Inlägg från: Power of Love |Visa alla inlägg
  • Power of Love

JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet

Vi gifter oss också borgerligt. Vi bokade in en vigselförättare precis innan midsommar. Så nu har vi allt viktigt klart, vilket enligt mig är vigselförrättare och lokal. Allt annat är bara plus i kanten ;)

• Power of Love
    Milli skrev 2013-10-03 10:21:32 följande:
    Håller också på med scrapbooking (och även tårtor) men jag kände att jag ville ha någon roligare version och inte bara en vanlig bok med tomma sidor då säkert många kanske inte skriver för att de inte vet vad de ska skriva. Så hitta jag ett super bra förslag här på forummet med en låda och massa olika talonger så får de själva fylla i det dom vill, hoppas att de ska locka fler :)

Vad tyckte ni?? ;)

Vilken rolig idé. Att bara skriva i en gästbok är ju alltid så svårt och detta tror jag underlättar en hel del. En del kanske till och med fyller i flera kort Glad

Har du tänkt att sätta dem i ett album sen eller hur har du tänkt? 
  • Power of Love

Milli: nu såg att du skrivit vad ni tänkt. Kan ju vara bra att läsa allt innan man frågar ;) men som sagt jätterolig idé. Funderar på om vi ska försöka på oss något liknade :)

• Power of Love

Jag har inte varit så aktiv de senaste månaderna. Vi har haft fullt upp med sommaren, och när den var slut var vi helt plötsligt husägare. Vi har ängnat de senaste månaderna att få i ordning coh vi stormtrivs. Vi har verkligen hittat ett hem där vi kan se vår familj växa Hjärta Men det har faktikst varit så att vi nästan glömt bort att vi ska gifta oss nästa år. Det var en kompis som var på besök som började fråga om bröllopet jag insåg att det faktiskt inte längre är två år kvar som det var när vi började planera utan nu är det 7 månader kvar (!) För två år sedan hade vi bestämt höll vi på planera förlovning och vi hade sååå långt kvar till bröllopet. Var tusan tog den tiden vägen Flört

Jaja slutpratat om det. Jag såg att datum saknades på mig så jag lagt till det nu. 6 juni är dagen då det händer. Flört

Bröllopsdatum

Privjet                                 6 juni

Zakaw                                 6 juni

Fancyrocker                        6 juni

Ulle09                                 6 juni
    Power of Love                    6 juni 

MsChevy                            7 juni

Csve                                    7 juni

Sandrajavisst                      7 juni

Larssonmaria86                  7 juni

Caisa                                   7 juni

Maria466                            7 juni

sandrahs                              7 juni

Kittwn                                7 juni

Amerika                              7/14 juni

Ehp                                     13 juni

Emelie1014                         14 juni

Snartfrueriksson88             14 juni

Lokesmamma                     14 juni

Grynet86                            14 juni

Blivandebrud                      14 juni

Sanct                                   14 juni

jennyfer                              14 juni

MajKlas2014                      14 juni

Oprekär                               14 juni

Cskoldqvist                        14 juni

Mathildas                            14 juni

Milli                                    14 juni

Junibrud2014                      14 juni

Cindy01                              14 juni

Havsklippan                        14 juni

widuse                                14 juni

Blivandefrufinger               14 juni

Mariia                                 14 juni

LillaCaroline                       14 juni

sweetjonna                          14 juni

sahra89k                             20 juni

Midsommarbrud                 20 juni

20110519                            20 juni

Emma94                             20 juni

HalkatlaNr1                        20-21 juni

Theli504                              21 juni

iQbee                                  21 juni

midsommarpar                21 juni

Jennie1414                          28 juni

Birris                                   28 juni

blivandeforsmark                28 juni

Lollo92                               28 juni

Nymsa                                28 juni

Maries31                             28 juni

LinaNordstrom                   28 juni  

Millan                                 28 juni  

Betty84                               28 juni

Elena1                                 juni

Clariza                                juni

MsThezzizen                       juni

Js fästmö                             juni

Svartsocka                          12 juli

• Power of Love
    Betty84 skrev 2013-10-31 16:16:41 följande:

Nu verkar det som att jag fått med bilden här. Min drömklänning fr Aspera. Några fler som kommer köpa klänningen fr Aspera? :)
    Underbar klänning. {#emotions_dlg.flower}
  • Power of Love

Jag passar också på att göra en liten comeback.

