• Csve

JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet

Här tänkte jag att vi brudar som ska säga ja till våra älskade i juni 2014 kan samlas i en grupp för att prata av sig om allt från tidig planering, jobbiga släktingar, klänningsletande, dekoration, mat, tårta och allmänt skitsnack däremellan Alltid skönt att kunna prata med andra som sitter på samma ställe planeringen, fråga om tips & råd, svära över jobbiga saker och glädjas åt varandras lycka.

• Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet
  • Js Fästmö
    MsThezzizen skrev 2013-10-10 10:26:27 följande:
    Vet inte om jag skrivit här förr, tror det.... Vi har legat lågt ett tag men nu känner jag att det är lite för mkt lösa trådar som behöver samlas ihop... Idag ska jag dock titta på klänning! känns galet.... Och lite konstigt, fast roligt .... ja ni förstår hoppas jag

Vad kul!! :)

Någon särskild modell du är intresserad utav eller är du öppen för allt?

• Milli

Har pysslat hela dagen och nu gjort klart alla bordshållare som ska vara på borden :) Blev riktigt nöjd med dom!! :) Istället för nummer som alla andra har så är varje bord döpt till ett namn (skådespelare/musiker från 50 talet eftersom de tillhör vårat tema) så är de kort på den personen (exempelvis marilyn monroe, elvis) i varje hållare, samma kort ska även stå med på tavlan över bordsplaceringen senare :)

Åh så håller vi på och tillverkar 30 ljusstakar och snart är en helt klar iaf, Mycket glitter och glamour är de men de tillhör ju också temat :) Åh vad jag längtar till bröllopet nu och få visa upp alla ideer =)) 

• Ehp

Hoppar in här också:)
    Vi gifter oss i Paris 13 juni, dock så vill min blivande ha fest också så vi tänkte ha fest några månader efter för att fira, men vi hoppas på att det inte blir så stor fokus på "oss" som ett riktigt bröllop hade blivit, jag gillar inte att stå i centrum :) 
    Till Paris är allt fixat/bokat redan utom mannens kläder, kommer ha en vit enkel klänning från tipshop och röda skor av märket menbur.
    I helgen ska vi ut och kolla på två lokaler till festen, men misstänker redan nu att jag inte kommer gilla dom :)

Någon som kanske har tips på bra lokaler i Malmö/Lund området?

• MsThezzizen

Ja det var ju en upplevelse. Så skoj, jag provade allt!!!! Jag vill ha spets, och har nu sållat ut två stycken jag gillade. Men jakten får fortsätta ett tag till tror jag...

• LinaNordstrom

Åh va jag är glad! Min "kinaklänning" kom idag! Först fick jag en chock när jag tog ut klänningen ur paketet och såg att det var dragkedja i ryggen och inte snörning! Men det gjorde absolut inget det är lika fint med dragkedja och den passade verkligen helt perfekt! Tänk att man skickar sina mått till en sömmerska i Kina och får en så fin och perfekt klänning utan att ens prova innan! Tyget är jättefin kvalitet och jag är så nöjd  

Jag beställde från Landybridal och totalsumman blev ca 2500:- kan verkligen rekommendera dom till er som inte köpt klänning än! Nu behöver jag bara en sån där påse att förvara klänningen i, vars hittar jag det? Tips?

• Js Fästmö

Vad kul att du blev nöjd, vad bra pris också! Oftast är det dragkedja i ryggen, om man inte beställt korsettöverdel. Hade du beställt med snörning? :)

• Milli
    LinaNordstrom skrev 2013-10-11 19:58:14 följande:
    Åh va jag är glad! Min "kinaklänning" kom idag! Först fick jag en chock när jag tog ut klänningen ur paketet och såg att det var dragkedja i ryggen och inte snörning! Men det gjorde absolut inget det är lika fint med dragkedja och den passade verkligen helt perfekt! Tänk att man skickar sina mått till en sömmerska i Kina och får en så fin och perfekt klänning utan att ens prova innan! Tyget är jättefin kvalitet och jag är så nöjd  

Jag beställde från Landybridal och totalsumman blev ca 2500:- kan verkligen rekommendera dom till er som inte köpt klänning än! Nu behöver jag bara en sån där påse att förvara klänningen i, vars hittar jag det? Tips?
    Åh vad roligt att den passa. Du får visa oss bild då :) Ni har ju sett min ;) Jag köpte sån påse på ebay för typ 20kr inkl frakt =)
  • LinaNordstrom
    Js Fästmö skrev 2013-10-11 20:10:20 följande:
    Vad kul att du blev nöjd, vad bra pris också! Oftast är det dragkedja i ryggen, om man inte beställt korsettöverdel. Hade du beställt med snörning? :)
    Jo det stod i beskrivningen att det skulle vara det men jag är jättenöjd ändå.
  • LinaNordstrom
    Milli skrev 2013-10-11 20:20:52 följande:
    Åh vad roligt att den passa. Du får visa oss bild då :) Ni har ju sett min ;) Jag köpte sån påse på ebay för typ 20kr inkl frakt =)
    Ah Ebay ska jag kolla!
  • LinaNordstrom

Såhär ser klänningen ut, den är ännu finare i verkligheten
Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet