Inlägg från: Sofia2015 |Visa alla inlägg
  • Sofia2015

Vi som gifter oss 2015!

Nightrod skrev 2015-02-04 08:43:06 följande:

Var i landet bor du?

Sundsvall
  • Sofia2015
    Nightrod skrev 2015-02-04 10:39:16 följande:
    lät kallt ;)
    Skall kola med polaren om han har några kontakter där uppåt, vet vi haft band som vart norröver som kanske har en bra solist eller känningar på en
    Nja, det ligger ju ungefär 7 mil från Sveriges geografiska mittpunkt, så jag skulle väl säga att det är mellankallt. =P

Ja, kolla gärna! Jättesnällt =)
  • Sofia2015
    Nightrod skrev 2015-02-04 16:27:05 följande:
    någon form av önskemål på kön på solisten, eller vill du ha ett helt band...
    Nån som kan sjunga och gärna spela gitarr samtidigt vore magnifikt, man eller kvinna är av mindre betydelse, men gärna ingen hårdrocksröst. =) En eller kanske max två personer. 
  • Sofia2015
    litenkaka skrev 2015-02-06 08:34:10 följande:

FRÅGA: hur många av er har tänkt tanken "nu skiter vi i det här och drar utomlands och gifter oss bara vi två"? :)

Den frågan har vi lyft båda två senaste veckan... I slutändan vet jag att det förmodligen inte blir så men det lockar VÄLDIGT mycket. Jag har svårt för att fatta slutgiltiga beslut och det här med bröllop kräver ju en del sådana ;) kommer försöka lassa över mycket på andra... Buketten har jag sagt att den ska vara vit - resten får min vän floristen fixa. Sambon får nog fixa och välja ringar åt oss...

Vi har tänkt tanken! Men det är ju sååå roligt också. =) Vi ser fram emot att ha alla våra nära och kära (och en bunt släktingar vi kunde varit utan) tillsammans. Men som sagt, om det känns jobbigt så fördela ut så mycket arbete du kan på andra, så blir du inte så stressad. =) 
  • Sofia2015
    crs skrev 2015-02-07 13:54:13 följande:
    Hade det inte varit för att vi planerar ett litet bröllop så hade jag antagligen haft panik och känt så :P Får ångest av att läsa hur mkt ni traditionella bröllopsfixare håller på. Att se, här och på fb, hur mycket andra grejar, får mig verkligen att vara sjukt nöjd över att vi håller det litet! :)

Jag sitter med inbjudningskorten nu igen. De jag förra helgen blev helt nöjd med känns inte alls längre som att de duger. Woho. Jag är helnöjd med hur texten är formulerad och layouten på den, men får inte till bakgrunden utan att det känns antingen för tråkigt eller för mycket. Argh!
    Kan du testa skriva ut nån kort? Det är alltid lättare att bestämma när man sett hur det blir i verkligheten. =)
  • Sofia2015
    filibustern skrev 2015-02-16 09:39:21 följande:

hade en heldag med tärnan igår.... 

Fantastiskt fint släp filibustern! Det kommer se mäkta imponerande ut. =)

Förstora-/förminska ringen är inga problem, det gjorde vi med min förlovningsring som var vintage och alltså pytteliten... =P Kostade typ 800:- Vitt guld, upp flera storlekar.

Jättefint med den första bilden i det andra inlägget (om du är med på vilken jag menar), den tar inte över ditt huvud liksom. =)

Idag har vi äntligen fått iväg alla inbjudningskorten! Nu är det bara att vänta på att anmälningarna börjar trilla in så man vet vad kalaset kommer kosta... =P
  • Sofia2015
    crs skrev 2015-02-21 17:17:25 följande:
    Haha, hur "råkar" man köpa hus? ;) 

Jag skulle precis sätta mig och skriva adresser på inbjudningarna, och på första familjen insåg jag att jag inte vet vad de heter i efternamn. Min sambos syster + familj. Haha, fattar inte hur jag inte kunnat snappa upp det någonstans än.
    Känn dig inte dålig på nåt sätt för en sån sak, min sambo hade glömt att han hade tre fastrar och inte två!! Inte förrns han ringde sin pappa för att ta reda på deras adresser insåg han att han missat en! Behöver jag säga att jag aldrig har träffat dem? =P
  • Sofia2015
    crs skrev 2015-03-03 09:30:14 följande:

Hallå, detta ser väl inte helt jävligt ut ändå?

Det är det halsbandet jag kommer ha på mig med, och håret lär väl vara något liknande fast liksom fixat och snyggt. 
    Den raka skärningen funkar väl?

Jag tycker att du passar jättebra i rak skärning. =) Hur ser klänningen ut som du tänkt dig?
  • Sofia2015

Jag fick min klänning igår! Väntar på att nån ska hjälpa mig snöra den så jag vet hur den sitter, men min första reaktion var att midjebandet sitter för högt upp, alltså inte alls i midjan. Det hade irriterat mig extremt mycket i vanliga fall, eftersom jag har bred bröstkorg och ett band där inte alls blir särskilt smickrande på mig. Men eftersom jag räknar med att vara i v. 28 på bröllopet är det ju snarare en fördel. =) 
    Ska be min sambo snöra in mig ikväll så får vi se! 

• Sofia2015
    crs skrev 2015-03-12 15:00:38 följande:
    Åh, grattis till bebis, vad kul! :) Och skoj med klänningen, jag ser fram emot bild! 
    Tack, men det är fortfarande en hemlis, så schyyyyysh ;)
    Ska försöka fixa bild på klänningen ikväll!
Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!