Inlägg från: meandmylove |Visa alla inlägg
  • meandmylove

JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet

LarssonMaria86; Min mamma och större delen av släkten är verksam inom kyrkan och "kompis" med vigselförrättaren. Därav har jag fått klartecken om att han är en bra, avslappnad modern präst. För mig är det Jätte viktigt att kunna hålla med vad prästen tycker. Jag skulle ALDRIG vilja vigas av någon som är emot samkönade äktenskap, äktenskap mellan olika religioner osv. Det är någon jag kan tipsa om att ni tar upp med vigselförättaren! Vi kommer ju vigas av en präst och en imam i kyrkan och imamen har vi träffat innan, supermodern, inga problem med olika religioner (bara att han kommer till kyrkan och viger oss i ett kristet hus säger mycket) också läser han på arabiska och svenska. :)

• meandmylove

Jättefina kort caisa! Jag tror verkligen inte man kommer billigare undan när man göra korten själv! Jag har gjort mina själv men är ändå uppe i 13kr/kort exkl porto. Ni som beställt, vad har ni betalat per kort?

• meandmylove

Jag tycker det ser jättebra ut! Bjuder ni på dryck? Annars är det lämpligt att informera om att ta med kontanter till betalar tex. :)

• meandmylove

Jessi85! Så snygg frisyr! Bara gör den många gånger innan så kommer det inte vara några problem på själva dagen! Jag ska nog testa den ikväll, jag har bokat frisör men man kan ju vara fin i håret även om man inte gifter sig!! Så snygg!! Ska du ha spänne? Har du köpt? Jag är lite kluven då jag ska ha lång slöja på vigseln men sen förstår jag att det är typ omöjligt på festen? Då kanske man ska sätta dit ett smycke?

• meandmylove

Hur står det till med allas bugdetar? Följs det eller blir det mer eller mindre? Nu börjar vi köpa grejer, brudklänning tärnklänning och slöja är under tillverkning. Kostym köpte vi i helgen och örhänge köpte jag idag. Näbbklänningar, såpbubblor är i garderoben. Inbjudningarna är ute och kuvertlåda är under tillverkning i mitt kök... Här går det undan!

• meandmylove

Här är det också 14 juni, vi skickade den 13 feb och har osa den 12 (?) Maj. Budgeten här är förvånansvärt lugn!! Än så länge ligger vi några hundralappar under på nästan var post vi tagit oss igenom! Gött! Det som blir "över" kommer jag lägga på dekorationer.

• meandmylove

Jag är hell ugn över min hippa! Vi gifter oss i Helsingborg men vi bor i Göteborg så de enda jag kan tänka mig hoppar med mig är mina två systrar (tärnor, också boende i gbg). Dessutom kommer jag vara stor i v 32 med en liten 1,5 åring hemma som är ganska mammig. Jag gissar på en härlig dag på någon uteservering med alkoholfria drinkar, och sen God middag tilsammans.

Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet