• Sudditjuven

Vi som gifter oss 2015!

En dottertråd till Bröllop 2015.

Här diskuterar vi alltså kommande bröllop! :) 

Vi planerar just nu ett vintageromantiskt bröllop för ungefär 50 personer och vi har en budget på 20.000 - 25.000. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-14 23:00
    Augusti:

8e - Artemiss
    15e - Sudditjuven

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 08:39
    ? - Lindijoo

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 13:02

120926 - april/maj
    ellie01 - Maj/juni
    Cammyr - 13e juni
    Artemiss - 8e augusti
    Sudditjuven - 15e augusti
    Lindijoo - augusti

• Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!
  • Plättis
    Sofia2015 skrev 2014-06-03 14:24:55 följande:

Får jag också vara med i tråden? =)
    Vi förlovade oss för en vecka sen och har satt slutet på juli/början på augusti 2015 som datum för bröllopet!

Klart du får! Jag och min sambo funderar på samma tidsperiod, och det kliar redan i fingrarna på mig att fixa allt. 

Idag hittade jag två klänningar av samma modell som jag blev kär i förra sommaren, och jag är hur sugen som helst på att beställa! Dessutom har jag och min karl börjat prata om tårta, så idag slängde jag iväg ett mejl till ett bageri i stan och ska bara ringa för att boka tid med en av deras konditorer för konsultation :D Bäst är att de bakar allt laktosfritt och fixar glutenfritt utan problem, så våra alla våra gäster kommer kunna äta. 

Egentligen är jag alltid ute i sista minuten, så det här känns helt overkligt. 
    Per aspera ad astra, ad infinitum.
  • filibustern

haha! det är en fotograf som har spammat upp typ ALLA fotograf-trådar. gatt ju kolla in människan - otroligt billigt pris! 12-timmars för 5000kr! omg.. nästan för bra för att vara säkert.. och tyvärr finns väldigt dåligt om bilder... 

• Plättis

Jag anmälde alla inlägg, så de ska vara borta nu. Men man får nog vad man betalar för, det lät som en privatperson med kamera som tänkte tjäna en hacka :P

• Sofia2015
    filibustern skrev 2014-06-03 15:01:18 följande:

haha! det är en fotograf som har spammat upp typ ALLA fotograf-trådar. gatt ju kolla in människan - otroligt billigt pris! 12-timmars för 5000kr! omg.. nästan för bra för att vara säkert.. och tyvärr finns väldigt dåligt om bilder... 

Det är ju sjukt billigt! Jag jobbar själv som bröllopsfotograf (lite press på vår fotograf kanske ;) och jag skulle inte göra 12 timmar för mindre än 10 000:-, det är verkligen hur mycket jobb som helst. Tyvärr får man ju lite vad man betalar för i den branschen. 
    Plättis skrev 2014-06-03 14:32:46 följande:
    Klart du får! Jag och min sambo funderar på samma tidsperiod, och det kliar redan i fingrarna på mig att fixa allt. 

Idag hittade jag två klänningar av samma modell som jag blev kär i förra sommaren, och jag är hur sugen som helst på att beställa! Dessutom har jag och min karl börjat prata om tårta, så idag slängde jag iväg ett mejl till ett bageri i stan och ska bara ringa för att boka tid med en av deras konditorer för konsultation :D Bäst är att de bakar allt laktosfritt och fixar glutenfritt utan problem, så våra alla våra gäster kommer kunna äta. 

Tack Plättis. :) Min syster är grym på att baka tårta, så jag har frågat henne om hon kan tänka sig att göra vår, men jag förstår om hon säger nej. Har ni tänkt några speciella smaker eller utföranden?
  • Plättis

Herregud, nu såg jag att det verkligen var ALLA fotograftrådar. Jag anmälde bara de första fyra, sedan hann jag inte se några fler innan jag lämnade datorn en stund. 

