Inlägg från: meandmylove |Visa alla inlägg
  • meandmylove

JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet

Msthezzizen, vill du bara ha liljekonvaljer eller kan du tänka dig annan blomma? När jag sökte på wedding lilly of the valley på etsy så kom det upp någon bukett och något hårarrangemang, kanske kan du ha blommorna på annat sätt än just i handen om de inte finns tillgängliga då?

• meandmylove

Jättesöt outfit till lillen. Vi har köpte näbbklänning en till vår dotter (18mån) och hennes kusin (15mån). Svärmor köpte dem i Kurdistan så där kom vi in riktigt billigt! Vita underbara små bakelser med varsitt diadem med blommor. Så fint. Jag har fått osa från jättemånga redan! Alla är så glada, vi höll det hemligt för alla utom familjen så det blev en riktig överraskning, och alla har kommenterat det vackra kortet. Kul! Imorgon ska jag träffa floristen över kaffe och gå igenom allt med buketter och bordsdekorationer osv.. Spännande. Jag har börjat fundera på placeringskort. Har ni några tankar där? Beställer ni eller gör ni själv? Ursäkta den icke existerande radbrytningen.. Ha det bra!

• meandmylove

Tänk att jag har tittat in dom! Så söta! Och praktiskt att de inte tar upp massa plats på bordet. Jag får spåna lite till på vad vi ska lösa för något.. Det är ju fortfarande gott om tid.. Än så länge haha.

• meandmylove

Milli; Så modigt att sjunga själv! Det hade jag absolut gjort om jag hade haft rösten till det. Min mamma är soperan solist framförallt inom kyrkan och har fått ansvaret om musiken. Hon kom med förslag och vi har kommit fram till följande; ingång: Ej bestämmt än, Solo: Pie Jesu (min absoluta favorit), Jeg elsker dig (vacker som tusan, klassisk vigsellåt), Vilar glad i din famn. Psalm: Du omsluter mig. Utgång: Intåg i sommarhagen. Det enda som återstår är Ingångsmarchen.. Jag vill inte ha någon av de klassiska pampiga marcherna, typ trumphet volontary. Jag tycker det är alldeles för mycket "titta på mig, jag är adlig/kunglig alt. är bjuden till Nobelfesten". Passar tyvärr inte mig. Jag önskar att min mamma kunde sjunga på vår vigsel men hon har istället bokat in en alldeles fantastisk sopran solist som faktiskt är min mammas sångpedagog. Jag förstår också att mamma bara kommer böla då så sjunga funkar liksom inte!

• meandmylove

Caisa, så vacker ring!! Min vigselring ligger hemma, redo för gravyr i maj. Vad ska ni skriva? I våra förlovingsringar står motsatt för och efternamn. I vigselringen tänkte jag bara skriva datum. Typ 14-06-14, min kille som inte kommer ha vigselring lägger till datumet i sin förlovningsring (som ju blir en vigselring). Haha så invecklat att förklara!!

• meandmylove

Hjälp nu har jag börjar drömma mardrömmar om bröllopet.. Fy.. Hinner prövning kanske är bra att beställa ja, den håller i 4 mån? Så då kan man ju beställa nu, gifter mig 14 juli! Även efternamnsbyte.. Gäller det även om jag bara ska lägga till hans efternamn som ett mellannamn?

• meandmylove

Kitteln, förstår det där med ringarna.. Min kille är inte helt lätt att få med heller alltid. Ringen var det bara jag som skulle ha, kostym däremot har vi avklarat! Han ville gärna köpa typ veckan innan men efter jag predikat om alla studenter som också vill köpa kostym då så gjorde vi det nu istället. Fick en assnygg ljusgrå kostym från HugoBoss förra säsong för 2000kr, ord ca 6000!! Bra köp! Jag tänkte bara ha örhängen (fixat) och armband. Jag har tyvärr hittat ett skitfint armband som jag skulle vilja ha men är lite snål? Trots att både klänning slöja och örhängen gått långt under budget känner jag inte att jag kan köpa ett snyggt armband för 500kr. (Klänning 1100, slöja 350, örhängen 50) så jag borde ju kunna köpa ett finare armband? Inte sant? Jag träffade floristen i lördags så allt är överenskommet om blommor och utseende. Brudbukett, 2 corsage, 2 tärnbuketter + bordsdekorationer för 150 pers. Så skönt att vi är 100% överens och vi båda är supernöjda med tanken om hur det kommer bli!

• meandmylove

Vi köpte kostymen på freeport i Kungsbacka, HugoBoss outlet! Skjorta o slips fixar vi närmre dagen D.

• meandmylove

Kittwn; haha,jag försöker ofta fånga killens uppmärksamhet under frukosten tex för att flika in med något bröllops relaterat.. Det går sådär.. Imorse sa jag "Vad ska vi ha för brudvals/dans? Vals? Tryckare? Eller ska vi ta och dansa till något kurdiskt?" (Vi har ett svensk/kurdiskt bröllop med kurdisk dj och sångare). Fick till svar "Kvittar mig! Vill du dansa så gör vi det" :). Hahaha men ok, tack för svaret! Nu vet jag precis vad vi ska göra! Jag MÅSTE sätta mig framför datorn idag och lägga in bilder, kanske stormar er då om jag får tummen ur.. Då skickar jag även bilderna vi diskuterade med floristen! :D

Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet