• Bamsemums

Fler som ska gifta sig Juli 2014?

Det är fler som har skapat trådar om sin månad, tänkte göra samma sak Då jag inte har sett "min" månad här än. Så är det fler som ska gifta sig Juli 2014? Hur långt har ni kommit med planeringen och hur känns det? :)      

• Svar på tråden Fler som ska gifta sig Juli 2014?
  • madigun
    Julibrud2014 skrev 2013-12-02 19:09:20 följande:
    Nej vad tråkigt att ni inte kan vara i lokalen ni vill. Men ska hålla tummarna att ni hittar något annat ställe att vara på. Vi kunde ju inte heller vara där vi först ville dock på grund av att stället vart för litet.
    jippi, idag har vi hittat en ännu bättre lokal så nu har en sten lyfts från våra axlar :) har ännu inte varit å sett på den men sett bilder å bokat lokalen :) priset blev 1500:- och då får vi ha lokalen från fredag kl 12- måndag kl 12, helt suveränt :) så nu är kyrkan och lokal klart i alla fall :) 

ringar har vi nog valt nu också, det blir mest troligt i svart stål, min med en diamant på :) vi vill inte ha varken guld eller silverringar så det blir perfekt :)
  • Pia88
    madigun skrev 2013-12-02 19:22:50 följande:
    jippi, idag har vi hittat en ännu bättre lokal så nu har en sten lyfts från våra axlar :) har ännu inte varit å sett på den men sett bilder å bokat lokalen :) priset blev 1500:- och då får vi ha lokalen från fredag kl 12- måndag kl 12, helt suveränt :) så nu är kyrkan och lokal klart i alla fall :) 
    Kul att det ordna sig =) nu e de "bara" att ta itu med tema och dekorationer ;)
  • Bridetobe14

Är inte inne så ofta..  Tycker ni alla har så bra och fina idéer :)

Här känns det som om det står stilla, väntar på offerter från bussbolag. Hur länge ska jag vänta? Är över 2 veckor sen jag ringde och begärde in dessa. Även en lång väntan på offert från tält bolaget.

Måste bestämma vad som ska stå på inbjudningskorten och få iväg de i början på året. Hur skriver ni i era kort?

Har också tänkt på det där med bordsplacering, hur ska man tänka.. Vi har 90 stycken bjudna gäster, så vet inte alls hur vi ska möblera borden, helst skulle jag ha som egna öar, men det tar sådan plats. Förslag? 

Tror vi har bestämt "in-marsch" låt, måste bara hitta en kvinnlig solist. Jag känner en som skulle passa perfekt, men tyvärr har min kärlek jobbat för mycket med henne (han sjunger också) så han är trött på hennes sound. I-landsproblem :P Tror det blir jessie J- we found love som låt och där vi byter ut "but i got to let it go" till " and we got to let it show" :)

Känns som om jag är lite för avslappnad, men känns som en enda stor djungel hela planeringen. 

• Kakbakaren

Äntligen börjar det hända lite för vår del också Skrattande Nu har vi gjort upp en ganska detaljerad budget och den överskreds med 2000-3000 € jämfört med vår ursprungliga tanke om vad vi vill sätta på ett bröllop... Vi har räknat ganska grovt så vi hoppas att det kommer att landa på lite mindre än budgeterat.

Och så har vi preliminärbokat festlokal, som trots allt blev en restaurang och därmed är en stor orsak till budgetöverskridningen. Vi hittade inget annat ställe vi ville vara på och ska dit och diskutera mera i slutet på januari/början på februari. Det är vid havet men vi ska ha helt vanligt färgtema i alla fall.

Igår köpte jag material till save the date och inbjudningskort och lite sådant så nu ska jag snart börja pyssla. Vi har inte berättat för någon om våra bröllopsplaner ännu (delvis eftersom vi själva inte riktigt har vetat hur vi vill ha det/kommer vi att ha råd osv.) så tanken är att ge ut save the date korten till de närmsta mellan jul och nyår Glad

Nästa steg är att försöka få tag i en vigselförrättare. Det visade sig också bli ganska dyrt eftersom vi inte vill ha en kyrklig vigsel.