Förra veckan var jag och fästmannen iväg för att jag skulle prova brudklänningar. Vi hittade rätt på en gång. Var faktiskt den första klänningen jag såg när jag kom in i butiken då den satt på en av provdockorna. Var även den första jag provade. Provade såklart fullt med andra men ingen kunde jämföra sig med den. Både jag och fästmannen var eniga om att den blev perfekt. Glad

Vi ska se till att få ut inbjudningkorten denna vecka som kommer. Vi har lite till vi vill fixa med vår bröllopshemsida men den är nu nästan klar. Inbjudningskorten skriver jag ut på jobbet. Sen är det bara kuvert och frimärken som ska köpas in. 

Nästa på listan (förutom inbjudningskorten) är att beställa kostym till fästmannen. Sen ska vi försöka hitta tid att besöka lokalen igen tillsammans med våra toastmasters, de ville veta vad som fanns och vilka möjligheter som finns. Vi vill kolla upp lite hur vi ska dukningen samt själva vigseln. Ska försöka få med svärmor också eftersom hon är dukningsansvarig Glad   

Vi har 131dagar kvar Hjärta

• Power of Love

På tal om att det närmar sig. Jag vet att mina kompisar kommer fixa möhippa. De vill säkert lura mig och tro att jag inte har nån anning om och när det ska bli. Men jag vet ju att det ska bli. Jag känner ju dem Flört

Jag vet även att de kommer kolla med min sambo vilka som jag vill ha med. Men jag tror faktiskt inte om han kommer tänka på alla som jag faktiskt vill ha med. Jag har ju mitt tjejgäng (garanterat de som kommer ordna de hela), mina gymnasiekompisar, kusiner som han säkert nämner. Men sen så har jag ju hans kompisars tjejer som jag också är vän med,de är jag rädd för att han kommer att glömma dem. 

Så jag tänkte prata med honom nu innan så han har en "lista" att ge mina vänner.  Tänkte även ta det är bäst att ta reda på vilka han vill ha med.  

Har ni pratat ihop er om möhippa/svensexan?

• Power of Love

Då är det fler än jag som tänker på att det kan vara bra att gå igenom innan med sin partner om vilka man önskar ha med  på möhippan/svensexan Flört

Jag är hemma från jobbet idag eftersom jag har ont i halsen, roar mig med att fixa en lista på personer jag önskar med på möhippan. Sen ger jag den till min fästmannen. Markerar även efteråt hur jag känner alla, för det är faktiskt inte säkert på att min fästman vet, men underlättar ju för mina vänner. Tar även med vilka som har facebook och telefonnr till de jag har på. Ja ni gissar rätt, jag är lite av kontrollfrek Oskyldig  

• Power of Love
    LinaNordstrom skrev 2014-02-07 14:17:25 följande:
    jag behöver hjälp med formulering till vårt infoblad ang att inte bjuda barn. våra barn kommer ju att komma samma med syskonbarn men utöver dom vill vi inte ha fler barn på festen för att tar alla med sig sina barn blir det en hel förskola!

så hur fomulerar man det snyggt så alla förstår? 
    Vi har skrivit så här på inbjudningskortet:
    "Vi träffar gärna era barn, men denna kväll vill vi fira i vuxet sällskap
    Släkt till brudparet är välkommna oavsett ålder"

Sen så samma sak på bröllopshemsidan men lagt till att har de några frågor kan de ringa oss.

Jag har själv inga yngre släktingar men min sambo har flera yngre syskon och en kusin som är minderåriga och de vill vi ska såklart vara med.  Egentligen ville vi ha helt barnfritt men vi kan verkligen inte neka hans syskon att vara med på sin äldsta brors bröllop. Även hans kusin tyckte vi då skulle få vara med eftersom även hon står honom lika nära som hans syskon.  

• Power of Love

Nästan alla våra inbjudningar kommit ut nu. Några släktingar till fästmannen har inte fått dem dock men de ska få dem under veckan. Några har svarat också. Riktigt kul :) Andra hört av sig och tackat för inbjudan och vill verkligen komma men de har lite att se över först.

Annars så händer det inte så mycket. Vi håller på att planera in ett nytt besök i lokalen tillsammans med toastmasterna. De vill veta lite vad som kan göras i lokalen och vi vill palnera lite hur vi kan ha borden samt kolla på vigsellokalen om hur vi ska ha stolarna placerade.

Jag håller på att kolla upp frisörer. Svårt när det inte är i samma stad man bor och dessutom gifter sig på en röddag. Men jag tror jag hittat någon som passar. 

Sen ska vi kolla catering, en bekant till pappa jobbar på resturang och ville gärna vara de som fixade vår mat. De lovade bra pris. Men fästmannen börjar nytt jobb snart och kommer vara bortrest stora delar av veckan så det kommer krävas lite planerng att få in en dag vi kan åka och prata med dem.  

Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet