Plättis skrev 2015-06-26 12:59:51 följande:
Jag sa till min sambo igår att jag inte kan förstå hur vi haft sådan tur under bröllopsplaneringen. Vi har träffat precis rätt personer, alla är fantastiskt duktiga och bara "självklart ska vi göra den här dagen till den bästa i era liv, bara för att vi bryr oss om er".
Om ni har många gäster och mycket som ska göras dagarna innan bröllopet (i den utsträckning man vet om det på förhand, alltså) så rekommenderar jag att låta någon annan göra tårtan. Man ska inte ta knäcken på sig bara för ett bröllop, då är det bättre att kunna slappna av lite och njuta istället för att springa som ett skållat marsvin och inte ha tid att ens andas. Och det säger jag i egenskap av kontrollfreak på bättringsvägen
Vi hade sista svarsdatum 1 juni och gifter oss 25 juli. Det var en person som dröjde med sitt svar, men bara några dagar. Och han meddelade att han behövde kolla upp några saker innan han visste om han kunde komma.
Vad härligt!!
Vi känner så med valet av restaurang/lokal för middag och fest
Av n slump så tänkte jag att vi kan ju kolla upp vad det skulle kosta osv och allt känns så himla bra!! Precis den stil vi vill ha, super trevlig personal och god mat. Det är dessutom många av våra gäster som bokat rum för övernattning och dagen eftersom kommer i istället för frukost ha brunch då även de som inte bor kvar är välkomna!
Ja det är ju just det jag funderar på... Kommer jag hinna eller kommer det att bli stressigt... Jag vet att jag kan förberreda både bottnarna ochfyllningarna innan och bara ta dit och lägga ihop den på plats dagen före, att dekorera ska isf en i personalen göra och det är heller inget avancerat, blommor och färska bär typ så det är ingen vit dröm i marsipan med snirklig pikering som ska göras iaf
Får se, annars beställer vi nånstans ifrån... Men yrkesskadad som man är kommer man ju se m det är nått som är fel
Jag försöker också att bli bättre på det där med kontrollbehovet. Går sådär