• Sudditjuven

Vi som gifter oss 2015!

En dottertråd till Bröllop 2015.

Här diskuterar vi alltså kommande bröllop! :) 

Vi planerar just nu ett vintageromantiskt bröllop för ungefär 50 personer och vi har en budget på 20.000 - 25.000. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-14 23:00
    Augusti:

8e - Artemiss
    15e - Sudditjuven

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 08:39
    ? - Lindijoo

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 13:02

120926 - april/maj
    ellie01 - Maj/juni
    Cammyr - 13e juni
    Artemiss - 8e augusti
    Sudditjuven - 15e augusti
    Lindijoo - augusti

• Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!
  • filibustern
    tessguss skrev 2014-06-05 20:15:30 följande:

Hej!
    Jag ansluter till tråden! Vi planerar bröllop till i september 2015. Håller just nu på att undersöka festlokaler. :)

Mamma har börja titta klänningar och köpt bröllopstidning åt mig, så där har jag bra stöd. Fästmannen är på väg att bli intresserad av planering också. :)

Det här med gästlista och budget känns svårast för oss. Vi har så stora kompisgäng att ta ställning till.

Hur tänker ni kring gästlista?

hej och välkommen! vi ska också gifta oss september - den 5e för att vara mer exakt^^ 

hur vi tänkte kring gästlistan? tja.. de närmaste helt enkelt tänkte vi. men även tänkte vi så få som möjligt, pga kostnad, vi är inte rik och sparandet går lite halvdåligt då vi båda är mer eller mindre arbetslös. så istället för att bjuda alla farbröder (karlns sida) så bjuder vi bara de vi verkligen vill ha där. bli typ.. 1 av 3 tro ja.. eller 2... 
    jag kommer inte bjuda några kusiner eller syskon från pappas sida, för jag har så lite att göra med dem, men vi kommer bjuda min enda moster och hennes karl, för dom är så frän :P Gubben kommer bjuda NÅGRA av sina kusiner.. typ  3 av 8 eller nåt. och så några kompisar. 3-4st på var sida. sen tar ju min familj upp en stor del då jag har 4 syskon varav två har respektive, och så föräldrarna. vi kommer ha barnfritt under middag/fest. men på vigseln är de välkommen. (mina tre syskonbarn och kusinbarnen till karln, då han är ensambarn)

tjorvigt kanske, men hoppas du förstod ändå :P

gällande kompisar så har jag förstått att många har problem med den delen av gästlistan, men vi har inte så många som vi VILL bjuda. som sagt. en 3-4st var kanske. 
  • Sofia2015

Hej!
    Jag ansluter till tråden! Vi planerar bröllop till i september 2015. Håller just nu på att undersöka festlokaler. :)

Mamma har börja titta klänningar och köpt bröllopstidning åt mig, så där har jag bra stöd. Fästmannen är på väg att bli intresserad av planering också. :)

Det här med gästlista och budget känns svårast för oss. Vi har så stora kompisgäng att ta ställning till.

Vår gästlista exploderar! Det är ett jätteproblem. =/ Vi har båda stora släkter, men samtidigt känner jag att det är vännerna som gör festen. Helst skulle jag vilja bjuda ALLA vänner, men det går ju inte... vi är uppe i 85 pers och då har vi bara tagit med de "allra nödvändigaste".

Sedan har vi en väldigt tajt budget också, för att toppa av liksom =)
  • filibustern
    Sofia2015 skrev 2014-06-05 20:39:19 följande:
    Vår gästlista exploderar! Det är ett jätteproblem. =/ Vi har båda stora släkter, men samtidigt känner jag att det är vännerna som gör festen. Helst skulle jag vilja bjuda ALLA vänner, men det går ju inte... vi är uppe i 85 pers och då har vi bara tagit med de "allra nödvändigaste".

jobbigt! själv har man inte så jättestor släkt och uppå det så har man knappt kontakt med någon utan för familjen. så det är rätt så lätt för oss, vi ligger just nu på 35 pers tro ja
  • Skymningstid

Ansluter mig också! :)

Vi planerar giftermål 1 Augusti 2015, gifter oss i Halmstad (trots att ingen av oss är därifrån :D). Kapellet, fantastiskt sött litet kapell i Tylösand, är bokat och en fin festlokal ett par km därifrån är bokad. Har en budget på ca 50.000 och planerar ca 70 gäster. :)

Mat och fotograf är ju klart det dyraste dock.. :( någon som har bra tips på fotograf och solist i Halmstad-regionen?

Nu känner jag mig inte som ett fruktansvärt planerings-freak när jag såg hur många svar det fanns i tråden redan! :D

• Plättis

Skymningstid, du är definitivt inte ett planeringsfreak! Jag har de senaste dagarna nästan bestämt mig för klänning, kollat lokaler i en evighet (hunnit boka och avboka också :)) och bollat design av vigselring med en guldsmed. Kanske ska inflika att vi först hade tänkt gifta oss i sommar, men all planering har ändå skett den här våren :P

Vår gästlista har 70-75 namn, främst familj och släkt. Vi skulle utan problem kunna lägga till minst tio namn med "inte jättenära vänner". Det känns som att gästlistan krävs för att kunna leta en vettig lokal, men samtidigt kommer vi ändra gästlistan beroende på hur många som får plats i lokalen. Stor lokal = fler gäster. Liten lokal = banta listan.

Per aspera ad astra, ad infinitum.
  • Tingeling89

Åh nu är det på gång tjejer! Lokalen är bokad, bugeten gjord och vi har faktiskt skapat ett konto för bröllopspengarna. Det börjar verkligen kännas riktigt nu :) och min kära m2b börjar faktiskt bli mer intresserad nu när det är mer praktiska saker som ska göras. Ni vet, mer än läsa massa bröllopstidiningar och kolla olika färgnyanser ;)

• Trattkantarellen

Hej!

Gästlista är väldigt svårt, just nu har vi typ

72 gäster, men skulle vilja bjuda fler. Men om jag bjuder några i den kompiscirkeln så måste jag bjuda de andra, då blir det typ 10st...

Jag har 4sr på min släktlista, sambon typ 35st...
    Sofia2015 skrev 2014-06-05 20:39:19 följande:

Jag förstår precis... Vore praktiskt att typ vinna på lotteri eller nått...
    Skymningstid skrev 2014-06-05 22:26:11 följande:

Ansluter mig också! :)

Vi planerar giftermål 1 Augusti 2015, gifter oss i Halmstad (trots att ingen av oss är därifrån :D). Kapellet, fantastiskt sött litet kapell i Tylösand, är bokat och en fin festlokal ett par km därifrån är bokad. Har en budget på ca 50.000 och planerar ca 70 gäster. :)

Mat och fotograf är ju klart det dyraste dock.. :( någon som har bra tips på fotograf och solist i Halmstad-regionen?

Nu känner jag mig inte som ett fruktansvärt planerings-freak när jag såg hur många svar det fanns i tråden redan! :D

Haha, välkommen! Ja här finns det många planeringsexperter

Dock finns det ju redan en 2016-tråd också, så vi är långt ifrån värst
    Tingeling89 skrev 2014-06-06 14:13:17 följande:

Åh nu är det på gång tjejer! Lokalen är bokad, bugeten gjord och vi har faktiskt skapat ett konto för bröllopspengarna. Det börjar verkligen kännas riktigt nu :) och min kära m2b börjar faktiskt bli mer intresserad nu när det är mer praktiska saker som ska göras. Ni vet, mer än läsa massa bröllopstidiningar och kolla olika färgnyanser ;)

Underbar känsla! Vi har också lokalen bokad, budgeten satt och sparkonto uppstartat. Nu är det mindre än ett år kvar för oss, så kul!
  • Skymningstid
    Plättis skrev 2014-06-05 22:56:17 följande:

Skymningstid, du är definitivt inte ett planeringsfreak! Jag har de senaste dagarna nästan bestämt mig för klänning, kollat lokaler i en evighet (hunnit boka och avboka också :)) och bollat design av vigselring med en guldsmed. Kanske ska inflika att vi först hade tänkt gifta oss i sommar, men all planering har ändå skett den här våren :P

Vår gästlista har 70-75 namn, främst familj och släkt. Vi skulle utan problem kunna lägga till minst tio namn med "inte jättenära vänner". Det känns som att gästlistan krävs för att kunna leta en vettig lokal, men samtidigt kommer vi ändra gästlistan beroende på hur många som får plats i lokalen. Stor lokal = fler gäster. Liten lokal = banta listan.

Skönt att veta! :) Vi har ungefär samma grej med gästlistan.. Skulle kunna lägga till massa folk känns det som men jag har en ganska stor familj så bara på den sidan blir det väl ungefär 20 personer (och det är bara närmaste familjen samt deras respektive...) 

Bokade dock en lokal med maxkapacitet för 70 personer så det får vi helt enkelt hålla oss till, inte mer än så. :) 
    Trattkantarellen skrev 2014-06-06 18:57:32 följande:
    Dock finns det ju redan en 2016-tråd också, så vi är långt ifrån värst Underbar känsla! Vi har också lokalen bokad, budgeten satt och sparkonto uppstartat. Nu är det mindre än ett år kvar för oss, så kul!
    Trevligt att veta att man inte är värst, ska meddela m2b det när han kommer hem med hunden. ;) (För jag är rätt övertygad om att han tycker att jag är ett extremt planeringsfreak... fast det visste han ju innan han friade så han får skylla sig själv. :P)
  • iidaa

hej jag e ny här

Jag heter Ida, bor i Malmö men min blivande man. är förlovad. Både han o jag föddes 1990.
    När jag jobbade hos en släkting som hembiträde 2010 i New York så träffade jag min blivande man. Min blivande man koimmer i från en rik släkt och de har blivit rika på fastigheter. ( kan inte klaga)
    Vi planerar att gifta oss sommaren 2015 i Skåne.
    Vi bor både i Sverige och i Usa

• filibustern
    iidaa skrev 2014-06-08 19:34:35 följande:

hej jag e ny här

Jag heter Ida, bor i Malmö men min blivande man. är förlovad. Både han o jag föddes 1990.
    När jag jobbade hos en släkting som hembiträde 2010 i New York så träffade jag min blivande man. Min blivande man koimmer i från en rik släkt och de har blivit rika på fastigheter. ( kan inte klaga)
    Vi planerar att gifta oss sommaren 2015 i Skåne.
    Vi bor både i Sverige och i Usa

kul! grattis och välkommen! :D
Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!