Inlägg från: Kittwn |Visa alla inlägg
  • Kittwn

JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet

Hej igen allihop! Har haft så fullt upp att jag inte haft tid att logga in på läänge. Skall försöka läsa ikapp lite om hur de går för alla i planeringen.

Vi börjar få klart de mesta nu. Var och köpte skor och kostym till min blivand i veckan. Grekiska inbjudningarna har kommit och kommer börja delas ut i nästa vecka. har varit hos floristen igen och checkat av de mesta där. Har fått vigselringarna och guldsmeden har börjat jobba på min andra (kommer ha två. En alliansring på vänster hand tillsammans med förlovningsringen och en slät på höger som är grekisk traditon) 

På tisdag är de dags för testuppsättning hos frisören och i början av veckan börjar danslektioner! Puh!

Vem av alla här är först ut att gifta sig?

• Kittwn
    junibruden89 skrev 2014-05-03 10:56:02 följande:

I onsdags blev jag kidnappad till möhippa det var nog mitt livs roligaste dag :) jag fick massage och jag fick göra en del pinsamt och jag var utklädd i tre olika utstyrslar kvällenavslutadf jsg med son en oktoberflicka med stay-ups på ett uteställe jag blev totalt överraskad och jag har världens bästa systrar som gjorde detta för mig sammanlagt var det 16 st plus jag inte dåligt att alla kunde som jag kunde tänka mig att ha där nu kan jag bara planera för bröllopet de sista 35 dagarna och retas med sambon som är orolig att de inte blur svensexa haha!????????????????????????????????????????????????????????????

oh vad härligt att du fick en så kul möhippa :D
  • Kittwn

Är de någon av er som har något bra tips på bästa sättet att fästa spettsband på glas? 

• Kittwn
    Milli skrev 2014-05-04 10:48:43 följande:

Igår skrev jag ut och skärde till alla 300 drinkbiljetter så dom är klara. Gjorde även flera vägskyltar i trä som jag målat så de händer något varje dag här. Ska försöka nåla upp dom sista stolsöverdragen också, hade vore skönt att få dom ur världen eftersom de nu är ett år sen jag började med dom..

Försökte även ånga KLÄNNINGEN igår (som vi pratat på i flera månader men jag inte haft tid till) och jag ångade en halvtimma och de var så blött i badrummet så de droppa från taklister och väggar men de hände inget med klänningen :( Su nu vet jag verkligen inte hur jag ska göra, kan ju inte ha en skrynklig klänning på mig... Å eftersom de är så himla mycket bubblor så blir de svårt att stryka också... TIPS NÅGON??

Om ni inte har en jätte tight buget så tycker jag de kan vara värt att lämna in den och få den struken (eller ångad eller vad dom nu gör) så de blir riktigt fint. Ibland är de bra att lämna över saken till ett proffs (om man har möjlighet) så slipper du stressa över risken att stå där med bubblor och skrynklor på bröllopsdagen.
  • Kittwn

Vad alla ligger i! Nu händer de verkligen grejer. Och vad roligt att läsa (och se!) om era möhippor.

Idag hade vi möte med vår dj. Tyckte jättemycket om honom och de verkade verkligen som om han kan sin sak. Nu skall jag bara skriva ihop en liten lista på några låtar jag vill ha med (om jag vill ha något svenskt och så). Känns väldigt bra.
    Men jag har fortfarande ingen bra entre låt. Känns lite stressande. Men de blir nog bra till slut.

Idag har också alla band till inbjudningarna kommit så nu blir de att knyta tills fingrarna blöder! 643 grekiska inbjudningar blir de (!!!) tycker synd om svägerskan som skall skriva alla namn :P

Och om ett par timmar är de dags för mig att åka till frisören och prova frisyrer! Komemr upp bilder sen :)

• Kittwn

Testade denna frisyren igår. Tycker faktiskt om den jättemycket! Men jag skall tillbaka och testa minst en till nästa vecka innan jag bestämmer mig. Dock kommer de vara mycket mer "fixat" på bröllopsdagen om jag väljer denna, lite snabbt och slarvigt gjort denna gången bara för att jag skulle få känslan för om den passade mig.

Vi kommer dansa till Takidas Curly sue eftersom att vi lyssnade jättemycket på den när vi träffades. Men jag är fortfarande helt lost på enre sången. Kan verkligen inte hitta NÅGOT jag gillar.

• Kittwn

Är de någon av er andra som fortfarande har problem med att lägga upp bilder? Försökte 412840 gånger innan jag fick upp senaste bilden och då kom bara en med trotts att jag la upp fler... Och nu idag funkar de inte alls igen. Frustrerande!

