• annie s

Det här med smink och hår...

Funderar kring om det är värt alla pengar man får lägga på på just smink och uppsättning. Håret kan jag ju fixa själv och jag vill inte ha mkt smink så d borde ordna sig oxå Men lite kul hade det ju varit å få skämma bort sig själv lite på sin bröllopsdag. Men de pengarna kan man ju även lägga på annat kul för mig och min blivande man t.ex. Hur har ni tänkt och gjort?

• Svar på tråden Det här med smink och hår...
  • Fioona

Jag har bokat hår och smink av flera anledningar.

Dels är jag helt katastrof på att styla mitt hår (eller rättare sagt mitt hår är näst intill omöjligt att styla annat än rakt och platt...)  Sen som Chicita säger, jag kan få det att se bra ut IRL men det är en helt annan sak med en kamera i ansiktet hela dagen!  När jag är stressad eller nervös blir sminket bara en enda soppa... Att bli sminkad och stylad av ett proffs är en upplevelse i sig och inget jag gjort tidigare eller normalt skulle unna mig. Så om jag ska göra det så är det på min bröllopsdag! Det blir en del av hela bröllopsupplevelsen, det blir jag och tärnorna på vårt hotellrum, med lite bubbel och snacks och fotografen är på plats och förevigar det hela! Bilderna från dagen kommer alltid finnas kvar och då vill jag se så bra ut som möjligt! :)
    Jag försöker att inte tänka på pengarna det kostar, för ja, jag tycker att det känns som väldigt mycket pengar för att bli sminkad och stylad för en dag - min klänning kostade för sjutton lika mycket som sminket+håret kommer att göra!
  • TheD

Jag fixade mitt hår till 9ans bal och studentbalen men till bröllopet fanns det bara ett alternativ för mig och det var att min frisör skulle fixa hår och smink. Helt klart värt pengarna tyckte jag. Sitta i stolen och njuta. Jag somnade nästan. Men det brukar jag göra hos frissan ;)

• Flixon

Jag ska sminka mig själv, mest för att jag aldrig blir nöjd när någon annan gör det Oskyldig Jag känner mig tillräckligt säker på sminkning, har sminkat många andra genom åren till olika event dessutom.
    Håret kommer jag locka själv och en kompis sätter upp det, mest för att det blev så himla bra när vi provade hemma häromdagen (eller så var det vinet vi drack...).
    Ovanpå detta så känns det som en onödig kostnad för oss när det går lika bra utan. Ska investera i en ny foundation dagarna innan bröllopet när jag vet hur mycket färg jag fått av solen plus ett lagom diskret läppstift, annars har jag allt jag behöver!

• mutuldus

Jag är så värdelös på både uppsättning och smink så jag tar självklart hjälp hos proffs!

• Maria76

Jag har en kompis som är frisör så det blir lite billigare. Sminket kommer jag fixa själv.

• flisan02
    annie s skrev 2013-04-18 13:01:00 följande:
    Funderar kring om det är värt alla pengar man får lägga på på just smink och uppsättning. Håret kan jag ju fixa själv och jag vill inte ha mkt smink så d borde ordna sig oxå Men lite kul hade det ju varit å få skämma bort sig själv lite på sin bröllopsdag. Men de pengarna kan man ju även lägga på annat kul för mig och min blivande man t.ex. Hur har ni tänkt och gjort?
    Jag har beställt en vanlig håruppsättning + smink en chansning men den får jag ta
  • annie s

Flisan02. Funderar oxå på det, vill ju inte ha mkt smink alls och håruppsättningen tror jag inte är så komplicerad.

• annie s

tänker inte ha med "diadem" utan ett enkelt hårspänne. Så lockingt uppsatt inte så krångligt lr??

• Sailergirl

Jag kan inte håruppsättningar över huvud taget, så det betalar jag för att få fixat. Smink använder jag väldigt sällan men har nu övat med en vän och kommer att göra detta själv på bröllopsdagen. Jag bryr mig inte så mycket och tror nog att bilderna blir helt ok ändå. Annars får brorsan redigera dem lite ;) Det viktiga är trots allt att dagen blir trevlig.

• Fial8

Jag har rätt kort hår och ska inte ha en avancerad uppsättning, lite mer September-stuket tänker jag mig. Men jag funderar på att kolla med min frissör om hon har ngn tid ledig den dagen (hon jobbar lördagar) och se vad det kan kosta. Roligt om frisyeren håller hela kvällen/natten och det är nog mer troligt om jag inte fixat själv. Smink är jag usel på, tänkte fråga henne om hon känner ngn men ett krav då är provsminkning för jag skulle aldrig våga chansa...

För, även om det kostar, så tror jag att det kan vara skönt och lyxigt att bli lite ompysslad just den dagen :)

Svar på tråden Det här med smink och hår...