cecbj195 skrev 2014-07-21 11:35:39 följande:
Plättis: kul att du är tillbaka! Har också gamla i familjen som jag är rädd ska hinna försvinna innan bröllopet. Min farmor fyller 91 i höst och är rätt "skruttig" men det vore så roligt om hon hann uppleva mitt bröllop. Och en av min sambos släktingar har långt gången alzheimers så hon kommer inte kunna vara med, tråkigt nog. Hoppas du får må bättre framöver! :)
Superfina kort!
Ja, jag lyckades inte hålla mig särskilt länge. Men samtidigt går livet vidare. När jag hälsade på farmor och farfar i helgen då vi var hemma för begravningen sa farfar lite sammanbitet (två av hans bröder har gått bort i vinter) att det enda vi kan vara säkra på är att vi föds och att vi dör. Och det har han ju rätt i.
Min älsklingsmormor var ju sjuk, och av alternativen var det bäst som skedde. Och som kusinerna sa, nu är det dags att se till att vi får något att glädjas över i släkten.
Farfar blev förresten överraskad när han såg ringen på mitt finger, trots att vi varit förlovade i 1,5 år och har haft förlovningsfest där familjerna fick träffas. Men han är som sagt 89, så att minnet sviker är inget konstigt. Sambon sa att vad gör det att han glömmer bort en sådan detalj, han minns ju ändå alla barnbarnen och det viktiga.