Var iaf och blev sminkad idag. Klickade bra med smink tjejen och tror de kommer blir riktigt bra. Alla jgag visat de för tyckte de blev väldigt bra och de tyckt jag med. Men efter att ha känt efter och stunderat de noga hemma sen så känner jag att de är lite detaljer som kommer behöva ändras till bröllopet. Får se om de blir en prov sminkning till eller om de räcker med att vi bara ändrar när de väl är dags. Skall ringa henne och höra mig för.

• Kittwn

Jag förstår ABSOLUT att man inte vill ha några förnedrings inslag i möhippan! Jag hade aldrig gåt med på de. Förstår inte vad som är så skoj med att hålla på så med någon som inte alls uppskattar de? Och att bli sur för att bruden fått veta.. nej usch elakt. Hoppas verkligen du (och ni alla) får en möhippa där ni har riktigt kul!

Vi kommer inte sova ihop dagen innan, göra iordning oss på olika håll och ses först utanför kyrkan. Vår vigsel är dock inte för än 18.30 så vi har gott om tid på dagen för alla förberedelser.
    Fotas (som i par foton och sådär) kommer vi göra några dagar efter vigseln, men fotograf kommer vara med från att vi gör oss iordning, tills någon gång framåt midnatt. Sen är min pappa fotograf och en av hans fotograf vänner är också gäst så de kommer nog bli myyycket bilder vilket jag älskar :D

• Kittwn
    yennie skrev 2014-05-12 16:18:49 följande:
    Usch vad tråkigt med hippan, min har inte varit än och jag väntar med spänning. Jag har bara ett krav och det är att jag inte vill sova hemma

Ovan ser ni hur ajg skall se ut

Vi sover på separata ställen men ses innan vigseln eftersom jag åker hem och tar på mig klänningen här hemma, så vi vandrar gemensamt upp till vigsellokalen (5 min från där vi bor)

Vi tar foton efter vigseln medan gästerna åker till festklokalen...

För mig har det varit en grym resa det här året, jag har lyckats gå ner 23,6 kilo och nu hoppas jag bara att jag kommer ner 1,4 kg till så kan jag köpa ett par skor också
    grymt duktigt gjort! Du är jättevacker och ser verkligen lycklig ut i klänningen :)
  • Kittwn
    Betty84 skrev 2014-05-12 20:00:12 följande:

Nu har jag pratat med min tärna (den av dem som har huvudansvaret) och hon har förklarat. 

Tydligen var det ett missförstånd, för det hon hade skrivit i ett sms till tjejen som sen berättade allt för mig var ungefär:

Tankarna finns att klä Betty i fångkläder men det tror jag inte hon vill. Troligtvis kör vi på Sex & The City tema"

När jag pratade med tjejen som avslöjade allt lät det på henne som att fångdräkten var spikad och de av någon anl slopat Sex & The City. 

Dessutom var datum ändrat men när tärnan ringde och konfronterade tjejen igår så sa hon bara "nej det visste jag inget om". 

Kontentan: mina tärnor är ledsna över att temat är avslöjat. Jag älskar temat och har sagt till dem att de gärna får köra på det, jag kommer ändå bli överraskad eftersom jag inte vet vad vi kommer göra riktigt, dessutom så vet jag ju inte när det blir heller pga att det är ändrat och inte längre blir den 31/5 som hon i fredags sa. 

Tärnan förklarade även att det hon var mest sur på var att den här tjejen tolkade fel och gjorde mig orolig över en idé som de ändå slopade. Och såklart att hon avslöjade temat de faktiskt tänkte köra på. 

oh vad skönt att allt bara var ett missförstånd! Så himla tråkigt om de blir bråk och dålig stämning mellan vännerna, speciellt precis innan bröllopet. Du kommer säkert få en jättehärlig dag med dina tjejkompisar när de väl blir dags
  • Kittwn
    20110519 skrev 2014-05-12 21:28:25 följande:
    Hur kommer det sig att ni ska fotograferas några dagar senar som par? 
    Att klä sig igen och fixa samma sminkning och frisyr. Men det har ni säkert tänkt på. 
    De görs alltid så här, vet inte varför. Men jag tycker de är ganska skönt att inte ha de samma dag. Vill inte se varandra innan kyrkan, vigseln är som sagt 18.30 så de finns ingen tid att göra de efter kyrkan/innan festen.
  • Kittwn
    Jonnas skrev 2014-05-12 21:42:06 följande:
    Idag fick vi hem mina ringar . Så himla nöjd ! Vill gifta mig NU !
    verkligen vackra! lääängtar efter att vi skall hämta ut min vigselring 
  • Kittwn

oj här händer verkligen grejer! Hinner knappt läsa ikapp.

Gud så jobbigt med klännings strul såhär nära in på! Hoppas verkligen de löser sig till de bästa så att du står där på dagen och verkligen känner dig vacker.

