• Csve

JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet

Här tänkte jag att vi brudar som ska säga ja till våra älskade i juni 2014 kan samlas i en grupp för att prata av sig om allt från tidig planering, jobbiga släktingar, klänningsletande, dekoration, mat, tårta och allmänt skitsnack däremellan Alltid skönt att kunna prata med andra som sitter på samma ställe planeringen, fråga om tips & råd, svära över jobbiga saker och glädjas åt varandras lycka.

• Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet
  • ESW
    Caisa skrev 2013-09-02 10:16:44 följande:
    Undrar om du funderar på samma frisyr som jag Jennie1414! Bifogar bild! Har själv en kusin som är utbildad frisör och ska göra mitt hår. Skrattande

Hej Caisa, jag har också sett den frisyren och den är en av dem jag kommer visa för min frisör för att beskriva vad jag vill ha. Vilka blommor ska du ha i?
  • LinaNordstrom
    Milli skrev 2013-09-07 10:23:13 följande:
    Hehe okej. Ja jag tänkte att de nästan blir så.. Får skicka tillbaks dom. Hade du någon returfraktsedel i din låda? De står att man ska fylla i den och lägga i lådan. men jag har inget man kan fylla i. Men en sån klisterlapp som jag antar att man sätter på paketet när man skickar tillbaks..
    Ska på stan med barnen och en kompis idag så tänkte jag skulle gå inom skoaffärer och prova där.. Hoppas jag hittar några snygga och bra =) 
    Jo det var nån klisterlapp med mina, dom kanske glömde skicka med?
  • Junibrud2014

Vi var och kollade på en till lokal i veckan som vi gillade väldigt mycket men kom till sist överens om att ha det hemma ändå (ska renovera upp ladan) eftersom vi vill ha vigseln här hemma i en underbar skogsdunge på mins föräldrars tomt där det dessutom är ett hav av blommor runt om i juni! Och då känns det meckigt att ha festen en mil bort då alla gäster inte har bil och det är jobbigt nog att ta sig hem till oss. Däremot velar vi mellan att ha ett afternoon Tea bröllop med vigsel vid två och sedan bjuda på nybakade scones, god ost, olika marmelader, te, kaffe, frukt, champagne, vin och marmelad. Och en maffig bröllopstårta för att sedan åka iväg bara jag och sambon till ett spa hotell vid havet och äta finmiddag bara vi två. ELLER ha ett vanligt bröllop med catering buffé eller smörgåstårta och fest långt in på natten.

• LinaNordstrom
    Junibrud2014 skrev 2013-09-07 18:56:31 följande:
    Vi var och kollade på en till lokal i veckan som vi gillade väldigt mycket men kom till sist överens om att ha det hemma ändå (ska renovera upp ladan) eftersom vi vill ha vigseln här hemma i en underbar skogsdunge på mins föräldrars tomt där det dessutom är ett hav av blommor runt om i juni! Och då känns det meckigt att ha festen en mil bort då alla gäster inte har bil och det är jobbigt nog att ta sig hem till oss. Däremot velar vi mellan att ha ett afternoon Tea bröllop med vigsel vid två och sedan bjuda på nybakade scones, god ost, olika marmelader, te, kaffe, frukt, champagne, vin och marmelad. Och en maffig bröllopstårta för att sedan åka iväg bara jag och sambon till ett spa hotell vid havet och äta finmiddag bara vi två. ELLER ha ett vanligt bröllop med catering buffé eller smörgåstårta och fest långt in på natten.

Det låter ju jättefint med en lada och vacker omgivning runt
    Vi vill ju ha fest hela kvällen med middag och allt som hör till, men det låter mysigt med eftermiddagsbröllop också Tycker ni båda alternativen känns lika lockande?
  • Junibrud2014

Ja de känns lockande på olika sätt, det känns så stressigt att få ihop ett bröllop med middag och allt på en hyfsat liten budget och så är jag rädd att vissa gäster dricker lite väl mycket. Plus att sambon avskyr att stå i centrum. Så därför känns ett eftermiddagsbröllop mer lagom och oss. Samtidigt som vi kanske ändå vill ha en röjig fest men det känns konstigt att festa med släkten.

• LinaNordstrom
    Junibrud2014 skrev 2013-09-07 19:54:41 följande:
    Ja de känns lockande på olika sätt, det känns så stressigt att få ihop ett bröllop med middag och allt på en hyfsat liten budget och så är jag rädd att vissa gäster dricker lite väl mycket. Plus att sambon avskyr att stå i centrum. Så därför känns ett eftermiddagsbröllop mer lagom och oss. Samtidigt som vi kanske ändå vill ha en röjig fest men det känns konstigt att festa med släkten.
    Det är ju mkt planering och fix när man ska ha middag och allt. Jag är ingen festfixare så jag är glad att jag har min syster som hjälper mig. Vi har inte heller någon jättestor budget men allt behöver inte bli så dyrt har jag upptäckt
  • Caisa
    Hej Caisa, jag har också sett den frisyren och den är en av dem jag kommer visa för min frisör för att beskriva vad jag vill ha. Vilka blommor ska du ha i?
    Liljekonvalj eller brudslöja och något med färg. Tror att det blir liljekonvalj, sedan kanske lite astilbe eller hortensia beroende på brudbuketten. Blommorna beror dock så mycket på budgeten så vi får se hur det löser sig med jobb för fästmannen... :)
  • Caisa

Haha, det här är en liten gullig grej jag måste dela med mig av... Jag är ganska barnsugen men vi kommer att vänta till tidigast efter bröllopet, och såklart att sambons jobbsituation löst sig. Men jag kollade ändå upp mitt "ägglossningsschema" för Maj 2014 vilket är den 13:e. Använde en "förlossningsuträknare" för att se ungefärligt födelsedatum om jag skulle bli gravid då den 13:e, vilket skulle vara den 5 februari. Men det som fick mitt hjärta att skutta till var att graviditetskalendern visade att bebisens hjärta då skulle börja slå den 7e Juni, dagen för vårt bröllop!!! Nu vet jag att det inte bara är så lätt att bli gravid och allt det där, men det kändes lite som ett tecken, haha. Drömmer

Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet