Csve skrev 2013-05-25 07:25:15 följande:
Åhh! Igår var vi och kollade litegranna på vigselringar!! Men oj vad svårt det är! Vi hittad en superfin, med stor diamant, en solitär.. Men då blev jag kräsen när den väl satt på fingret, tyckte det glappade för mycket, diamantfattningen tog emot förlovningsringen så att det blev ett stort mellanrum.. :( Blir nog en likadan som förlovningsringen, fast allians då. Större diamant i mitten och mindre på sidorna. Här tänker ni i valet av ring?
Jag kommer också att ha det där "glapp-problemet" du beskriver. Jag har en carmoséring som förlovningsring och den är alltså "rund på mitten". Allt som sitter bredvid den glappar. Vår lösning kommer att bli en egendesignad ring som har en urgröpning för förlovninsringens runda del. Alternativt vore att helt enkelt nöja sig med den jag har nu och ha den även sm vigselring. Men, mja....har ju alltid velat ha två ringar helst...
Men du har alltså en rak ring nu som förlovningsring? Då kanske inte mitt resonemang ovan är hjälpsamt, men det är i alla fall en tanke!