Inlägg från: Power of Love |Visa alla inlägg
  • Power of Love

JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet

Maria466 skrev 2014-04-13 13:18:54 följande:

Igår blev jag kidnappad av svägerskan. Hon skulle komma hem till oss och fixa mina naglar. Men när hon kom så "hade det blivit ändrade planer och jag skulle följa med" 

Va roligt! Vad hände efter kidnappningen? =)
  • Power of Love
    Maria466 skrev 2014-04-13 13:18:54 följande:

Igår blev jag kidnappad av svägerskan. Hon skulle komma hem till oss och fixa mina naglar. Men när hon kom så "hade det blivit ändrade planer och jag skulle följa med" 

Va roligt! Vad hände efter kidnappningen? =)
  • Power of Love
    Maria466 skrev 2014-04-14 22:15:03 följande:
    Ja det var jätte kul. Jag är ingen "festprisse" och det vet dom om. Jag är såååå nöjd med dagen 
    Vilken rolig dag du verkar ha haft! Så kul att du delade med dig bilderna :) 
  • Power of Love
    Maria466 skrev 2014-04-14 22:15:03 följande:
    Ja det var jätte kul. Jag är ingen "festprisse" och det vet dom om. Jag är såååå nöjd med dagen 
    Vilken rolig dag du verkar ha haft! Så kul att du delade med dig bilderna :) 
  • Power of Love

Det har varit lungt ett period nu men nu så börjar det hända saker.
    Vi har OSA på torsdag och vi saknar för 7 st. Sedan har vi två vänner som har dispans med att svara senare eftersom de en mycket närstående ska ev opereras. Efter torsdag börjar vi iaf med bordplaceringarna :)

Fästmannens kostym har förresten kommit Ligger på posten och väntar att bli hämtat men i fredags (enda dagen fästmannen är hemme en vardag) lyckas han komma när de hade stängt. Så han får åka förbi nästa fredag istället och hämta paketet. På fredag ska jag även lämna in ringarna för gravering så vi hinner få tillbaka dem till vigseln (kan ju vara bra)

Sedan har vi musiken kvar, det är bestämt att min svägerska ska sjunga "gold of fields" ev blir den i a capella eller accustisk. Sen ska min vän sjunga en låt också men det har vi inte bestämt ännu, hon har kommit med lite förslag men det är ju det här med att bestämma sig ;)  Ingångsmusik tänker vi oss Marry me med train men vi behöver väl utgångsmusik också. Sen så ska vi hitta en låt att dansa vår första dans till också (och dessutom försöka hinna träna på lite vals också). Och så ska vi kanske ha en spellista till kvällen. 

Oj mitt inlägg börjar bli långt, bäst att ge mig  ;)

• Power of Love

Jo en sak till måste jag berätta. Vi ska träffa vår vigselförättare (borgerlig vigsel) den 17/5. Ska bli riktigt kul att träffa henne. :)

• Power of Love
    Maria466 skrev 2014-04-30 19:15:24 följande:
    varit på provsminkning idag :D
    Jättefint! :) Förstår att du är nöjd :)

Själv har jag provsminkning och provuppsättning 20 maj, ska då även passa på att klippa håret och färga det så det ser fräscht ut till bröllopet :) Eftersom jag måste åka en bit för att ta mig till Karlstad var de så snälla och la in allt samma dag så jag skulle slippa åka två gånger :)
  • Power of Love

Nu har vi fått svar av alla inbjudna gäster! Vi blir 60 eller 62 (ett par har  dispans att svara senare).
    Så nu kan vi sätta igång med bordplaceringen. :)
    Vi tänkte ha ett E-bord med tre tungor. Så just nu klurar vi på vilka vi ska ha på honnörsbordet, vi och våra förädrar men vi har några platser till att fylla. :)

• Power of Love

I helgen passade jag och fästmannen (han jobbar borta på veckorna så man får ju passa på) att göra bordsplacering och skicka denna till toastmasters. 

Han kostym kom i fredags, beställd från suitopia satt perfekt men axelvaddarna var lite knepiga (lite för långa) så han såg väldigt fyrkantig ut, men vi tog oss en tur till hans mormor som är sykunnig i söndags så nu hoppas vi på att hon kan fixa det.

Vi har även slagit fast låtarna som ska sjungas på vigseln och tittade på en instruktionsvideo hur man dansar brudvals. Jag har lätt för att lära mig pardanser och dansar en del bugg, fox och lite salsa känner att det där med vals fixar jag. Men så har jag en fästman som aldrig dansar pardans är jag lite mer tveksam till hur lätt han kommer ha det. Känsn som det är dags att lägga in lite träning på helgerna ;) 

Jag lämnade in våra ringar för gravering idag och passade även på att gå en snabbis på stan för att leta morgongåva till mannen. Vill ha ett fickur som det går att gravera både fram och baksida och jag tror jag hittade en som kommer bli perfekt. Ska bara fundera lite mer på själva gravyren. :)

Imorgon är det en månad kvar tills vi gifter oss!! 

• Power of Love
    Nokaro skrev 2014-05-06 07:56:42 följande:
    Min blivande har också beställt kostym från Suitopia. Hoppas verkligen att den blir bra! Hur lång leveranstid hade ni på hans? Är så stressad över att den inte hinner komma i tid.. Har hört nu i efterhand att Suitopia är jätte sega med sina arbeten.. 
    Kul att ni var nöjda med hans kostym! 

Vad ska ni ha för låt som bröllopsvals? Vi kör ingen traditionell brudvals utan tar en låt som är "vår låt" från tiden innan vi skaffade våra barn. Får se vad den äldre generationen av gästerna tycker om det.. haha! 
    Vi la beställningen den 29 mars och skulle egentligen fått den levererad för två veckor sen men då var vi inte hemma när leveransen kom och sedan låg den på posten i en vecka till vi fick den omlevered till mitt jobb istället. Så tog väl knappt en månad och det stod på deras hemsida 2-3 veckor.

Vi tänkte ha "av längtan till dig" med CajsaStina Åkerstöm som brudvals. Egentligen hade vi väl kunnat tagit och kört nån annan typ av dans men jag tror faktiskt att min fästman har lättare att lära sig dans vals än typ fox, iaf den typen av fox som jag kan :P Sen var det lite "krav" från hans mamma och faster och jag var inte sen att hänga på eftersom jag tycker vals är roligt :D
    Får an fråga vilken er låt är ? :)
Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet