Inlägg från: meandmylove |Visa alla inlägg
  • meandmylove

JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet

Här är framsidan på våra inbjudningskort!Jag och min blivande (kurd) på flygande matta. Han iklädd deras "folkdräkt". Under oss finns en miniatyr av vår kyrka och festlokal i ett hav av bokmärken, bla Dahlia som är namnet på vår dotter och huvudsakliga blomman i våra blomsterarrangemang. Vårt tema är svenk möter oritental (vigs i kyrka av präst OCH imam) ochvi har hålt oss till färgerna gul-orange-rosa-rött.Min mamma har skrivit ett informationsblad på samma röd/gula papper, i calligrafi. 

• meandmylove

Insevimse! Kul att vi hamnade i samma tråd! Vi hade ju bokat allt till 9 augusti men fick reda på att vi skulle ha ett lillasyskon som beräknades till 4 augusti så vi bokade om allt till 14 juni. Gifter mig i v 34 (tror jag det blir med snabb huvudräkning). Så vi är ju i precis samma sits! Vilken del av Sverige bor du i? Vilken vecka är du i på bröllopet? Vet släkt och vänner? Klänningarna var så fina, speciellt den med lång ärm!! :D

• meandmylove

Jag bor i Göteborg men gifter mig i Helsingborg, där både jag och fästmannen är födda och uppvuxna. Vi fick också vårt datum som ett under! Vi har bokat en jättepopulär festlokal som är fullbokad ett år innan men som tur var meddelade vi att vi ville tidigarelägga och de hörde snart av sig om en avbokning! Vi var också inne på nationaldagen eller pingstafton, men det var såklart bokat för länge sen..

• meandmylove

Oj så mysigt! Det blir ju nästan ett "familjedatum"! Jag sitter nu bara och väntar på att min mamma ska komma till Gbg (nästan vecka) så vi kan skriva de sista inbjudningskorten.. Så fort de är ute kommer jag nog börja pyssla med en kuvertlåda då vi önskar oss resepeng istället för presenter :). Någon som gjort eller ska göra som vill se lite tips och inspiration?

• meandmylove

Jag har inte bestämmt de alkoholfria än! Jag är gravid så jag vill gärna ha gott både mousserande och vitt alkoholfritt! Oprekär, tipsa mig gärna om vad ni kommer fram till :D

• meandmylove

Fy så tråkigt.. skönt att det går att beställa nya! Jag som aldrig handlat på nätet innan har nu förstått finessen i sånna här sammanhang när man behöver speciella saker. Idag kom ett special paket med framkallade bilder som ska infogas i inbjudningarna. Väntar även med spänning på min brudklänning, två tärnklänningar och 96 såpbubblor! Yehooo

• meandmylove

Misstezzizen, oj så knepigt.. kanske är det lättast att bjuda fastern +1 då men då kan du inte räkna med att kusinen kommer! Jag är inte rätt person att svara på detta dilemma men hoppas det löser sig :)

Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet