• Csve

JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet

Här tänkte jag att vi brudar som ska säga ja till våra älskade i juni 2014 kan samlas i en grupp för att prata av sig om allt från tidig planering, jobbiga släktingar, klänningsletande, dekoration, mat, tårta och allmänt skitsnack däremellan Alltid skönt att kunna prata med andra som sitter på samma ställe planeringen, fråga om tips & råd, svära över jobbiga saker och glädjas åt varandras lycka.

• Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet
  • MajKlas2014
    Kittwn skrev 2013-09-02 20:58:38 följande:
    Får man hänga på här? Vi gifter oss 7 juni på kreta.

Vi har hittlls bokat:
    * festlokal (och kyrka/kapell som hör till, dock inte bokat någon präst) 
    * bestämt blommor (pioner)
    * bestämt hälften av bordsdekorationerna
    * gjort klart de svenska inbjudningarna (kommer även grekiska, men de behöver inte skickas för än sådär en månad innan max)
    * valt tyg till små "godis påsar" som man alltid ger gästerna här
    * ev hittat klänning (om jag passar i den när den väl är på och den finns att köpa hemma eller hyra i grekland) 
    * valt låt till första dansen

Vad kul med bröllop på kreta! Är du/ni därifrån eller varför har ni valt just kreta? :) Vi funderar också på pioner, och ev vita rosor till. Vill ha ett väldigt ljust färgtema, mest vitt med lite inslag av ljustljustrosa och silver.
  • Kittwn
    Caisa skrev 2013-09-02 12:01:09 följande:
    Njae, har inget bestämt tema, tror inte att det blir något specifikt faktiskt, isåfall pastell i alla möjliga färger. Gillar så mycket, vilken beslutsångest... Är förutom mammas bukett även helt  galen i denna med astillbe, liljekonvalj och pioner. Liljekonvalj skulle ju fungera fint i håret också. Nåja, får fundera vidare, har ju 9 månader på mig iallafall. :)

Gud vilken vacker bukett! 
  • Cindy01

Vi kommer önska oss bidrag till ev. bröllopsresa. Men när vi åker och var bestämmer vi nog sen då vi har budgeten ;) Ang. bröllop budget, så har vi ingen :/ Vi tar det lite som det kommer. Kommer få hjälp med lite här och där så det löser sig på vägen. Stora kostnaderna är ju tuffast, som mat, sprit, ringar och fotograferingen. Resten stakar vi ut under året nu så blir det inte så stora kostnader. Plus att vi är vana att leva snålt. Har varit hemma med våra barn tills idag då jag återigen började jobba. Så vi fortsätter leva snålt och lägger undan resten :)

• Kittwn
    MajKlas2014 skrev 2013-09-02 21:06:21 följande:
    Vad kul med bröllop på kreta! Är du/ni därifrån eller varför har ni valt just kreta? :) Vi funderar också på pioner, och ev vita rosor till. Vill ha ett väldigt ljust färgtema, mest vitt med lite inslag av ljustljustrosa och silver.
    Min blivande är där ifrån och vi bor här (mestadels, har bostad både i Göteborg och Rethymnon och pendlar lite). Så de blir ett riktigt stort (med svenska mått mätt, mellan med kretensiska) grekiskt bröllop med ortodox vigsel =) Försöker dock hitta några små sätt att få in lite Svenskt. Blit galen på att dom alltid ska ha de som alla andra och "men vaaad ska folk SÄGA" om man vill göra minsta lilla annorlunda =P
  • Junibrud2014

