WesternCape skrev 2014-05-25 22:20:05 följande:
Hur har ni gjort med sånger under vigseln. Har ni anlitat någon solist eller liknande?
Vad fick ni betala?
Jag har då turen att ha musikaliska syskon och då min lillasyster har vanan inne av att sjunga på bröllop så ställer hon gladeligen upp. Det blir extra roligt, plus att hon gör det gratis.
Här har det bara hänt lite på bröllopsplanerandet. Mina örhängen ska hämtas ut på fredag och den dagen är det även provsminkning inbokat. Jag var på inpassning av klänningen förra veckan, men velar fortfarande över om jag ska eller inte ska ha underkjol till. Funderar också på hur jag ska göra med skorna. De jag tycker är allra finast var inte alls roliga att ha på sig när det var varmt ute och jag var stressad -fötterna blev alldeles för svullna så skorna blev väldigt trånga framtill. Jag har ett annat par som jag tänkte byta till där det inte blir samma problem, men de är å andra sidan inte fullt så snygga och med 1 cm lägre klack. Jag kanske måste ha dem under vigseln trots allt? För är det varmt och jag är stressad och måste stå stilla i de där första paret så kommer det bli väldigt obehagligt. Så som det var under inpassningen.
Cateringfirman är bokad och tilltuggen till brudskålen har vi delegerat till blivande makens pappa. Å tårtan är äntligen bestämd! Blir storasyster som gör den och vi har kommit fram till vanlig tårtbotten med rabarberkompott på och sedan hallonmousse. Vit choklad runt sidorna och rabarbergelé + bär i rätt färgtema ovanpå. Jag tror den kommer bli hur god som helst.
Jag har inte haft någon tur med mina förfrågningar till diverse olika florister, så jag jagar vidare där. Har åtminstone löst frågan om hur bordsdekorationerna ska se ut och de kan jag fixa själv dagen innan. Bara sätta blommorna i kylen över natten. Utöver det ska det snart inhandlas lite saker till dukningen.
Kvar på listan över sådant som behöver fixas relativt snart är väst och manschettknappar till min blivande. Fin skjorta, skor, slips och näsduk är redan ordnat. Det är skönt när bitar börjar falla på plats. Vill helst slippa stressa med allt i sista sekund!