Sudditjuven skrev 2013-08-03 19:59:17 följande:
Är ni helt nöjda med era ringar föresten? Efter mycket om och men har jag insett att min ring är för bred för mina korvfingrar. Med sina 7 mm är den inte bekväm att bära och jag har insett att det inte kommer att gå att ha en extra ring till det. I skrivande stund kan jag inte ens ha ringen på mig utan att irritera ihjäl mig på att den slår emot knotan på lillfingret.
Så nu börjar jakten igen..
Jag har hittat en ring som ser likadan ut, fast ligger på 5 mm. Men det kanske fortfarande är för brett?
Har även kikat på andra ringar som är 4 mm, och som skiljer sig i utseendet (det svarta är alltså inte på ringen, utan en reflektion).
va fina ringar du tittat på :D
helt nöjd är jag faktiskt! min är ganska bred oxå till relativt korta fingar - 7mm tro ja. men jag gillar den!
ni ser att den tar upp den mesta av "bekvämlighetsplatsen" :P men jag märker sällan av den som du tyvärr verkar göra
sudditjuven. det jag kanske gör är att förstora den ett snäpp, då den blir för trång om jag blir varm om händerna.
får se hur jag gör med ev. vigselring. för jag vill nog inte byta. ibörjan när vi skaffa den var jag på det klara att jag skulle byta till en vanlig guld när vi skulle gifta oss, men det har jag ändrat mig om. jag gillar helt enkelt denna. hur gör vi med ev vigselring? tja. ett alternativ är att bara sätta i stenar i förlovningsringen. skulle jag vara nöjd med^^ men har provat andras ringar (som ajg inte ska egentligen hehe) och kommit fram till att 4mm till går bra. och då har jag några exempel på vigselring: