• Sudditjuven

Vi som gifter oss 2015!

En dottertråd till Bröllop 2015.

Här diskuterar vi alltså kommande bröllop! :) 

Vi planerar just nu ett vintageromantiskt bröllop för ungefär 50 personer och vi har en budget på 20.000 - 25.000. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-14 23:00
    Augusti:

8e - Artemiss
    15e - Sudditjuven

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 08:39
    ? - Lindijoo

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 13:02

120926 - april/maj
    ellie01 - Maj/juni
    Cammyr - 13e juni
    Artemiss - 8e augusti
    Sudditjuven - 15e augusti
    Lindijoo - augusti

• Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!
  • linda79

Mollymus:
    Vi planerar för samma datum som er d.v.s. 4 juli 2015.

Vår budget hamnar runt 35 000- 40 000 kronor tror jag. Jag vill ha en fotograf med och det är den posten som gör att det dragit iväg lite. Tanken från början var som ni runt 25 000 kronor.

• Himla

Vårt datum är satt till vår treårsdag. 27/7-2015 :) Dock har mannen börjat vela om att vi ska gifta oss i Italien istället trots att han själv bokat kyrka här hemma dagen efter han friade.....

• tessguss

Vi har satt en budget på 150 000 kr för 100 gäster med bröllopsresa inräknat. Då tänker vi inte göra någonting själva (förutom inbjudningskort). Vi har valt en festanläggning som sköter allt åt oss.

• Plättis

Hej tjejer!

Jag har lite av en livskris sedan min mormors bortgång, och ikväll pratade jag med min sambo och vi konstaterade att vi tar paus i planeringen ett tag. Jag vet inte om jag kommer tillbaka och fortsätter planera för ett bröllop nästa sommar. Just nu känns det bara så fel när inte mormor får vara där och dela dagen med oss. Vi stod varandra väldigt nära, och jag har varit mormors flicka sedan jag föddes.

Jag önskar er all lycka med planeringen och så ser vi om vi ses igen.

Per aspera ad astra, ad infinitum.
  • Tingeling89
    Plättis skrev 2014-07-07 01:06:09 följande:

Hej tjejer!

Jag har lite av en livskris sedan min mormors bortgång, och ikväll pratade jag med min sambo och vi konstaterade att vi tar paus i planeringen ett tag. Jag vet inte om jag kommer tillbaka och fortsätter planera för ett bröllop nästa sommar. Just nu känns det bara så fel när inte mormor får vara där och dela dagen med oss. Vi stod varandra väldigt nära, och jag har varit mormors flicka sedan jag föddes.

Jag önskar er all lycka med planeringen och så ser vi om vi ses igen.

Hoppas det känns lite lättare snart även om det inte känns bättre. Även om hon inte kan vara där så vill hon garanterat se dig lycklig.

Vi hoppas du är med och planerar snart igen.
  • litenkaka

Har ni andra brudar planer på att få till den perfekta kroppen till bröllopet? Kör lchf och ska börja med styrketräning à la military fitness - inga kärlekshandtag och dallriga armar på min bröllopsdag :) och brudklänningen r ju bästa motivationen till att lyckas!

• Rosu

Vi ska försöka att hålla oss inom ett års-modellen och gifta oss nästa sommar, 1/8 eller 8/8 blir det.

Just nu har vi prelbokat en lokal i Stockholm, men funderar på om man kan hitta en lokal där man gör lite själv för att komma ner i pris, men det blir rätt mycket extrajobb då. Någon i Stockholmsområdet som har hittat någon bra lokal där det är lite gör det själv, typ ta med egen dryck?

Superkul med pepp av träning inför bröllopet, det kommer att behövas! Hur kommer ni att göra med köp av klänning till brudtärna/tärnor?

Kul tråd att vara med i!

• litenkaka

Vi kommer betala tärnklänningarna :) jag har speciella önskemål om hur de ska se ut och då är det inte mer än rätt att jag betalar. Skor får de dock stå för själva. Bestman kommer förmodligen betala sin kostym själv trots stt vi har önskemål, den kostar 5000:- utan tillbehör. Vi står för fluga och skjorta.

• Tingeling89
    Rosu skrev 2014-07-07 12:59:47 följande:

Vi ska försöka att hålla oss inom ett års-modellen och gifta oss nästa sommar, 1/8 eller 8/8 blir det.

Just nu har vi prelbokat en lokal i Stockholm, men funderar på om man kan hitta en lokal där man gör lite själv för att komma ner i pris, men det blir rätt mycket extrajobb då. Någon i Stockholmsområdet som har hittat någon bra lokal där det är lite gör det själv, typ ta med egen dryck?

Om ni inte har hur många gäster som helst så har iaf den lokal vi bokat så att man får ta med egen dryck. Ligger strax utanför Liljeholmen.
  • grönvit79

Hej på er!

Ni alla är säkert mitt uppe i planeringen av er stora dag, ni har något alldeles fantastiskt att se fram emot.
    Jag fotograferar som hobby och vill mest presentera mig. Har ni inte hittat fotografen som ska föreviga er dag är ni välkomna att kontakta mig, jag hjälper er gärna att fånga ögonblicken som ni ska minnas i all framtid.
    Min hemsida är under uppbyggnad men kontakta mig gärna på photobylinda@hotmail.se så får ni mer info.

Jag fotograferar i Skåne o Halland!

Lycka till alla :)

Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!