Nightrod skrev 2014-06-24 11:43:29 följande:
Hmm
Vi har bestämt datum och plats.
Det kommer bli en stor stenfästning/ruin på västkusten där vi kommer hålla vigsel samt fest. Vi kommer att ha gycklare som står för musik och underhållning samt lekar för att släkterna skall beblanda sig med varandra.
Vi är båda från landet från början och vår släkt är enkla människor som mer uppskattar en regäl stek än en stor tallrik med lite i ena hörnet serverat framför sig. Vår släkt tar hellre en öl ur en trätunna med is, än får ett glas rose upphällt av en snoffsig kypare. Tänk dig enkla glada människor INTE WITH TRASH.
Så temat kommer bli blandat. Medeltid omgivning och musik, modern brudklänning och kostym, mycket svenska blommor som vi sedan själva kan odla i vår trädgård som minne av vårt bröllop. Enkel regäl mat och det vi vet kommer gå hem och som vi själva gillar. Vi kommer med största säkerhet bryta mot många "man skall, man måste" vi kommer göra det precis som vi vill.
det finns egentligen inget "man ska, man måste". lät som ett fint bröllop! :D själv kommer vi hålla till i en byastuga, jag är från en by, och karln har rötter i en by, så vi är som bybor, och hela vår släkt är bybor. och så skogstema. dekorationerna kommer vi ta från naturen. buffé, jag köpte min klänning begagnat, vi kommer inte ha typ, stolsöverdrag, eller ens en "riktig" duk, det kommer bli en vit-pappersduk från dollarstore :p och så jutevävslöpare som jag köpt relativt billigt begagnat. maten kommer nog bestå av typisk "skogsmat", kantareller, älgstek eller nåt, västerbottenspaj kanske, rårörda lingon. vi får se hur vi sätter ihop buffén.. skulle vara kul att kanske ha hjortron i tårtan, men i september vette det tusan om det finns mogna hjortron då..
men vi har som tänkt på billigt som möjligt, men ändå med fest så att säga. vi kan ju lika gärna fara till kyrkan själv med vittnen, men jag vill så gärna fira med de närmaste. vi blir väl en 40st kanske.