• Sudditjuven

Vi som gifter oss 2015!

En dottertråd till Bröllop 2015.

Här diskuterar vi alltså kommande bröllop! :) 

Vi planerar just nu ett vintageromantiskt bröllop för ungefär 50 personer och vi har en budget på 20.000 - 25.000. 

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-14 23:00
    Augusti:

8e - Artemiss
    15e - Sudditjuven

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 08:39
    ? - Lindijoo

TRÅDSTARTARENS TILLÄGGSKOMMENTAR 2013-07-15 13:02

120926 - april/maj
    ellie01 - Maj/juni
    Cammyr - 13e juni
    Artemiss - 8e augusti
    Sudditjuven - 15e augusti
    Lindijoo - augusti

• Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!
  • Tingeling89
    litenkaka skrev 2014-07-01 10:18:50 följande:

Vet inte om vi kommer ha något direkt tema? :) kommer däremot dekorera och matcha kläder med marinblått/rosa/vitt. Jag är tokig i randigt och blått/vitt så tärnklänningsrna kommer bli randiga och min blivande samt bestman kommer ha marinblå kostymer. Buketterna blir rosa enkla som jag eller någon av mina floristvänner binder. Vill varken ha ett stelt 3-rätters bröllop eller ett hafsigt DIY-bröllop så ska väl försöka hitta något däremellan... Kommer bjuda ca 60-70st

Låter som du har en idé vad du önskar iaf. Färger kände jag också var ett bra ställe att börja. Har rött, svart och silver :)
  • Emlanh

Åhh vilken härlig sida, så kul att läsa allas tankar & planeringar! Jag hoppar gärna in här jag med... Vi planerar bröllop i juli 2015, trodde vi var galet tidiga med att boka festlokal & kyrka men nu ser jag att det finns fler. Vi bor i Uppsala men ska gifta oss i sthlm eftersom många familjemedlemmar & vänner bor där. Vi hade tänkt ett litet bröllop med de närmaste men nu blir det större ändå. Mitt största problem nu är gästlistan, så svårt att hålla ner antalet!

• Sofia2015
    Emlanh skrev 2014-07-01 12:09:04 följande:

Åhh vilken härlig sida, så kul att läsa allas tankar & planeringar! Jag hoppar gärna in här jag med... Vi planerar bröllop i juli 2015, trodde vi var galet tidiga med att boka festlokal & kyrka men nu ser jag att det finns fler. Vi bor i Uppsala men ska gifta oss i sthlm eftersom många familjemedlemmar & vänner bor där. Vi hade tänkt ett litet bröllop med de närmaste men nu blir det större ändå. Mitt största problem nu är gästlistan, så svårt att hålla ner antalet!

Vi planerar också till juli 2015 och har enorma problem med gästlistan! Vi är uppe i nästan 100 gäster... och det gör att nästa problem uppstår: Lokal! Jag vill gärna ha en loge eller nånstans på landet där det finns fina omgivningar, gärna en stor trädgård eller en sjö eftersom vi vill ha vigseln utomhus. (Ingen som kommer på nån i Sundsvallsområdet??) Men vilken loge klämmer man in 100 pers på? =/
  • litenkaka

Gästlista är ett aber här också... Hade tänkt 60-70 men är redan uppe i 76st och/skulle lätt kunna bjuda 10 till.,.

• Sofia2015

Alltså jag kan känna att det kanske inte är så himla bra med en stor släkt som man umgås med ändå... Alldeles för mycket folk.... jag har hört att Las Vegas är fint i juli!

• Trattkantarellen

Välkomna alla nytillkommna!

Och till dig Emlanh som oroade dig för att vara tidigt ute kan jag rekommendera att du spanar in 2016-tråden som redan är i full gång

Vi har också lite besvär med gästlistan, skulle vilja lägga till 3 till, men då blir det 9 till eftersom det blir liksom nästa "cirkel" av vänner. Men vi får se... Har 73st på listan just nu iaf.

• linda79

Sävlind:
    Vad kul, vi har oxå vitt och grönt som lite av ett tema. Har hitttat ett sidenband i helt "rätt" gröna färg som kommer att få vara lite av ett återkommande tema i inbjudningar, dukning och ev som snörning i klänningen.

När skulle ni gifta er?

Vi har satt 4 juli 2015 som ett datum vi jobbar utefter.

Vi har prel.bokat fotograf och kyrka. Lokalen är en församlingslokal i byn där vi ska gifta oss och den brukar inte vara uppbokad. Det är min gamla lågstadieskola så jag vet hur den ser ut medan sambon inte har varit där. När lokalen fått hans godkännande kan även denna bokas och då är vi en bra bit på rätt väg.

Filibustern:
    Vilken bra idé med de uppochner vända glasen! Har sett något liknande på ett dop men då hade de inte ljuset där uppe.

• Tingeling89
    Sofia2015 skrev 2014-07-01 19:38:14 följande:

Alltså jag kan känna att det kanske inte är så himla bra med en stor släkt som man umgås med ändå... Alldeles för mycket folk.... jag har hört att Las Vegas är fint i juli!

Haha de är rätt. Går det överstyr så får man helt enkelt fly landet. jag rekomenderar att du ser över tipsen på som finns lite överallt om hur man ska tänka vid inbjudning. Jag läste i en bröllopstidning med tio frågor man skulle svara ja eller nej på om varje gäst. helt plötsligt satt jag där och bara undra "Vrför sk jag bjuda den här människan som jag inte sett på två år bara för att vi råkar vara släkt??"
  • Sofia2015
    Tingeling89 skrev 2014-07-02 09:48:56 följande:
    Haha de är rätt. Går det överstyr så får man helt enkelt fly landet. jag rekomenderar att du ser över tipsen på som finns lite överallt om hur man ska tänka vid inbjudning. Jag läste i en bröllopstidning med tio frågor man skulle svara ja eller nej på om varje gäst. helt plötsligt satt jag där och bara undra "Vrför sk jag bjuda den här människan som jag inte sett på två år bara för att vi råkar vara släkt??"
    Jag tror att jag kommer få acceptera att vi blir 100 pers och sedan anpassa menyn utifrån det... Soppa på en spik och allt det där :)
  • cecbj195

Plättis: styrkekramar till dig! Hoppas den värsta chocken hunnit lägga sig nu.

Sitter med mobilen på väg hem från semester och har varit utan internet sedan i torsdags så har säkert missat en massa här i tråden! :O Vi har i alla fall bestämt färgtema till vårt bröllop: mörkblått, vit spets och gulddetaljer! :) satt och pysslade ihop förslag på save-the-date, inbjudningar och festprogram under helgen, så nöjd! :D ska bara klicka hem papper och spets i större volymer nu så att jag kan börja producera på riktigt!

Skönt att vi inte har gästproblemet, vi har 57 gäster på listan nu och då är alla kusiner man aldrig träffar medräknade! Och lokalen rymmer många fler ifall vi skulle vilja få med fler :) det är snarare ekonomin som sätter stopp.

Svar på tråden Vi som gifter oss 2015!