Inlägg från: Power of Love |Visa alla inlägg
  • Power of Love

JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet

Caisa skrev 2014-03-07 21:16:43 följande:
    @Power of Love, köpte ett medel på Hallbergs guld, kostade ca 69kr. Putsduken på bilden kostade 29kr, också Hallbergs! De hjälper till med rädd produkt till rätt metall! :)
    Det var inte farligt dyrt. Helt klart värt att investera i Glad
  • Power of Love
    Kittwn skrev 2014-03-07 20:57:51 följande:
    Jag kommer lämna in min förlovningsring på rengörning om rhodering (heter de så? när man fixar till vitguld) innan bröllopet. 

Har funderat med på vad vi ska skriva i. I min förlovningsring står det "Γιώργος  11 12 18" (Giorgos på grekiska)  Min blivande har ingen förlovningsring.

Funderar på om vi skall ha namn och datum eller eventuellt att jag skall ha
     "Γιώργος  για πάντα 14 06 07" i min och
    "Alexandra för alltid 14 06 07" i hans dvs på grekiska i min och svenska i hans. Vad tror ni? 
    Jag tror det blir jättefint att ha på varandras språk Glad 
  • Power of Love
    meandmylove skrev 2014-03-07 20:22:17 följande:
    Power of love; exakt så har vi med! Jag har enstensringen som förlovning och i våra förlovningsringar är det graverat motsatta namn. Bara jag ska ha vigselring och ska gravera datum i den, han graverar in datumet bredvid mitt namn i hans ring. :)
    Va kul att fler har så. Glad
  • Power of Love

Har ni hittar nåt bra program för bordplaceringen? 
    Tänkte att jag skulle förbereda den lite. OSA är inte förrens om två månader men honnörsbordet tänkte jag att jag kunde börja att fixa lite med eftersom de närmasta släktingarna har ju redan tackat ja. 
    Tyckte verktyget här på bröllopstorget var bra att rita upp bordet med men hittar ingen funktion att sätta ut gäster. Vet ni om det finns? 

• Power of Love
    meandmylove skrev 2014-03-10 20:05:57 följande:
    Föresten, ska ni ha linneservetter eller köper ni finare duni? Var hittar jag fina servetter? Duni.se är ju skit!
    Vi kör på ikea och icas servetter, så här, fast tvärt om, vi kommer ha den färgen servetten ytterst, har inte foton på den varianten.

• Power of Love
    meandmylove skrev 2014-03-10 20:04:56 följande:
    Här är det lugnt i tråden! Jag håller på att vela om vissa saker som jag har kan bestämma mig om!! Jag har köpt en jätterolig klänning och vi är många tusenlappar under budget so far. Jag har hittat ett armband jag tycker är jättevackert på etsy, men 500kr tycker jag är lite magstarkt.. Samma sak gäller caketoppern, jag har letat som en galning efter ett brudpar där tjejen är gravid och har hittat en! På ebay, för ca 350 kr + 250 kr i frakt!! Galet!! Det är typ 75% av min brudklänning! Vad tycker ni? Jag tycker det är omoraliskt att lägga så mycket på ett armband en caketopper. Vad hade ni gjort?
    Men du köpte klänningen under budget då kan du väl flytta lite av de pengarna som blev "över" till posten armband och caketopper Oskyldig

Armbandet kan du kanske använda vid andra tillfällen så det skulle jag kalla en investering i dig själv Flört
  • Power of Love
    meandmylove skrev 2014-03-10 22:34:45 följande:
    Power of love - så fina servetterna blir! Kanske ska jag spana in servetterna där, hoppas jag hittar i bra färg då vi har gul/orange/rosa som färger genom bröllopet.. Lokalen har linneservetter men jag tror inte det funkar för oss, det är mycket slit o släng på våra gäster och har vi buffé så kommer gästerna behöva mer än en servett och de kommer blandas ihop osv. Linneservetterna kostar dessutom 20kr/st.. På 150 gäster blir det 3000kr!!!!
    Ja det blir tyvärr väldigt dyrt med lineservetter. Tror jag la 60kr på servetter och har massa extra och då kör vi ändå på dubbla servetter Glad Så det kan vara värt att titta i de vanliga affärerna så som ica, coop och ikea såklart. 
  • Power of Love
    meandmylove skrev 2014-03-10 22:36:32 följande:
    Ja min kille tycker jag ska unna mig armbandet och toppern. Jag ska vänta en vecka så jag får hem klänningen bara. Tänk om den inte passar eller något är helt åt fanders! Har beställt i Kina..
    Bra kille du har Solig
  • Power of Love
    Jennie1414 skrev 2014-03-17 10:33:33 följande:

Försökt ladda upp en bild nu flera ggr. Funkar inte, någon som vet vad jag gör för fel?

Försöker du från surfplatta, mobil eller dator? Vet att många haft problem med just för surfplattor och mobiler så om du använder det av någon av dem, testa via dator istället. Om du redan försökt via dator så vet jag inte vad felet kan vara. 
  • Power of Love

Idag var jag och köpte underkläder till bröllopet. Jag brukar aldrig ta hjälp av personalen när jag köper underkläder men kände att det är viktigt att det blir rätt till klänningen. Fick kanonservice. Det visade sig att jag har använt fel storlek på bh. Så det var tur att jag tog hjälp :)

Nu när jag har underkläder och skor kan jag boka tid hos sömmerskan för att första provningen på klänningen :) 

Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet