• Sudditjuven

Vi som gifter oss 2015!

En dottertråd till Bröllop 2015.

Här diskuterar vi alltså kommande bröllop! :) 

Vi planerar just nu ett vintageromantiskt bröllop för ungefär 50 personer och vi har en budget på 20.000 - 25.000. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-14 23:00
    Augusti:

8e - Artemiss
    15e - Sudditjuven

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 08:39
    ? - Lindijoo

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 13:02

120926 - april/maj
    ellie01 - Maj/juni
    Cammyr - 13e juni
    Artemiss - 8e augusti
    Sudditjuven - 15e augusti
    Lindijoo - augusti

• Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!
  • Plättis

Tack Himla, just nu växlar jag mellan att vara mig själv och någon konstig version av mig som får panikattacker så fort jag slappnar av :( Ja, en berlock skulle vara lagom. Det blir inte för mycket mormor över dagen, men hon får ändå vara med.

Nu är

Per aspera ad astra, ad infinitum.
  • Plättis

Klickade fel, skriver från mobilen.

Nu är jag bara rädd för övriga äldre familjemedlemmar. Morfar är diabetiker som haft stora problem med hälsan, farfar är nyfyllda 89 bast och farmor fick en stroke för några år sedan och lyckades ramla och bryta bäckenet för två veckor sedan.

Tur min sambo vet hur han ska hantera mina panikattacker efter fem stundtals jävliga år. Ursäkta språket. Mitt i all den här skiten blir jag bara mer kär i honom.

• Sofia2015
    Plättis skrev 2014-07-16 20:56:57 följande:

Tack Himla, just nu växlar jag mellan att vara mig själv och någon konstig version av mig som får panikattacker så fort jag slappnar av :( Ja, en berlock skulle vara lagom. Det blir inte för mycket mormor över dagen, men hon får ändå vara med.

Nu är jag bara rädd för övriga äldre familjemedlemmar. Morfar är diabetiker som haft stora problem med hälsan, farfar är nyfyllda 89 bast och farmor fick en stroke för några år sedan och lyckades ramla och bryta bäckenet för två veckor sedan.

Tur min sambo vet hur han ska hantera mina panikattacker efter fem stundtals jävliga år. Ursäkta språket. Mitt i all den här skiten blir jag bara mer kär i honom.

Jag beklagar verkligen sorgen Plättis! Jag har lite samma farhågor för min egen mormor. Hälsan är helt enkelt inte bra. =/ För min del hade jag nog tagit mormors vita handskar som hon hade på sitt bröllop och gjort dem till ett bukettomslag. Då håller man som mormor i handen hela dagen, plus att det kan bli jättefint.

Såg även nån som sydde in sin släktings initialer i klänningen, precis över hjärtat. Också jättefint!

• filibustern
    Plättis skrev 2014-07-16 21:01:06 följande:

Klickade fel, skriver från mobilen.

kram på dig! det är så skönt när man har en karl som vet vad han ska göra när man får panikattacker. får själv panikattacker ibland, bitvis ofta. och min karl han bara håller om mig och håller om mig och jag får skrika och gråta bäst fan ja vill, tills jag är klar. då släpper han. och för MIG känns det otroligt tryggt, att ha någon som håller i en och man bara får skrika i tröja på han. 
  • Plättis

Sofia2015, det lät jättefint :)

Filibustern, min panikångest gör att jag får hjärtklappning, svårt att andas och allt det. Han pratar med mig och lugnar mig, får mig att förstå att det inte är något farligt.

Det har alltid varit han som varit klippan och jag som stormat omkring honom. Så han är van :P

• IdaMarie
    litenkaka skrev 2014-07-16 15:18:19 följande:

Vad har ni för tankar om klänning? Velar mellan en spetsdröm med underkjolar och något enklare med tyllkjol och urringad rygg... Spetsdrömmen lär ju gå på minst 10k och det känns saftigt för en dag

skicka bilderna på klänningarna till antingen 
    matildasfest.com eller beautyandbride.net

Dem syr upp till väldigt billiga priser. Fick veta att en klänning jag skulle vilja ha som i vanliga fall kostar 36 000kr skulle kostar 4500kr Skrattande
  • IdaMarie
    litenkaka skrev 2014-07-17 10:55:50 följande:

Tack för tipset men vill köpa i butik :) eller på sin höjd på Blocket med kvitto!

Förstår det. Tänkte bara att här får man uppsytt efter sina mått så man vet att den passar + att det är billigare än butik
Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!