frkmaria skrev 2013-08-24 15:20:58 följande:
Åh.
Vilken tråd!
Vi ska också gifta oss 2015 (är tanken), vi förlovade oss 1/8 och tänkte gifta oss lördagen den 1/8. Vi har inte råd att lyckas fixa det till nästa sommar så får bli 2015, vilket passar bra eftersom det är en helgdag! :)
Har tänkt oss utegiftermål eller vid dåligt väder inne på bygdegården och sen efterföljande fest på bygdegård. Har hittat hel helg för c:a 2000. Finns de som erbjuder att städa efteråt osv men hade varit mysigt med en bygdegård vid en sjö tycker jag!
Vi tänker oss runt 90 gäster (eller egentligen mindre... men när man börjar räkna upp alla man vill bjuda hamnar vi där) och buffé som vi mestadels gör själv. Hoppas på hjälp från närmsta familjen med buffén, och kanske köpa en exotisk planka eller dyl!
Vad har ni för budget på era bröllop?
Grattis till förlovningen frkmaria!
Låter som ett mysigt bröllop! Vi kommer också gifta oss 1 augusti 2015!
Vi har i dagsläget ca 40 personer på vår inbjudningslista. Jag har även en handfull personer på en "B-lista", det är roliga personer som vi inte umgås jättemycket med, men har varit på diverse middagar och övriga fester. Vi får se vart vi hamnar i slutändan. Det är ju ändå ett tag kvar
Som jag har skrivit tidigare i tråden så bjuder vi enbart vänner och närmsta familjen eftersom vi inte umgås med vår övriga släkt.
Jag har gjort upp en detaljerad budget och estimerat kostnader. I dagsläget ligger den på 150 000kr men vi ska få ner den till ca 70-80 000 är tanken. I den budgeten är ALLT inräknat (klänning, ringar, tärnklänningar, blommor, mat, dekorationer, transporter... you name it) - förutom bröllopsresan.