• madigun

Nu har vi berättat att vi ska gifta oss för våra respektive familjer (föräldrar, syskon å lite annan släkt ) :)

Vi har redan bestämt färgtema å på ett ungefär vad vi vill ha för dekorationer, det blir lila, svart å silver. In marschen till vigseln har  vi valt låt å det blir Kiss- I was made for lovi´n you , nu är det bara ut marschen å psalmer kvar :)

Har börjat planera inbjudningskorten å tror jag vet på ett ungefär hur dom ska se ut, blir egengjorda av b la tapet, få se hur det blir :)

Har frågat min bästa kompis om hon och hennes make vill vara värdpar eller vad det nu heter, vicevärd kanske?? dom ska hjälpa oss med praktiska saker under festen och vigseln, tror även han ska få vara våran fotograf för han är jätteduktig på att fotografera :)  

så lite på väg är vi i alla fall :) 

• Julibrud2014
    madigun skrev 2013-12-02 19:22:50 följande:

ringar har vi nog valt nu också, det blir mest troligt i svart stål, min med en diamant på :) vi vill inte ha varken guld eller silverringar så det blir perfekt :)
    Härligt att det ordnat sig med lokal! Så skönt när saker och ting börjar falla på plats.

Vi ska börja titta på ring på allvar snart också. För mig blir det nog i röttguld med några små diamanter i. Har ju redan valt att ha min förlovningsring i guld så vill att dessa ska passa ihop.
  • Julibrud2014

Så var pianist och solist till kyrkan bokat. Nu kanske det börjar bli tid att försöka boka vigselförättare också...

• madigun
    Julibrud2014 skrev 2013-12-09 21:12:09 följande:
    Härligt att det ordnat sig med lokal! Så skönt när saker och ting börjar falla på plats.

Vi ska börja titta på ring på allvar snart också. För mig blir det nog i röttguld med några små diamanter i. Har ju redan valt att ha min förlovningsring i guld så vill att dessa ska passa ihop.
    jo, det är jätteskönt ;) Vi har inte förlovat oss så det blir bara en ring, hade jag haft en ring sedan tidigare så hade jag gjort som du, man vill ju att dom ska passa :)

Vi får inte veta  vilken präst vi får förrän semesterschemanen är lagda i mars/april, men vi tar den vi får :)
  • DianaC
    Bamsemums skrev 2013-04-02 16:42:50 följande:
    Det är fler som har skapat trådar om sin månad, tänkte göra samma sak Då jag inte har sett "min" månad här än. Så är det fler som ska gifta sig Juli 2014? Hur långt har ni kommit med planeringen och hur känns det? :)      
    Hejsan.
    Jag är totalt ny här och ser verkligen fram emot att få läsa och prata med er om allt =) Min sambo överraskade mig totalt då han friade och nu så börjar det gå upp för mig att vi skall gifta oss i Juli 2014 Glad Jihoooo....Hjärta. Ganska skrämmande och väldigt spännande... Kyss
    Vi berättade för familjen och närmsta vännerna nu i jul att det blir bröllop i sommar så nu börjar man ju planera lite,, men vilken djungel det är, jisses. Hur hittar ni i den? Har suttit och kollat på lite inbjudningar för att få lite tips på hur de kan se ut m.m..
    Ser att det även är dags för bröllopsmässor här nere i skåne nu i januari och februari och det är något jag alltid velat gå på och nu äntligen hoppas jag kunna komma iväg på en {#emotions_dlg.flower}.

Vi har bokat kyrka och letar nu efter en lokal att ha bröllopsfesten i , men då det precis varit jul så får vi nog vänta lite och ringa runt när "alla" är tillbaka på sina platser efter ledighet m.m.
    Hur går det för er?

Kram på er..
  • virrefo

5 juli är det dags för oss att bli hustru och man. Kyrkan är bokad lokal fixad. klännig till mig fixad. Vi berättade också för släkten nu i jul.
    planerering pågår för fullt. och det är sååå mycket att få med.
    Vår budget ligger på max 30.000. 

Svar på tråden Fler som ska gifta sig Juli 2014?