Min helg var överraskande. I söndags hade jag bokat in provsminkning och håruppsättning hos min kusin. Vi hade planerat in det för flera veckor sedan. Jag säger hejdå till barnen. Att jag snart kommer tillbaka och då ska vi fira lillebror med tårta. Sitter hos min kusin och vi går genom hur jag vill ha det och så börjar hon. Jag frågar vart hennes son och mannen är. De är bortresta till svärmor. Min kusin fortsätter med håret. Efter ca 15 min ringer det på dörren och jag säger att... det ringer på dörren. Det är nog dotterns kompis. Minuten senare ser jag min syster, mamma, svägerska, kusin, kompisar och sist men inte minst min egen M2B komma in med en massa leende och packning och säger att Idag är det min dag och jag ska firas som blivande brud! Jag blev så rörd att tårarna sprutade ut. Min sambo kom fram och sa att barnen vet att mamma ska ut på roligheter och jag tar hem bilen nu. Min kusin fixade mitt hår och smink och det kändes bra med både frisyr och smink. Efter det blev det brunch och sedan fick jag ta på mig Möhippa-kläder. Kanske inte något som jag skulle ha valt, men jag har sett sämre. Vidare och åkte till min kusins stuga för att bada badtunna, basta och sjunga sing star. Jag rockade och vann mot alla utom en Sen på med ögonbindel och åkte en lång bilväg tyckte jag(visade sig att de tog omvägar för att de förstod att jag försökte orientera mig i huvudet vart vi skulle) Vi kom hem till min syster som hade skickat iväg man och barn för natten. Där fick vi 3 rätters och gjorde en massa lekar, dansade och drack gott. Sen åkte vi vidare till ett inneställe i Borlänge där vi var. Dansade järnet och fick även komma upp på scen och dansa med gruppen Panetoz till dansa pausa! Jag hade en helt underbar dag och kväll! Det värmde så i hjärtat att de hade fixat och ordnat allt för mig och utan min vetenskap. Nu ser jag framemot bröllopet ännu mer <3