Fluff skrev 2014-06-02 11:31:44 följande:
Va kul att ni blir nöjda med maten och att ni fått inspiration till drycker.
Hur många rätter ska ni ha? Man räknar väl 1 glas per mål/person och 4-5 glas/flaska beroende på hur stora glasen är och hur mycket man fyller på.
Ska ni bjud på dryck hela kvällen? Hur har ni tänkt?
Blir det en massa över så har ni ett fullt barskåp :)
Jag och min blivande tillsammans med tärnor och bestmans ska försöka träffas upp vid kyrkan iaf 30 min innan för lite fotografering och hinna gömma oss innan alla kommer. Jag kommer ha min mor som kör från frissan till kyrkan och blivande har sin far eller bestmans som kör honom.
Vi ska ha förrätt, huvudrätt, tårta.
Tror man räknar 1glas till förrätt och 2glas till huvudrätt.
Drickan till maten är väl relativt lätt att räkna ut, på ett ungefär iaf. Men sen har vi frå bar hela kvällen och då blir det plötsligt svårt. Hur mycket kommer folk att dricka? Vad kommer folk att dricka? Kommer det vara jättevarmt ute? Osv...
Lite kan ju gärna bli öer men vi tycker väldigt mycket om vin och går gärna på systembolaget och handlar flaskor efter vad vi ska äta så vi har inte så stor nytta av att ha massor av "festvin" kvar. Och starksprit dricker vi väldigt sällan så det har vi inte heller någon nytta av att ha mängder av.
Det bir nog mestman/tärna som kör oss men det har vairt trevligt om de också hade kunnat ta ett glas bubbel hos frisören t.ex. Och så har vi barn som vi behöver ha med oss så vi måste ha bilar med bilstolar i. Som sagt små "oviktiga" saker som ändå måste lösas innan dagen D