Oprekär skrev 2013-10-14 15:52:43 följande:
MsThezzizen skrev 2013-10-14 12:39:00 följande:
Du påminner mig! Exakt 8 månader är det ju idag!
Exakt 8 månader för oss med! Populärt datum märker jag
Jag hittade min drömring i Finland, lite tidigare än vi hade tänkt men nu är den färdig och vi är sååå nöjda! Vi har låst in den i en familjemedlems vapenskåp för säker förvaring, och det är nog lika bra med tanke på att jag hade pillat på den HELA TIDEN annars
25% rabatt är ju riktigt bra när man ska köpa något dyrt, men om du har möjlighet att bortse från rabatten tycker jag inte att du ska binda dig till just guldfynd. Min erfarenhet är att det blir billigare än man tror att designa en egen ring t.ex., så har vi gjort med förlovningsringarna och till viss del vigselringen. Personalen på guldfynd är oftast varken juvelerare eller guldsmeder "på riktigt", en riktig guldsmed kan ju hjälpa dig designa en ring som passar er budget om de inte har en passande ring i sitt ordinarie sortiment.
Att köpa ring på kedjor som guldfynd kan mycket väl vara dyrare än att köpa motsvarande alternativ (dvs samma material, samma kvalitet på stenar t.ex.) hos en "egen" gulsmed. Tål att tänkas på
Jag har ju inte så stor budget så de kan ju vara lite därför, har tänkt mig max 3000 men med kupongen så kan ju ringen kosta 4000. Var hos en annan guldaffär där de tillverkar ringar men hon sa att alla deras ringar som dom har var från 6000 och uppåt, nämnde inte ens något att göra egen så tänkte de säkert var dyrare för de låter dyrt.. Jag vill ju ha så mycket som möjligt till minsta pris men de verkar inte alltid gå ihop ;) Men tack för tipset, man tror ju att de ska vara asdyrt så de har jag inte alls tänkt på..
MajKlas2014 skrev 2013-10-14 15:58:35 följande:
8 månader för mig med! :D Längtar så!! Jag har redan hittat min ring, hittade den i Borgholm när vi var på semester. Är du inte säker på vilken du vill ha så tkr jag att du ska vänta, sånna rabatter och kampanjer brukar komma tillbaka ofta, spc efter jul. Så stressa inte fram ngt.
Har en kompis som jobbar på guldfynd och då frågade jag om de har sån kampanj senare (de jag har nu är ju en check jag fått för att jag fyllt år) men då sa hon att de max har 20 % på ringar men att de inte är så ofta.. De har ju två ringar jag kan tänka mig, men den jag tyckte bäst om designmässigt var väldigt tunn på baksidan och de visste inte om de ens gick att gravera där, sen fick jag tips i en annan guldaffär att de sliter väldigt på förlovningsringen om vigselringen är tunn och då skaver mot den.. den andra är jättefin och den bästa jag hittat hitills och jag kan absolut tänka mig den (verkar inte hitta något bättre) men den är ju långt ifrån min bild så grejen är väl att jag måste ställa in mig på att de är så den kommer se ut typ.. Hade velat ha så många diamanter som möjligt (behöver inte vara bästa sorten men hållbar iaf) och har hittat en ring i min prisklass med 42 st som är jättefin men även den är tunnare på baksidan och inte jämn runt om eller vad man ska säga..