inte skickat ut save the date kort. Däremot har vi redan meddelat muntligt om bröllopet (i samband med att vi berättade om förlovningen) till de gäster som kommer långväga ifrån och som behöver mer tid att planera resor och liknande.

• teres77

Idag har jag gjort prototyp på inbjudningskort och meny/placeringskort... Så verkligt allt blev när jag höll det i handen. Alltså, ännu mer verkligt!! Skrattande Ska försöka ladda upp lite bilder senare, tog kort med telefonen och det funkar ju inte att ladda upp via den. 

Det kommer bli så bra!!! Jag är supernöjd. Så där osvenskt, skitnöjd faktiskt...  

Svar på tråden Fler som ska gifta sig Juli 2014?