• Csve

JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet

Här tänkte jag att vi brudar som ska säga ja till våra älskade i juni 2014 kan samlas i en grupp för att prata av sig om allt från tidig planering, jobbiga släktingar, klänningsletande, dekoration, mat, tårta och allmänt skitsnack däremellan Alltid skönt att kunna prata med andra som sitter på samma ställe planeringen, fråga om tips & råd, svära över jobbiga saker och glädjas åt varandras lycka.

• Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet
  • widuse

Hallo! Även vi gifter oss i juni...närmare bestämt 14/6. Inser dock när jag läser i tråden att jag ligger way efter i planeringen. Vi har typ bara bestämt när och var änså länge...jag har tänkt att det är så länge kvar men jag kanske måste lägga på ett kol...

• LinaNordstrom

Nu har jag beställt klänning från LandyBridal! Valde custom made så jag hoppas den kommer passa bra. Nu måste man bara väänta en evighet innan den kommer. Tur att jag har börjat på en ny avdelning på jobbet så jag är för trött för att orka tänka på nåt annat

• LinaNordstrom
    widuse skrev 2013-09-09 09:56:26 följande:
    Hallo! Även vi gifter oss i juni...närmare bestämt 14/6. Inser dock när jag läser i tråden att jag ligger way efter i planeringen. Vi har typ bara bestämt när och var änså länge...jag har tänkt att det är så länge kvar men jag kanske måste lägga på ett kol...

Dom stor bitarna vill man ju gärna ha klart långt före, men resten kan man ju ta eftersom. Vi gifter oss 28/6 och det som klart är kyrka, festlokal, catering (men ej valt meny än), brudklänning o skor, tärnklänningar, fotograf, frisyr och tårta.  
  • Maries31

Gifter oss också den 28/6 och har precis bokat vår lokal för festen, vi vet temat vilket är coctailparty/mingelparty, har bokat storband och bestämt toastmasters, längre än så har vi nog inte kommit. Blev sjukt stressad av att läsa hur långt alla hade kommit innan vi bokade vår lokal. Nu när vi har den så känns det som att allt löser sig :)

• Birris

Vi gifter oss med 28/6 och vi har bokat kyrka, lokal, fotograf och klänningen är inhandlad :)

• Maries31

Tycker det är sjukt svårt det här med klänning.... Känns som jag ändrar smak från vecka till vecka så jag skulle inte våga köpa någon klänning redan nu men grattis till er som hittat rätt! :)

• LinaNordstrom
    Maries31 skrev 2013-09-09 22:26:37 följande:
    Tycker det är sjukt svårt det här med klänning.... Känns som jag ändrar smak från vecka till vecka så jag skulle inte våga köpa någon klänning redan nu men grattis till er som hittat rätt! :)

Jag har ändrat mig många gånger också men tillslut så hittade jag rätt. Jag vill även ha klänningen klar långt före så man slipper fundera på den när det närmar sig och man har massa annat som ska falla på plats. Sen tycker vi även att det är bra att sprida ut kostnaderna lite..  
  • Junibrud2014

Köpte en morgongåva till min m2b nyss, en fin klocka, han har önskat sig en klocka länge nu. Och members hade 70% rabatt på fina klockor så jag hittade en riktigt fin för ynka 1200:- som egentligen kostade 3500:-. Nu är det svåra att inte berätta för honom ju, hehe. Ska se om man kan gravera något fint på baksidan med.

Hur har ni andra tänkt angående morgongåva, ska ni ha det eller inte och vad ska ni i så fall ha? :)

• Csve

Shit vad jag känner att bröllopsplaneringen kommer i andra hand.. Läser ju till undersköterska samtidigt som jag jobbar heltid.. Jag tänker införa fler timmar per dygn! Jag håller iaf på med att formulera ihop ett festprogram, men hur mycket allsånger ska man ha med?  

Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet