• annie s

Det här med smink och hår...

Funderar kring om det är värt alla pengar man får lägga på på just smink och uppsättning. Håret kan jag ju fixa själv och jag vill inte ha mkt smink så d borde ordna sig oxå Men lite kul hade det ju varit å få skämma bort sig själv lite på sin bröllopsdag. Men de pengarna kan man ju även lägga på annat kul för mig och min blivande man t.ex. Hur har ni tänkt och gjort?

• Svar på tråden Det här med smink och hår...
  • a ring on my finger

För mig är det självklart att lägga pengar på håret.
    För det första är jag inte så där jätteduktig på att fixa fina fryserer och för det andra skulle jag aldrig lyckas styla ett hår som håller sig fint en hel dag/kväll.

Smink är jag kanske lite mer inne på ditt spår, men jag tror faktiskt att jag kommer unna mig det också.

• FruForsmark

Jag ger tummen upp för att lägga det där penagrna på sig själv på ens bröllopsdag. Jag tycker jag sminkar mig själv ganska bra men till basen så hållbar som min frisör/sminkös fick och inte heller håruppsättningen. Känslan av att få det där lilla extra på sin bröllopsdag är härligt. Sedan var det ju också en kul att bli ompysslade och dricka bubbel och äta jordgubbar (ingick i paketet för bruduppsättning) med mina tärnor och kusin (Som tog kort) innan allvaret började.

• SofiaMagdalena

Vi gifter oss på en ö där möjligheterna är begränsade så min tärna gör håret och sminket. Hon är fantastisk så det blir nog kalas. Skall dock lägga en slant på att fixa bra smink innan och fixa fransarna så man kan gråta fritt.

• annie s

Hm, det är ju sant det där med hållbarhet, jag vill att det ska se snyggt ut hela dan så klart.

• Annamolly

Jag ska boka frisor, men sminket ska jag nog fixa sjalv. Dels ar jag varldens kontrollfreak och dels ar jag ganska duktig pa smink sa om jag bara koper ratt produkter sa haller det nog. Det finns flera butiker dar jag bor som erbjuder gratis sminklektioner, och sa kan man kopa de produkter som anvandes om man vill.

2013.06.22 Samos, Grekland
  • karamell

Jag håller med fruforsmark, lägg pengarna på dig själv på din dag, och skäm bort dig lite! =)
    Jag är duktig på att sminka och fixa mitt eget hår, men har ändå bokat en make up artist och frisör för att få till en riktig bröllopsfrisyr, samt få en sminkning som kommer att hålla hela dagen, plus hjälp med lösögonfransar osv..
    Ska på provsminkning idag =) Ska bli spännande! 

• iser

Jag ska unna mig att fixa håret hos min frissa på förmiddagen. Då ska jag och min syrra och bästa vännen dricka bubbel och ha roligt. Just frisyren känns enligt mig viktig att få till. Klänningen jag ska ha är ganska enkel  så frisyren blir pricken över i. Däremot så kommer jag sminka mig själv men med input av frisören.

• Chicita

Min ena tärna fixade både mitt och sitt + andra tärnans hår.
    För sminkning så hade jag bokat en makeupartist som kom ut till oss och sminkade.
    Vi hade inget vin eller något annat att speciellt att dricka under tiden förutom vatten då. Men vi hade fixat sallad så vi hade lite lunch och kunde käka lite ihop... 

Jag kan sminka mig själv så det ser bra ut när man ser på mig. Men att sminka sig så man ser bra ut när kameran klickar är en helt annan sak. Och jag ville därför anlita ett proffs.
    Och jag är nöjd över att jag gjorde det.
    Det är så mycket enklare att få allt symmetriskt och inte fläckigt om man kan ta ett steg tillbaka och studera ansiktet ur olika vinklar. Och inte bara då genom att vrida ansiktet i spegeln och titta själv Flört 

• jimmyojennifer

Vi har lyckats hitta ett företag som har konceptet att dom både fotograferar och ordnar med make och hår. Den ena tjejen är fotograf, den andra makeup artist och frisör. Så i vårt paket vi bokat ingår håruppsättning och smink för mig och sedan fotografering.

Jag var också lite tveksam men det känns bra att någon annan gör det. Mitt hår lever sitt eget liv och när jag ska sminka mig när jag är stressad blir det aldrig bra, så för mig fungerar det super att någon annan ska fixa!

• annie s

ja det känns väl så att det här om nån är en dag man får unna sig själv något och jag sa att jag kunde fixa håret själv men tänkte inte på att jag nog kommer vara så himla nervös och som sagt så brukar det inte riktigt bli som man vill då.

jimmyojennifer: Vad smidigt, vad skönt att kunna bocka av flera saker på en gång!

Svar på tråden Det här med smink och hår...