Havsklippan skrev 2013-08-20 20:27:14 följande:
Hej på er!
Har inte varit in så mycket här men känner att nu börjar det klia i fingrarna att börja med planeringen lite mer! Hoppas att det är ok att jag hoppar in i tråden!
Vi ska gifta oss den 14 juni i kyrka och så har vi mottagning på ett värdshus som gör all mat och tårtan. Provsmakning sker först under våren så det blir spännande att se hur menyn blir för oss till slut! Men så kyrka och mottagningen är bokade iaf. Hur mycket har ni hunnit boka och bestämma? Känns så konstigt att boka andra saker redan nu men det kanske man ska? Tänker på buketten och övriga blommor, bussar, bilar, makens kläder?
Jag är väl den som planerar allra mest här hemma

och jag är inne på färgtemat, precis som jag såg att Jennie1414 bestämt sig för - gammelrosa, vitt och grönt i grunden! Sen kan det tillkomma nån persikafärg/orange på det kanske.
Klänningen är jag inne på att göra helt själv. Ja det är ett helt enormt projekt nu, speciellt med tanke på att jag aldrig sytt en klänning i hela mitt liv. "Överklänningen" ska dessutom bestå av virkade dukar som jag håller på med just nu. Känns som om jag kommer behöva beställa en kinaklänning under våren haha!
Har inte hunnit läsa era tidigare inlägg mer än vad som stod här på sista sidan men ska när det blir lite tid mellan varven (har en 11-månaders pojke som går och är allt annat än still) försöka läsa ifatt :)
Kram på er!!
Vi har bokat lokal, kyrka, präst, maten (catering), tårta (gör själv), liveband, dansskola som ska göra ett uppträdande och fotograf. Förutom de så har jag beställt en himla massa saker redan :))
Har också en 11 månaders bebis och en till på 25 månader så här är de också full rulle :) Ingen av dom går på dagis heller men om några veckor när minstingen fyller ett så börjar dom båda två men då börjar man ju jobba för fullt så de blir väl inte mer tid för de..