tessguss skrev 2014-06-05 20:15:30 följande:
Hej!
Jag ansluter till tråden! Vi planerar bröllop till i september 2015. Håller just nu på att undersöka festlokaler. :)
Mamma har börja titta klänningar och köpt bröllopstidning åt mig, så där har jag bra stöd. Fästmannen är på väg att bli intresserad av planering också. :)
Det här med gästlista och budget känns svårast för oss. Vi har så stora kompisgäng att ta ställning till.
Hur tänker ni kring gästlista?
Gästlista är väldigt svårt, just nu har vi typ
72 gäster, men skulle vilja bjuda fler. Men om jag bjuder några i den kompiscirkeln så måste jag bjuda de andra, då blir det typ 10st...
Jag har 4sr på min släktlista, sambon typ 35st...
Sofia2015 skrev 2014-06-05 20:39:19 följande:
Vår gästlista exploderar! Det är ett jätteproblem. =/ Vi har båda stora släkter, men samtidigt känner jag att det är vännerna som gör festen. Helst skulle jag vilja bjuda ALLA vänner, men det går ju inte... vi är uppe i 85 pers och då har vi bara tagit med de "allra nödvändigaste".
Sedan har vi en väldigt tajt budget också, för att toppa av liksom =)
Jag förstår precis... Vore praktiskt att typ vinna på lotteri eller nått...
Skymningstid skrev 2014-06-05 22:26:11 följande:
Ansluter mig också! :)
Vi planerar giftermål 1 Augusti 2015, gifter oss i Halmstad (trots att ingen av oss är därifrån :D). Kapellet, fantastiskt sött litet kapell i Tylösand, är bokat och en fin festlokal ett par km därifrån är bokad. Har en budget på ca 50.000 och planerar ca 70 gäster. :)
Mat och fotograf är ju klart det dyraste dock.. :( någon som har bra tips på fotograf och solist i Halmstad-regionen?
Nu känner jag mig inte som ett fruktansvärt planerings-freak när jag såg hur många svar det fanns i tråden redan! :D
Haha, välkommen! Ja här finns det många planeringsexperter
Dock finns det ju redan en 2016-tråd också, så vi är långt ifrån värst
Tingeling89 skrev 2014-06-06 14:13:17 följande:
Åh nu är det på gång tjejer! Lokalen är bokad, bugeten gjord och vi har faktiskt skapat ett konto för bröllopspengarna. Det börjar verkligen kännas riktigt nu :) och min kära m2b börjar faktiskt bli mer intresserad nu när det är mer praktiska saker som ska göras. Ni vet, mer än läsa massa bröllopstidiningar och kolla olika färgnyanser ;)
Underbar känsla! Vi har också lokalen bokad, budgeten satt och sparkonto uppstartat. Nu är det mindre än ett år kvar för oss, så kul!