Fick hem våra save the date kort igår (men kan dessvärre inte visa er då vi har en bild på oss på kortet med), men när är det lämpligt att skicka ut dom? Pratade förresten med en annan bekant som är fotograf och undrade vad hon tar för porträtt + vigsel och fick svaret 2200:- Vi har ju bokat en fotograf som tar 6000:- för det (men då får man i och för sig färdiga kort med, och inte bara digitalt). Rätt stor skillnad, den dyrare är mer erfaren men hon jag pratat med nu jobbar som fotograf och är väldigt duktig. Ska prata med sambon, jag lägger ju hellre de nästan 4000:- på något annat i så fall. Såg att ni pratade resor förresten, vi ska åka till Frankrike en vecka. Halva veckan på en stor obskyr metal/hardcore/crust festival (med vimplar där det står nygifta på uppsatt på tältet) och halva veckan i Paris med fina restauranger och shopping! :)

• Milli
    LinaNordstrom skrev 2013-09-02 20:46:31 följande:
    Det är så himla dyrt att resa och vi håller på med ombyggnationer på huset och så. Nog hade det vart kul med en resa men med barnen isåfall, skulle sakna dom för mkt annars
    Csve skrev 2013-09-02 20:51:54 följande:
    Vi ska inte heller resa någonstans. Prioriterar inte det, och skulle aldrig klara att lämna barnen. Så vi väntar med en resa tills alla barnen är så pass stora att de uppskattar att resa utomlands. Lilleman är bara 18 månader.Vi kommer varken önska oss presenter eller bidrag till resa  utan kommer ta en liten kuvertavgift och bjuder då på en hejdundrande fest. 
    Jaha okej. vi har ju också två små barn, en fyller 1 år idag och den andra är 2år och visst kommer jag också sakna dom men samtidigt så har de varit så himla tufft så därför ska de helt enkelt bli skönt att få komma bort lite och få tid med bara mannen. Har ju ingen egentid ihop nu.. den lilla lägger sig ju med oss typ 23-24.00 och har gjort så sedan födseln, den stora var likadan när hon var mindre men nu lägger hon sig iaf 20.00 men somnar kanske inte förens 21.00 vissa dagar. Vi är typ avundsjuka på alla föräldrar som lägger sian barn kl 7 och sen har egentid, de har vi aldrig haft.
    Och då har vi ändå bytt ut badrummet (totalrenoverat), samt totalrenoverat köket (nytt), bytt panna och tankar, tapetserat 5 rum och lagt golv och lagt igen en dörr, byggt staket, husvagnsgarage, carport, ett till vedskjul, staket från grunden och mycket mer på bara ett år. Allt är betalat kontant dessutom :)
    Så då kanske ni förstår varför vi är lite sletna och drömmer om att få komma iväg bara vi två. Även om jag såklart tror jag kommer sakna ihjäl dom.. Men den dagen tar vi då :) Tänkte även ta en resa ett par månader efteråt med barnen.. 
  • Jennie1414

Vi planerar oxå en resan utan våra 3 hjärtan ... Självklart kommer vi sakna dom ... Men kommer oxå vara första gången vi är helt själva för en vecka. När vi träffades så hade jag redan en Emil :)

Så detta ser jag verkligen fram emot :)

• Csve

LinaNordstrom skrev 2013-09-02 21:00:51 följande: Csve skrev 2013-09-02 20:51:54 följande: Vi ska inte heller resa någonstans. Prioriterar inte det, och skulle aldrig klara att lämna barnen. Så vi väntar med en resa tills alla barnen är så pass stora att de uppskattar att resa utomlands. Lilleman är bara 18 månader.Vi kommer varken önska oss presenter eller bidrag till resa  utan kommer ta en liten kuvertavgift och bjuder då på en hejdundrande fest.  Hur mkt blir kuvertavgiften? Vi har också funderat på det.. Runt 200 :- kanske. Hur mycket funderar ni på?

• Csve

LinaNordstrom: SUCK! hatar när det inte går att citera någon! Runt 200 :- kanske. Hur mycket funderar ni på?

• Maries31

Hoppar tillbaka in i tråden då vi äntligen hittat vår drömlokal och saker och ting börjar falla på plats! Den 28/6-14 gifter vi oss i Stockholm! :)

Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet