• Csve

JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet

Här tänkte jag att vi brudar som ska säga ja till våra älskade i juni 2014 kan samlas i en grupp för att prata av sig om allt från tidig planering, jobbiga släktingar, klänningsletande, dekoration, mat, tårta och allmänt skitsnack däremellan Alltid skönt att kunna prata med andra som sitter på samma ställe planeringen, fråga om tips & råd, svära över jobbiga saker och glädjas åt varandras lycka.

• Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet
  • Milli
    Jennie1414 skrev 2013-08-20 11:06:36 följande:

Alla verkar vara i full gång med planering , inköp osv :) Roligt att läsa.

JAg klickade precis hem mina tärnors klänningar ... spännande :)

Va har ni för färgteman , om ni nu har det? :)

Jag har äntligen bestämt mig för Gammelrosa , vitt och grönt

Så nu letar jag efter gammelrosa slips/fluga till mannen min och hans bestman. TIPS? :)

Ja de är ju så himla roligt att handla :) Jag beställde precis dessa blomsterarrangemangen, fick ytterligare 500kr i rabatt :) Och idag kom de ännu mer diamanter (har redan köpt 10000st) plus hundra stolsrosetter i rosa =) 

Våra färger är rosa, silver och vitt :) Med glitter, glamour och bling bling med ett inslag av 50 tal och rock n roll som tema :)

Jag säger bara en sak EBAY. Handlar i princip allt där och sparat flera tusen redan..! Köpte mannens slips där, jättefin ljusrosa med paisleymönster på (samma mönster som västen) för 60kr inkl frakt :) Ska även beställa slips till bestman men har inte bestämt vad han ska ha på sig än eller i vilken färgordning så väntar med de, och givetvis ska tärnornas klänningar beställas (de kostar ca 300kr styck ink frakt) men en av dom försöker bli gravid (har försökt länge vissrligen) men därför har vi sagt att vi väntar tills jan/feb med att beställa så vi vet hur de ser ut på den fronten.. Alla ska ha likadana klänningar..
  • LinaNordstrom
    Jennie1414 skrev 2013-08-20 11:06:36 följande:

Alla verkar vara i full gång med planering , inköp osv :) Roligt att läsa.

JAg klickade precis hem mina tärnors klänningar ... spännande :)

Va har ni för färgteman , om ni nu har det? :)

Jag har äntligen bestämt mig för Gammelrosa , vitt och grönt

Så nu letar jag efter gammelrosa slips/fluga till mannen min och hans bestman. TIPS? :)

Vi ska också ha rosa tema. Men har inte kommit så långt i "pyntplanerna" jag är inge vidare på sånt, tur att jag har syrran som har massor av idéer. 

• LinaNordstrom
    Milli skrev 2013-08-19 20:57:39 följande:
    Junibrud: De låter ju som de blir kanonbra ju :) vad roligt att de renoverar för eran skull =)

Lina: Visst kan du hitta billigare klänningar även i affären.. Jag provade klänningar och hitta en jättefin med massa bling bling stenar (strass) på både fram och baksida, den såg riktigt lyxig ut och kosta bara 2500. Dock vill ju jag spara in på så mycket som möjligt så jag beställde en kinaklänning för 670kr så jag hoppas att jag ska bli nöjd med den kvaliten.. 
    Får väl hoppas att just den klänning jag vill ha är på rea ;)
  • LinaNordstrom
    Millan skrev 2013-08-19 21:46:14 följande:
    Vi har funderat på att gravera gästens namn på vattenglaset alt vinglaset. Vad tror ni om den idén som bordsplacering? Tacksam för synpunkter, någon som sett de tidigare eller gör de själv?

Har aldrig sett det men tycker det låter fint :)

• Havsklippan

Hej på er! 

Har inte varit in så mycket här men känner att nu börjar det klia i fingrarna att börja med planeringen lite mer! Hoppas att det är ok att jag hoppar in i tråden!

Vi ska gifta oss den 14 juni i kyrka och så har vi mottagning på ett värdshus som gör all mat och tårtan. Provsmakning sker först under våren så det blir spännande att se hur menyn blir för oss till slut! Men så kyrka och mottagningen är bokade iaf. Hur mycket har ni hunnit boka och bestämma? Känns så konstigt att boka andra saker redan nu men det kanske man ska? Tänker på buketten och övriga blommor, bussar, bilar, makens kläder?

Jag är väl den som planerar allra mest här hemma och jag är inne på färgtemat, precis som jag såg att Jennie1414 bestämt sig för - gammelrosa, vitt och grönt i grunden! Sen kan det tillkomma nån persikafärg/orange på det kanske.

Klänningen är jag inne på att göra helt själv. Ja det är ett helt enormt projekt nu, speciellt med tanke på att jag aldrig sytt en klänning i hela mitt liv. "Överklänningen" ska dessutom bestå av virkade dukar som jag håller på med just nu. Känns som om jag kommer behöva beställa en kinaklänning under våren haha!

Har inte hunnit läsa era tidigare inlägg mer än vad som stod här på sista sidan men ska när det blir lite tid mellan varven (har en 11-månaders pojke som går och är allt annat än still) försöka läsa ifatt :)

Kram på er!! 

• LinaNordstrom
    Havsklippan skrev 2013-08-20 20:27:14 följande:
    Hej på er! 

Har inte varit in så mycket här men känner att nu börjar det klia i fingrarna att börja med planeringen lite mer! Hoppas att det är ok att jag hoppar in i tråden!

Vi ska gifta oss den 14 juni i kyrka och så har vi mottagning på ett värdshus som gör all mat och tårtan. Provsmakning sker först under våren så det blir spännande att se hur menyn blir för oss till slut! Men så kyrka och mottagningen är bokade iaf. Hur mycket har ni hunnit boka och bestämma? Känns så konstigt att boka andra saker redan nu men det kanske man ska? Tänker på buketten och övriga blommor, bussar, bilar, makens kläder?

Jag är väl den som planerar allra mest här hemma och jag är inne på färgtemat, precis som jag såg att Jennie1414 bestämt sig för - gammelrosa, vitt och grönt i grunden! Sen kan det tillkomma nån persikafärg/orange på det kanske.

Klänningen är jag inne på att göra helt själv. Ja det är ett helt enormt projekt nu, speciellt med tanke på att jag aldrig sytt en klänning i hela mitt liv. "Överklänningen" ska dessutom bestå av virkade dukar som jag håller på med just nu. Känns som om jag kommer behöva beställa en kinaklänning under våren haha!

Har inte hunnit läsa era tidigare inlägg mer än vad som stod här på sista sidan men ska när det blir lite tid mellan varven (har en 11-månaders pojke som går och är allt annat än still) försöka läsa ifatt :)

Kram på er!! 
    Vi har bokat kyrka, lokal, catering är också bokat men maten inte vald. Klänning har jag börjat kolla på men blommor och pynt får vänta ett tag till. 

Oj vilket projekt att sy klänningen själv, är du bra på att sy? Själv kan jag knappt fålla upp gardiner ;)
  • Milli
    Havsklippan skrev 2013-08-20 20:27:14 följande:
    Hej på er! 

Kram på er!! 
    Vi har bokat lokal, kyrka, präst, maten (catering), tårta (gör själv), liveband, dansskola som ska göra ett uppträdande och fotograf. Förutom de så har jag beställt en himla massa saker redan :))

Har också en 11 månaders bebis och en till på 25 månader så här är de också full rulle :) Ingen av dom går på dagis heller men om några veckor när minstingen fyller ett så börjar dom båda två men då börjar man ju jobba för fullt så de blir väl inte mer tid för de.. 
  • Jennie1414

Jag är heller ingen vidare på det där med att pynta ... Men en utav mina Tärnor är grymt duktig, så hon kommer ha mycket att göra

Tycker det är svårt att hitta just Gammelrosa detaljer.

Klänningen jag skall ha e klart nu oxå... Och inte en krona det kostade då jag fick låna en grannes klänning som va precis så som jag tänkt :) Ibland har man tur!

Även mailat en catering firma som jag hitta med grymt bra priser .. en buffé för 130 kr / port

Så lite skillnad på det jag tidigare sett som kostat 195kr

Idag skall jag skicka ut Save The Date kort...

• MajKlas2014

Vad kul att läsa om allas planer och hur långt ni har kommit! Igår berättade vi om bröllopet för mina blivande svärförädrar, svärmor blev helt lyrisk och till sig, så det känns superbra :) Första frågan blev "väntar ni tillökning med?", hon såg allt lite besviken ut när vi sa att det väntar vi lite med ;)
    Har även börjat fundera på bröllopsresa, vi vill gärna åka 2 veckor till någon paradisö i karibien. Vi funderar på Aruba, Curacao eller Dominiknska republiken, men känns som det springer iväg i pris... Är det någon annan som har några planer på resa, dela gärna med er och tipsa!

Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet