Inlägg från: Kittwn |Visa alla inlägg
  • Kittwn

JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet

meandmylove skrev 2014-02-05 22:46:16 följande:

Fint! Älskar verkligen när man använder symbolik i detaljerna, blir så mycket mer personligt och roligt då!
  • Kittwn
    iQbee skrev 2014-02-06 07:08:42 följande:
    Kittwn: vad rooligt jag har varit där och tycker det är jätte fint:)). Att sy så många påsar är mkt jobb. Jag skulle rekomendera dig att köpa 1000 st på ebay. Jag köpte 450 st.. tanken va att jag ska lägga ris i men i eftertanke blirbd någ nåfra kg ris så jag kommer använda några bara😊 men kostnaden blev ca 100 kr vilket är betydligt billigare både i tid och material. Favor bags kan du söka på så köper du bara koufeta o lägger i😊
    Vad kul :D

I know =p Tycker bara de är kul om jag får göra NÅGOT till bröllopet. SKulle gärna pyssla endel men eftersom de är så stort så orkar jag inte de. Finns massor med ställen att köpa här. Ev kanske vi köper några och "fixar till" dom lite? Trycker på vårt monogram eller så?

Funderar på om vi skall ha rispåsar att dela ut eller bara korgar med ris där folk kan ta. Har sett båda men tycker nog att påsar är lite finare?
  • Kittwn
    Larssonmaria86 skrev 2014-02-07 13:38:42 följande:
    Ja herregud bara 4 månader kvar!! När vi började planera var det 17 månader kvar, vart har tiden tagit vägen :P
    Vi ligger nog bra till iaf med all planering och känner mig inte så stressad förutom när det gäller tärnklänningarna. Den ena tärnan är gravid och ska föda vilken dag som helst och vi vill vänta med att beställa (Kina) så långt som möjligt så hon hinner gå ner lite i vikt, hade vi beställt nu så hade den ju aldrig passat om fyra månader och svårt att uppskatta hur snabbt hon kommer gå ner :)

Idag har jag iaf beställt en tärnklänning till min andra tärna (den tredje tärnan har redan köpt en). Alla mina tärnor ska ha olika klänningar och färger men alla är långa, i chiffon och ljusa pastellfärger. Det blev från DinoBridal och nu är man sjuuukt nervös! Denna blev det:

Fast i ljuslila, dem andra tärnorna har ljus persikofärg och ljusblå. Tror det blir bra :)
    Gud vilken vacker klänning! 
  • Kittwn
    Nokaro skrev 2014-02-10 09:06:45 följande:

Vad ska du välja för blommor?

Jag har nu bestämt mig för min bukett och det blir Pioner!

Jag skall också ha pioner :)
  • Kittwn
    Nokaro skrev 2014-02-10 14:36:34 följande:
    Det är så himla fint! Har funderat mellan en "bulligare" bukett med pioner eller en droppformad bukett med pioner och nångting till men nu lutar det åt den "bulligare"
    Verkligen vackra blommor! Jag har gett dessa bilder till floristen

• Kittwn

Jag funderade mycket på enbart vita pioner, enbart ljusa rosa, enbart starka rosa eller någon slags kombination. Men tror de slutar på ljusa rosa ev några blandade nyanser. Älskar brudslöja! Jätte vackert!

• Kittwn

gud så irriternade! Men håller med om att de är bättre att göra om dom. Ett för "viktigt ord" för att låta de vara. Konstigt de där att man kan läsa en sak 238198gånger och ändå lyckas dom små felen slippa igenom

• Kittwn
    meandmylove skrev 2014-02-11 20:33:01 följande:
    LarssonMaria86; Min mamma och större delen av släkten är verksam inom kyrkan och "kompis" med vigselförrättaren. Därav har jag fått klartecken om att han är en bra, avslappnad modern präst. För mig är det Jätte viktigt att kunna hålla med vad prästen tycker. Jag skulle ALDRIG vilja vigas av någon som är emot samkönade äktenskap, äktenskap mellan olika religioner osv. Det är någon jag kan tipsa om att ni tar upp med vigselförättaren! Vi kommer ju vigas av en präst och en imam i kyrkan och imamen har vi träffat innan, supermodern, inga problem med olika religioner (bara att han kommer till kyrkan och viger oss i ett kristet hus säger mycket) också läser han på arabiska och svenska. :)
    Vad fint att ha både präst och iman! Gillar sånt. Skulle själv sågärna vilja ha några svenska inslag i vår vigsel. Men ortodoxa kyrkan (här i alla fall) är inte så väldigt öppna och de går bara att göra exakt på deras vis och inget annat... Men jag har åtminstone präst(er) som accepterar att jag inte är döpt ortodoxt, alltid något.
  • Kittwn
    Caisa skrev 2014-02-17 10:36:52 följande:
    Igår testade vi den frisyr jag tänkt mig och det blev sååå bra! Det är min kusin som ska göra frisyren och igår fokuserade vi mest på tekniken och därför är inte lockarna och uppsättningen helt perfekt, men nu vet vi hur den ska göras och att den passar mig. Vissa känner kanske igen frisyren, lägger upp inspirationsbilden med... 

Riktigt fint!
    jessi85 skrev 2014-02-17 11:10:01 följande:
    Caisa jättefin frisyr! Väldigt romantisk. 

Jag ska göra min frisyr själv och tänkte göra en variant av denna fast med utbakade flätor på sidorna. Den var jättelätt att göra 

Hittade tutorial på sajten The Beauty Department och om man vill göra en uppsättning fanns det tutorials på massor här thebeautydepartment.com/tag/chignon/
    Jättesnygg! Jag är SÄMST på hår men de där såg ju inte så svårt ut men jättefint! skall inte ha något sånt just på bröllopet men säkert vid massa andra tillfällen om de är såpass lätt som de ser ut 

(tog bort bilderna så de inte blev så långt)
  • Kittwn

Idag kom mina skor! Så himla nöjd och glad, kan inte låtabli att gå runt en lite sväng med dom är hemma om och om igen =P

Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet