• Csve

JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet

Här tänkte jag att vi brudar som ska säga ja till våra älskade i juni 2014 kan samlas i en grupp för att prata av sig om allt från tidig planering, jobbiga släktingar, klänningsletande, dekoration, mat, tårta och allmänt skitsnack däremellan Alltid skönt att kunna prata med andra som sitter på samma ställe planeringen, fråga om tips & råd, svära över jobbiga saker och glädjas åt varandras lycka.

• Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet
  • Power of Love

Milli: nu såg att du skrivit vad ni tänkt. Kan ju vara bra att läsa allt innan man frågar ;) men som sagt jätterolig idé. Funderar på om vi ska försöka på oss något liknade :)

• LinaNordstrom
    Caisa skrev 2013-10-03 12:21:42 följande:
    Ååååh fick världens bästa nyheter idag - löneförhöjning på 5% och en bonus på 25000! Kan knappt tro att det är sant! För två månader sedan fick vi en liknande överraskning, 25000 i skatteåterbäring som vi får i vinter. Snacka om att det inte kunde komma mer lägligt. När vi bokade kyrkan hade vi inga sparpengar och ingen aning om hur vi skulle få ihop allt och risken för att vi skulle behöva ställa in var enorm, nu är situationen helt förändrad. Sååå glaaaad! Hjärta
    Åh härligt!
  • iQbee
    Milli skrev 2013-10-04 09:30:50 följande:
    Ja jag blev helkär när jag såg ideen :)
    iQbee skrev 2013-10-03 14:01:49 följande:
    Milli: Ååå så fin nästan så att jag vill ha liknande men med hundratals gäster blir det kanske inte så praktiskt :// men jag kanske kan ta några ideér =)

Caisa GrattiS =)
    Hur många gäster ska ni ha då? Vi kommer ha 100 (111 om alla svarar vilket jag inte tror) men vi valde detta ändå :) Tänkte skriva ut 30 av varje och hoppas att inte alla vill skriva just en och samma.. Eller vad tror ni? Borde de finnas fler? Blir ju 330st utskrifter med 30 av varje... 
    ja du Milli =) vi har 400 bjudna men jag tror inte alla kommer men det kommer ej fungera men idén är jätte fin/bra :)
  • widuse

Har varit och provat klänningar idag...det var ingen rolig upplevelse...jag hittade inte något jag gillade alls :( kan man få gifta sig i mysbrallor tack!

• Js Fästmö
    widuse skrev 2013-10-07 14:21:43 följande:
    Har varit och provat klänningar idag...det var ingen rolig upplevelse...jag hittade inte något jag gillade alls :( kan man få gifta sig i mysbrallor tack!

Fast då är du ett steg närmare den du vill ha. :) Man får nog kika på en hel del innan man prickar rätt.

Du kanske får byta bana, ta och testa modeller som du inte tänkt dig från början. På bröllopsprogram så säger de ofta att bruden blir supermissnöjd när hon testar för att hon ställt insig på exempelvis en prinsessklänning men så passar hon bättre i sjöjungfru trots att hon absolut inte kunde tänka sig den modellen.

Så testa vidga vyerna kanske? :) Eller hade du bara en dålig dag?

• Oprekär
    Milli skrev 2013-10-03 10:21:32 följande:
    Håller också på med scrapbooking (och även tårtor) men jag kände att jag ville ha någon roligare version och inte bara en vanlig bok med tomma sidor då säkert många kanske inte skriver för att de inte vet vad de ska skriva. Så hitta jag ett super bra förslag här på forummet med en låda och massa olika talonger så får de själva fylla i det dom vill, hoppas att de ska locka fler :)

Har inte gjort klart lådan än men så här såg hennes låda ut som jag utgick ifrån..

Alla talonger/blad har jag däremot gjort själv i paint, tog som sagt några timmar men jag blev verkligen nöjd :) Utgick från hennes förslag men har ändrat om lite och tagit bort vissa frågor, ändrat och lagt till nya osv så de passar oss bättre :)

Vad tyckte ni?? ;)
    Åh Milli! Du har här infogat precis något sånt som jag har tänkt mig till våra "pysselböcker". Kul idé med lådan, vi tänkte göra små häften med olika blad som vi lägger på varje bord istället. Har du gjort allt i paint? Såg en annan användare som hade gjort sina blad i powerpoint, hon delade även med sig av sina mallar men har inte svarat på mitt meddelande, hon har väl antagligen lämnat forumet, det var ju ett tag sen Rynkar på näsan
  • Milli
    Oprekär skrev 2013-10-09 16:03:16 följande:
    Åh Milli! Du har här infogat precis något sånt som jag har tänkt mig till våra "pysselböcker". Kul idé med lådan, vi tänkte göra små häften med olika blad som vi lägger på varje bord istället. Har du gjort allt i paint? Såg en annan användare som hade gjort sina blad i powerpoint, hon delade även med sig av sina mallar men har inte svarat på mitt meddelande, hon har väl antagligen lämnat forumet, det var ju ett tag sen Rynkar på näsan
    Ja jag vet att hon kunde skicka ut pdf men verkar som de var några år sen hon gjorde den och jag kan inte ens komma in på hennes profil. Men kände ändå att jag ville ha "våra färger" osv så jag gjorde en liknande variant :) Kanske ska posta dom i tråden där också =) Jag har gjort allt i paint ja eftersom de är de enda programet jag förstår mig på ;)
    Funderade också på att ha lösa blad ute på borden innan jag fick syn på lådvarianten och blev kär i den ideen :) Älskar ju att pyssla så mig var de bara ett plus :) 
  • Millan

Widuse! Jag hade samma känsla första gången ja tog på en klänning. Jag gick ut från butiken å sa till min vän som var med "jag skiter i klänningen, å köper en vit Houdini och vita fjällrävenbyxor" . Men ge inte upp, är övertygad att Du precis som jag, hittar en klänning. Men va tydlig till personalen. Lycka till!

• MsThezzizen

Vet inte om jag skrivit här förr, tror det.... Vi har legat lågt ett tag men nu känner jag att det är lite för mkt lösa trådar som behöver samlas ihop... Idag ska jag dock titta på klänning! känns galet.... Och lite konstigt, fast roligt .... ja ni förstår hoppas jag

Svar på tråden JUNIBRUDAR 2014, här träffas vi och planerar allt inför det stundande bröllopet