Junibrud2014 skrev 2013-08-27 22:40:32 följande:
Efter en helg full av matlagning då jag stod för all mat på min pappas 60-års kalas med ca 60 gäster så har jag ändrat mig helt angående att fixa buffé själv. Men jag har inte heller lust eller pengar att pröjsa minst 15 000:- på catering, så jag och sambon bestämde oss för att vi köper smörgåstårtor från en cateringfirma (landar på under 3000

och gör en egen efterrätt (tänker mig pannacotta med hallon i portionsglas) och köper in bröllopstårtan!
På fredag ska vi smaka på fyra olika varianter av deras smörgåstårtor (de gjorde ett undantag, annars kan man bara köpa hela tårtor men de gör bakelser så vi kan testa). :)
Ja de är mycket jobb om man ska göra allt själv. Hur många gäster skulle ni ha? Våran cateringfirma tar 115kr pers och för barn under 6år är de gratis och barn mellan 6-12år betalar halva priset så huvudrätten för alla (ca 90st, räknar med att vissa tackar nej) kommer kosta 9000. Sen skulle förrätten gå på ca 4000 för alla men vi tycker den är så lätt så vi bestämde att vi skulle göra den i förväg och frysa ner så är de inte så mycket jobb för oss när den dagen kommer, så totalt kommer de kosta oss 10000 för de 2 rätterna och tårtan gör jag ju själv :) Tycker de är värt dom pengarna för att inte behöva stå och laga allt själv :) Finns ju dom som faktiskt betalar 40-50000 också..
(lägger in länken till min tårt & bakblogg ifall någon vill se de jag gjort) =)