Inlägg från: Sofia2015 |Visa alla inlägg
  • Sofia2015

Vi som gifter oss 2015!

crs skrev 2015-01-14 13:30:51 följande:
    Jag hoppas! Väntar nu med stor spänning på prisförslag från Kina. Hoppas att det är något rimligt, isf tar jag nog kanske och chansar! 

Haha, känner igen det där. Det är som att alternativen är för många, någon borde bara hålla upp två klänningar och "här, ta den ena" så var det klart sen. 

Det var ju sött av honom! Men visst är det knäppt att en egentligen så oviktig grej blir så himla stort? Jag låg och grät av hopplöshet igår, sambon fattade ingenting (men lät mig äta choklad till middag, så han var rätt bra ändå.)
    Nu har jag hittat en klänning jag tror massor på! Fick en riktig bild av säljaren och den såg fantastisk ut. Såg även ut att vara relativt enkelt att göra justeringar också om det skulle behövas. Väntar på en kompletterande bild bara, sen tror jag faktiskt att jag beställer den. Känns okej att chansa när det handlar om 550:-... =P
  • Sofia2015
    crs skrev 2015-01-14 19:39:00 följande:
    Åh, kul! Hur ser den ut? Och varifrån köper du? :)
    Hittade den på AliExpress, såhär ser den ut:

• Sofia2015

litenkaka: TACK för länken till Sarenza, jag har letat i evigheter efter en skoförsäljare där man kan sortera efter klackhöjd. =D

• Sofia2015
    crs skrev 2015-01-15 14:28:07 följande:

Vi har nu tydligen bestämt oss för vad vi ska heta i efternamn. Efter ca 1000 diskussioner med förslag på olika varianter av våra namn, kan vi fram till att vi bara tar mitt efternamn som det är. Eller ja, inte som det är på papper, men som jag alltid stavat det. Ska fixa så det blir den officiella stavningen innan snubben gör mig sällskap med namnet. :)

Vi har också bestämt efternamn! Det blir en kombination av våra namn, för han vill inte byta till mitt och jag vill inte heta Nilsson... =P 

Sen så beställde jag klänningen nu. Orkar inte vela mer!
  • Sofia2015
    crs skrev 2015-01-15 14:38:34 följande:
    Yay, vad kul! Jag gillar verkligen idén att kombinera namnen, vad skoj att ni kunde göra det! Vi ville med, men alla varianter som kändes bra var antingen redan tagna, eller namnet på någon ort som ingen känner till, så vi får inte ta dem. 

Och härligt med klänningen! Hoppas den blir bra :)
    Jag hoppas i alla fall att vi kan det! Vi har googlat på namnet men får inga träffar, och det var ett av förslagen vi fick upp på prv. Får väl se vad som händer... =)

Jag hoppas också att den blir bra! Annars säger jag upp mig från bröllopet.
  • Sofia2015
    Plättis skrev 2015-01-15 15:11:30 följande:
    Åh, får man göra det?! Jag har lutat åt det alternativet länge, men det beror nog mer på att jag låter bröllopet ta upp 100 % av mina tankar dygnet runt.

Vi har haft en krångelfri planering, och det känns lite skrämmande i sig. Senaste dagarna har jag gått omkring och försökt starta små bråk med min sambo för att det ska kännas lite lagom motigt och inte bara glida på bananskal. Jag är verkligen inte van vid att saker bara flyter på, det måste vara lite problem på vägen. 

Fick förresten svar om klänningen, och jag fick hemskt gärna komma och prova den med skor för att vara säker på att den skulle passa. Ringde sambon för att få ordning på tankarna och fick svaret "åk till Stockholm i helgen och prova, jag jobbar ju ändå". VA?!? Spöke
    Haha, ja det får man! Speciellt om man som du har en karl som kan ta över litegrann.

Åk och prova den!! Har du drömt om den i 1,5 år så MÅSTE du prova den! Du kan stanna till på bröllopsmässa/visning i Sundsvall på lördag om du vill ;)
  • Sofia2015
    Eriikah skrev 2015-01-15 16:31:45 följande:
    Kolla på scb:s namnsök-sida. Där får man svart på vitt om det finns nån som heter så eller inte. Tänker att det är ganska vanskligt att "bara" googla på det. Så har jag gjort när jag funderat på efternamn
    Tack! Det har jag inte ens tänkt på att göra. =) Gjorde ett sök där och vi verkar vara på säkra sidan! =D
  • Sofia2015
    Plättis skrev 2015-01-15 21:54:14 följande:

Jag älskar min sambo. Vi låg på soffan och diskuterade i reklampauserna till Simpsons, och nu har jag bestämt mig för att jag gått vidare. Drömklänningen är ett avslutat kapitel. Jag tror inte han förstår mig jämt, men han anstränger sig i alla fall för att försöka.

När jag satt på jobbet i eftermiddags bestämde jag mig för att det var sista gången jag hade ångest över planeringen. Från och med nu är den enbart positiv och lustfylld. Och för mig är klänningen inte viktigast, inte ringen heller. Det är den skäggiga typen som ligger skavföttes med mig i soffan just nu.

Helt plötsligt känner jag mig lugn och harmonisk

Härligt Plättis! Det är rätt attityd. =) 

Jag bestämde mig för att sluta vela och bara bestämma nåt, som du säger så är det ju faktiskt inte livsviktigt att man har "rätt" klänning eller att blommorna i buketten inte har hunnit vissna. Det är ju kärleken. =) Så jag beställde klänningen jag har tittat på, och sen får det vara bra så helt enkelt. Det känns riktigt bra!
  • Sofia2015
    crs skrev 2015-01-16 07:55:34 följande:

Valde fö dessa skor: www.zalando.se/anna-field-platapumps-black-an611b065-q11.html

Hade egentligen tänkt köpa skor från något annat ställe, men sen hittade jag dessa som jag tyckte var snygga och som ser sköna ut, och så kändes det bra att enkelt kunna retunera om de inte passar. Jag är liiiite sådär att de är aningen höga, kommer bli liiiite längre än min snubbe i dem. Men han godkände, så det blir nog bra ändå. :) 

Vad härligt Plättis och Sofia, att ni kommit dit! En sån inställning kommer säkert underlätta massor i den återstående planeringen :)

Vilka fina skor! Det är nästa grej på min lista, jag har funderat på de här: 
    www.sarenza.se/jonak-devaki-s1579-p0000029646 
    Eftersom våra färger är blått och koppar och jag helst inte vill ha nån klack. Funkar det tror ni?
Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!