• annie s

Det här med smink och hår...

Funderar kring om det är värt alla pengar man får lägga på på just smink och uppsättning. Håret kan jag ju fixa själv och jag vill inte ha mkt smink så d borde ordna sig oxå Men lite kul hade det ju varit å få skämma bort sig själv lite på sin bröllopsdag. Men de pengarna kan man ju även lägga på annat kul för mig och min blivande man t.ex. Hur har ni tänkt och gjort?

• Svar på tråden Det här med smink och hår...
  • Helipa

Eftersom jag är rätt kräsen och lite av en sminknörd fixar jag sminket på egen hand, men tänker invesera i lite nya sminkgrejer och öva en del hemma. Sen tänkte jag fota varje sminkning med systemkameran (både med och utan blixt) för att se hur det ser ut på bild. Ser min chans att nörda lite extra :)

Håret kommer jag nog låta få uppsatt hos en frisör för jag får inte rätt på det när jag försöker hemma. Eventuellt kunde en gammal klasskamrat som är frisör göra det till en mindre summa. Då slår jag till för lyxens skull!

• NBFN

Jag kommer absolut att lägga de pengarna på hår och smink. Främsta anledningen är för att jag har så långt och "tungt" hår + att det är så lent, eller hur man ska uttrycka det, så jag kan bara inte få till en bra frisyr som håller en hel dag, än mindre en hel dag + en hel natt.
    Annars så är det en av de sakerna jag verkligen ser fram emot, att bli ordentligt ompysslad på min stora dag, omringad av mina absoluta favorit-tjejer (mina tre tärnor och min älskade mamma). För mig ingår det lite i hela "paketet", men här tänker vi alla olika. Jag kommer t.ex. inte att lägga några större pengar på varken klänning eller skor, och allt blomster, fotograf, DJ, mat, dryck osv. får vi till så otroligt låg kostnad (vissa helt gratis), så därför kommer jag att lyxa lite den dagen.

Det viktigaste är att den stora dagen blir så bra den bara kan bli, och att vi alla känner oss fina oavsett om vi gör oss iordning själva eller inte :)

• flisan02
    annie s skrev 2013-04-20 20:18:15 följande:
    Flisan02. Funderar oxå på det, vill ju inte ha mkt smink alls och håruppsättningen tror jag inte är så komplicerad.
    Det blir säkert jättebra, känner likadant själv vill ha något enkelt men snyggt
  • MTB

Jag är i valet och kvalet om man ska sminka sig själv eller inte. Håret kommer en frisör att sätta upp.
    Jag har sminkat mig hos en sminkös en gång, och visst det blev jättebra men jag kände ju inte igen mig själv och det kanske man vill göra på sin bröllopsdag. 

• annie s

Så känner jag oxå, jag vill se ut om mig och eftersom jag i princip aldrig(mascara ibland) har smink så ska det vara väldigt sparsamt på den fronten tänker jag mig

• 2barnsmor

En av mina närmaste vänninor ska sminka och sätta upp mitt hår och vi har nu innan provsminkat och pratat mycket om det. Jag sminkar inte mig till vardags och vill därför att det ska vara så naturligt som möjligt så har vi jobbat ut efter det. Likadant så vill jag ju att min blivande man känner igen mig och jag inte bara ser utspökad ut.

• Pagnie

lägger 7500 på hår och smink och utanför det gör jag även ögonfransar och naglar ;)

• confuzed86

jag har turen som har en nära vän som är en grym frisör! hon är snäll och ger mig uppsättning i bröllopspresent :) sen är min granne/vän utbildad make up artist så hon har erbjudit sig att fixa sminket :)

• Mmmaria
    jimmyojennifer skrev 2013-04-18 14:56:11 följande:

Vi har lyckats hitta ett företag som har konceptet att dom både fotograferar och ordnar med make och hår. Den ena tjejen är fotograf, den andra makeup artist och frisör. Så i vårt paket vi bokat ingår håruppsättning och smink för mig och sedan fotografering.

Jag var också lite tveksam men det känns bra att någon annan gör det. Mitt hår lever sitt eget liv och när jag ska sminka mig när jag är stressad blir det aldrig bra, så för mig fungerar det super att någon annan ska fixa!

Haha, gud så roligt det blev när jag läste lite snabbt. Du skrev att de ordnar med både make (dvs man) och hår. Praktiskt om man inte hittat någon att gifta sig med ; )

Jag fick "experthjälp" med både hår och smink, men efteråt kan jag känna att sminkningen hade jag kunnat göra själv. Om du inte tar hjälp med smink och hår tycker jag att du ska skämma bort dig (och mannen) med massage före och efter bröllopet. Man kan lätt bli lite spänd och stel i kroppen...

• malnil

Jag lägger pengar på både hårupsättning och smink. Hade först bestämt mig att inte sminka mig hos make up-artist då jag också är kontrollfreak och kinkig med främst mina ögonfransar.. :) men jag provsminkade mig förra veckan och det blev verkligen toppen! Jag sminkar mig inte så mycket till vardags så sa till henne att jag ville se "naturlig ut", men ändå lite mer än vardagligt. Hon lyssnade jättebra och sminkade superfint! De använder ju bra grejer som gör att det håller, .. när jag kommer hem efter en dag på jobbet är ju typ mitt smink borta känns det som :). så jag tycker det känns absolut värt det! och håret framför allt.. tänkt om det blåser ute? Frisörerna kan ju också detta så de gör det ordentligt och hållbart. Min frisör kommer dessutom titta till håret precis innan vi går in i kyrkan, ifall det hänt något med frisyren under fotograferingen. För mig är det bara 9 dagar kvar.. 4 maj smäller det :)

Lycka till alla ni med hår och smink, oavsett om ni gör det själva eller inte!

• xMariax

Min bästa vän (och tärna) är frisör och vill fixa mitt hår som bröllopspresent.. Sminket däremot fixar jag nog själv, är lite rädd att det blir för mycket om någon som inte känner mig fixar det..

Svar på tråden Det här med smink och hår...