ellie01 skrev 2013-07-21 11:05:20 följande:
Vi var på ett bröllop igår som tyvärr kändes väldigt ihop slaffsat och oplanerat :( det fick mig att verkligen vilja börja planera allting redan nu! Jag vet att man kan göra ett fantastiskt bröllop på liten budget men det krävs planering oavsett.. Men huvudsaken är att brudparet var nöjda, vilken jag tror att dom blev filibustern skrev 2013-07-21 12:15:18 följande:
det är jag OXÅ orolig över.. att allt ska kännas "ihopslafsat" trots planeringen.. :P
Jag tror det är ett orosmoment för många, att det ska kännas "ihopslafsat". Det som kan lugna en är att man har en välplanerad dag. Kanske till och med en person (kanske toastmaster/madame) som kan se till att allt sker vid den tid det ska göra. Vi var på ett bröllop nyligen där vi som gäster satt tre timmar och bara väntade mellan bröllopsfikat (ingen middag bara smörgåstårta) och dansen (trubadurband som spelade på kvällen).
Det gav intrycket att dagen inte var riktigt genomtänkt. Och även om det var trevligt att prata med de andra gästerna så är tre timmar lite väl mycket.
Det som hjälper är att det finns en röd tråd, ett tema eller något liknande. Det kan också få en att känna att allt är väl sammanknutet.
Sedan ska man räkna med att det aldrig går EXAKT som planerat, men det behöver inte betyda katastrof
Och kompromisser får man säkerligen göra när man inte har obegränsat med pengar att ösa kring sig.
Själv sitter jag och klurar just på röda tråden/temat... och hur vi ska lösa det med stolar för utomhusvigsel...