Privjet skrev 2013-04-30 17:33:46 följande:
Jamen då kommer det ju att lösa sig för er med vigselförrättare får vi hoppas! Det måste väl vara ett ganska trevligt "helgnöje" att vara vigselförrättare för övrigt, alla är glada, tacksamma och har man tur kan man få en god bit mat för besväret!
Jag satt just och tittade på svenska flaggor till bordsdekoration, det är mitt hetaste dekorationstips till andra nationaldags-par!
Ja det måste vara bland de roligare arbetsuppgifter man kan ha, skulle iaf jag tycka.
Vi kommer inte ha några flaggor som det ser som. Vi har grönt och lila som tema så det passar inte riktigt in
Vi tänkte dock försöka å in nationalsången. Troligen kör vi den innan vi sätter oss till bords. Det är ju så studenter gör innan sittningar och vi båda träffades på universitetet och varit aktiva i studentlivet så det är nog det mest passande. Sedan lägger vi in "ack Värmeland, du sköna" under själva vigseln. Den brukar hemma också sjungas på nationaldagen och eftersom vi båda är värmlänningar så kännde vi båda att den måste vara med under vigseln