Sofia2015 skrev 2014-06-03 15:19:57 följande:
    Tack Plättis. :) Min syster är grym på att baka tårta, så jag har frågat henne om hon kan tänka sig att göra vår, men jag förstår om hon säger nej. Har ni tänkt några speciella smaker eller utföranden?
    Jag har en kompis som bakar, men hon vägrar göra mer än bara för skojs skull. Så jag har inte ens tänkt be henne :) 

Vi har pratat lite tidigare, och min sambo är sjukligt förtjust i blåbär. Så han slog näven i bordet och krävde blåbär i tårtan redan för ett år sedan. Jag älskar citron, jordgubbar och choklad, så vi hoppas kunna kompromissa eller hitta en blandning som fungerar!
  • Miss BW

Men det är ganska vanligt att det kommer någon B-fotograf och spammar lagom när bröllopstiderna drar igång eller hur? Tycker lite synd om de stackarna som bokar en sådan fotograf och förväntar sig att få proffessionella bilder efter personen hade en hemsida. Men kan ju inte göra om sitt bröllop liksom.

Tårta kanske man ska kolla upp. Jag vill ha ett stort dessertbord med massor av tårtor och cupcakes och macarones och gud vet vad. Lite småfånigt men det är typiskt jag att överdriva desserter på varje tillställning så varför skulle bröllopet vara ett undantag :-P

• filibustern
    Sofia2015 skrev 2014-06-03 15:19:57 följande:
    Det är ju sjukt billigt! Jag jobbar själv som bröllopsfotograf (lite press på vår fotograf kanske ;) och jag skulle inte göra 12 timmar för mindre än 10 000:-, det är verkligen hur mycket jobb som helst. Tyvärr får man ju lite vad man betalar för i den branschen. 
    Plättis skrev 2014-06-03 14:32:46 följande:

jo precis. det vore ju ett drömpris för OSS om dom OCKSÅ kunde ta bra bilder. har faktiskt skickat några frågor till dem. och dom hade tyvärr inga fler bilder att visa då dom nystartat, men att jag inte skulle ångra mig. det LÅTER ju bra det dom säger, men det är så svårt att veta! 

hehe, ja er fotograf kommer kanske få det svettigt hahaha!
  • filibustern
    Miss BW skrev 2014-06-03 15:34:10 följande:

Men det är ganska vanligt att det kommer någon B-fotograf och spammar lagom när bröllopstiderna drar igång eller hur? Tycker lite synd om de stackarna som bokar en sådan fotograf och förväntar sig att få proffessionella bilder efter personen hade en hemsida. Men kan ju inte göra om sitt bröllop liksom.

ja precis. jag brukar alltid ställa frågor till de fotografer jag kan tycka verkar intressant, dessa verkade intressant mest för priset.. man liksom "är dom 4 real???" då måste man ju undersöka hahaha! fast skeptisism-hatten är på!
  • Miss BW
    filibustern skrev 2014-06-03 15:35:28 följande:
    jo precis. det vore ju ett drömpris för OSS om dom OCKSÅ kunde ta bra bilder. har faktiskt skickat några frågor till dem. och dom hade tyvärr inga fler bilder att visa då dom nystartat, men att jag inte skulle ångra mig. det LÅTER ju bra det dom säger, men det är så svårt att veta! 

Kan de inte visa andra bilder då så man får en känsla för vad de tar för bilder. Är de vana att fotografera i kyrka (om ni ska ha kyrkobröllop) för det akn jag av erfarenhet säga är ganska svårt med ljus och allt. Gudtjänsten fortsätter ju trots att fotografen trilskar med inställningarna.

Har de inte tagit bröllopsbilder förut så skulle i alla fall jag backa. Långt, långt bort.
  • Sofia2015
    filibustern skrev 2014-06-03 15:35:28 följande:

Det bästa är att ta någon som man har fått rekommenderat, eller verkligen se till att de har en portfolio som tilltalar er. Men det är klart att det är lockande med ett så bra pris! Jag känner ju själv hur det rycker i snåltarmen... =P
Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!