Vi som gifter oss 2015!
Men jösses så fin du var i den korta! :) klockren! Liknande men lång? Tea-längd kanske? Jag gillar rätt enkla lite bohemiska spetsklänningat men vill gå all in på spets, tyll och korsetter just för att det är once-in-a-lifetime ;) korta klänningar kan man ha när som liksom...
Här kommer de två klänningarna jag provade på Lilly! De är som sagt väldigt olika, och jag vet inte vilken av dem jag tycker bäst om. Ingen av dem känns som Klänningen, utan det handlar nog mer om vilken typ av klänning jag ska fokusera på
Den här tycker jag känns mest brudig, men samtidigt är den väldigt mycket. Typ tusen lager tyll (både klänning och underkjol) vilket gjorde att den var nästan omöjlig att gå i och kommer bli supervarm i slutet på juli. För att inte tala om riskerna för att någon trampar på den.
Den här tyckte jag bäst om i butiken. Väldigt bekväm, lite elegant och enkel nog för att passa på en borgerlig vigsel. Men är den för enkel? Jag har drömt om en lång klänning, men samtidigt är det praktiskt med en kortare. Då behöver jag inte byta till festen senare. Spetsöverdelen är avtagbar, men passade helt perfekt till.
(Mina bilder kom också dubbelt när jag laddade upp dem, men det gick bra att ta bort dubbletten.)