Här går allt som smort. Prickar av grejer på "to do" listan varje dag. Idag har jag blivit provsminkad igen och nu kändes de riktigt bra! Köpt allt som behövs till altaret (här har man en karaff, ett glas, "kronor"/huvud ringar (stefana heter de), en bricka och två ljus som skall stå på altaret).

I morgon kommer jag förhoppningsvis kunna hämta ut min vigselring! (och förlovningsringen som guldsmeden behöll för att kunna jämföra under arbetetsgång så dom verkligen passar ihop snyggt. Känts tomt på fingret veckorna utan ring!). Gud så jag längtar efter att få se hur den blev!

Nästan varje förmiddag får vi danslektioner (grekisk dans). Går riktigt bra. Men de slog mig tidigare i veckan att jag, som har scen skräck, skall dansa enbart med min man på en scen framför 1000 + pers! What?!!? Hur skall jag göra för att inte svimma av skräck? Sambon är lika nervös han... 

Nästa vecka väntar andra frisyr provningen och möte med floristen. Grekinbjudningarna håller på att delas ut. Nagel fix är bokat. Sambons kostym är klar. Mamma har hämtat ut min klänning och kommer med den om en vecka... De är egentligen bara en av näbbarnas klänning som behöver fixas och min dotter behöver skor. Sen är vi klara med allt utom välkomstkorgarna till Svenska gästerna som jag och mamma kommer göra tillsammans när hon kommer och möten med dj och fotograf oh sådär som vi kommer ha några dagar innan för att prata igenom allt.

Känns helt helt galet att de bara är lite mer än TRE VECKOR kvar!

• Kittwn

För övrigt tycker jag de är riktigt dåligt med folk som inte svarar ordetnligt på inbjudan! Dessutom trotts att man försökt få tag i dom själv. 

Om man inte fått något svar, inte ens efter att man själv jagat efter dom, någon vecka efter osa så skulle jag se de som ett nej.

Läser ju alltid att "bröllop är bara så viktigt för brudparet, för andra är de inte så himla stor grej". Har förstått att många ser de så men förstår de faktiskt inte alls. Jag är JÄTTE intresserad och glad om någon närstående gifter sig! Och även om de inte vore för att jag älskar allt de här med att planera bröllop så borde man väl iaf kunna förstå vilken viktig dag de är för paret och ÅTMINSTONE bemöda sig med ett ordentligt svar i tid!?

• Kittwn
    Nokaro skrev 2014-05-17 21:04:39 följande:

Idag har jag provat klänningen för sista gången innan den stora dagen! Det är som en dröm! Mannen är på svensexa så min brudtärna har hängt hos oss för lite småplanering. Mysig dag! Här ser ni klänningen en sista gång innan jag blir fru :)

gud så vacker!! verkligen jättejättefin

På fredag kommer min mamma ner till Grekland med min klänning! Har inte testat den sen den lasupp och syddes in så de ska bli väldigt spännande. Fick rådet av en annan svenska här  att övningsdansa (kretensisk dans) i klänningen, då de är väldigt mycket svårare än att dansa i jeans eller leggings som jag gjort innan. Så när sambon är på jobbet kommer jag övningsdansa i min klänning medan mamma passar dottern =P
  • Kittwn

Sitter också hela tiden och räknar ner dagarna! Idag kommer min mamma hit med klänningen. Oh vad spännande det skall bli att prova. Skall förhoppningsvis hämta ut våra ringar idag med.

När mamma kommit så skall vi pyssla ihop våra välkomstkorgar till alla tillresta gäster och maaassor med små ljuslyktor till borden. Annars är vi ganska klara faktiskt

• Kittwn

Fick lite panik nu i veckan när jag insåg att jag inte skulle klara av att dansa hela natten i min brudklänning. Den har ett släp som inte går att fästa upp och de kommer dansas från kanske 22-07... 

Så jag begav mig ut med min mamma och hittade en andra klänning! Var helt emot de tidigare, men nu förstår jag verkligen syftet. Känner mig så glad och nöjd med andra klänningen

• Kittwn

I morgon är de dags för ganska många av oss! Börjar pirra lite i magen på mig, Kommer nog vara ganska ordentlgit nervös när vi åker mot kyrkan. Men de är inte för än strax efter sju på kvällen. Men tänk om ett dygn så är jag gift och dansar för fullt på bröllopsfesten :D

• Kittwn

Här är en till nybliven fru! Hade en SÅ UNDERBAR kväll. Jag och alla svenska gäster (har inte pratat med några grekiska) hade SÅ HIMLA roligt!

Allt gick inte som planerat men jag kunde inte brytt mig mindre. Dansade till klockan var halvsex på morgonen och har skrattat tills kinderna värkte. Och några tårar blev de också under vår första dans till vår låt med fyverkerierna sprakande öveross. Lycka!

Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet