• Sudditjuven

Vi som gifter oss 2015!

En dottertråd till Bröllop 2015.

Här diskuterar vi alltså kommande bröllop! :) 

Vi planerar just nu ett vintageromantiskt bröllop för ungefär 50 personer och vi har en budget på 20.000 - 25.000. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-14 23:00
    Augusti:

8e - Artemiss
    15e - Sudditjuven

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 08:39
    ? - Lindijoo

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 13:02

120926 - april/maj
    ellie01 - Maj/juni
    Cammyr - 13e juni
    Artemiss - 8e augusti
    Sudditjuven - 15e augusti
    Lindijoo - augusti

• Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!
  • Tingeling89
    filibustern skrev 2014-06-17 11:27:50 följande:

Haha. Sitter med måttstocken och mäter min förlovningsring i alla vinklar och vrår. Har mailat med en smed i norrköping om att sätta in stenar. Han är mycket tillmötesgående och ger smakråd och annat. Funderar på om 0.01ct eller 0.02ct skulle passa bäst. Vill ju inte att stenarna ska ta över så att säga. Så ja mäter ringens bredd, utrymmet där stenarna ska vara, hur mycket plats de skulle ta etc. Haha! De e så jobbigt att bo så långt ifrån ibland. Men dom är rätt så billig. Billigare än guldfynd. För 5x0.01 skulle de ta 2375. Guldfynd skulle ta några hundringar mer.

Haha låter som en rolig sysselsättning i alla fall :)
  • Plättis

Vi grubblar en hel del på ringar just nu. Jag har ju min fina egendesignade som jag skulle vilja beställa från guldsmeden, men samtidigt vore det ganska smart att bara köpa en likadan som förlovningsringen och sedan göra påbyggnaden till ettårsdagen. Ringposten i vår budget skulle halveras, likaså stressen eftersom det då tar fem minuter att gå in och köpa ringen i butik. 

Hela planeringen har dock fått mig att inse att jag och min sambo är den typen av människor som inte kan bestämma oss i lugn och ro. Allt måste diskuteras, helst högljutt :P Fast vi har faktiskt varit överens utan diskussion på några punkter. 

Jag vill dock att kusinbarnen ska få vara med på vigsel och middag, sedan får barn och gamla åka hem så festar vi natten lång. Min sambo gick bara med på att våra yngsta syskon (som vid bröllopet kommer vara 16 och 17) skulle få vara med. Kusinbarnen (2-13 år) får vara hos barnvakt. Jag tycker om småskitarna (kusinbarnen), men förstår hans poäng också. 

Per aspera ad astra, ad infinitum.
  • filibustern

Jo jag förstår dig. Vi minskar vår ringbudget med typ 6k på att bara sätta in stenar, sen kanske man kan köpa en ring på ettårsdagen eller när man har råd.

• Trattkantarellen

Ligger hemma sjuk, så då kan man ju lika gärna hänga här på Bröllopstorget

Nu har vi bokat både lokalen och bröllopssvit på hotel. En svit med jacuzzi, sen utcheckning kl 14 så man hinner njuta av allt

• Trattkantarellen

Mmm, men 1.000kr per person för en hotellnatt är inte värst dyrt, och nu är det en svit dessutom. Men det är ju inget man gör varje vecka.

• cecbj195

Oj, vad alla har kommit mycket längre än oss! Brudsviter och ringar och allt :)

Vi har tittat en del, bland annat på fotograf och börjat diskutera ringen med den guldsmed som ska göra den (en gammal vän till svärföräldrarna). Men inget är bestämt. Har inte ens bokat lokal för festen trots att vi bestämt oss för den ena av de vi tittade på förra veckan. Men de var väldigt schyssta och sa att vi inte behövde bestämma något förrän i augusti.

Idag fick jag dock semester fram till 8 september (tog nyss examen, därav den långa semestern) så det kan ju bli en del funderande nu! :D

• Sofia2015

I dag hämtade vi ut min ring från guldsmeden där den har varit inlämnad på förstoring. Nu kan jag äntligen ha den på mig och jag ÄLSKAR den!! Tänk att min fina fästman kunde välja en så vacker ring utan hjälp! :)

Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!